Τετάρτη 14 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Βάζουν «πόδι» και στην Πυροσβεστική

Δημοπρατήθηκε, μέσω των ΣΔΙΤ, το πρώτο έργο κατασκευής 8 κτιρίων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με 25ετή παραχώρηση. Το αρχικό κόστος εκτιμάται στα 31,5 εκατ. ευρώ, χώρια τα 6,3 εκατ. ευρώ που θα καρπωθούν οι ιδιώτες για τη συντήρηση των κτιρίων

Ζωτικό χώρο στο μεγάλο κεφάλαιο εκχωρεί η κυβέρνηση της ΝΔ με την προκήρυξη του πρώτου «διαγωνισμού» μέσω των διαβόητων Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Σε πρώτη φάση εκχωρείται στους ιδιώτες η κατασκευή και η διαχείριση για 25 χρόνια 8 νέων κτιρίων του Πυροσβεστικού Σώματος συνολικής επιφάνειας 9.770 τ.μ. Το αρχικό κόστος, όπως αυτό υπολογίζεται σήμερα από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, φτάνει στα 31,5 εκατ. ευρώ. Στο αρχικό κόστος δεν περιλαμβάνεται το κόστος «βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών», το οποίο, σύμφωνα πάντα με τις τωρινές εκτιμήσεις, θα φτάσει στο αστρονομικό 20% του προϋπολογισμού, δηλαδή στα 6,3 εκατ. ευρώ, ποσό που θα πληρώσει το κράτος στους ιδιώτες μέσα στην 25ετία. Στην ουσία, ο λαός - στο όνομα της λογιστικής μείωσης των ελλειμμάτων του προϋπολογισμού με βάση τις άνωθεν εντολές της ΕΕ - θα πληρώσει τον «κούκο αηδόνι».

Η προκήρυξη του διαγωνισμού προβλέπει πως οι ιδιώτες θα αναλάβουν τη μελέτη και κατασκευή των έργων, τη χρηματοδότηση, αλλά ακόμη και την ασφάλιση των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού, τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος και ακόμη την τεχνική διαχείριση (καθαρισμό, λειτουργία, συντήρηση, βαριά συντήρηση) των εγκαταστάσεων των κτιριακών υποδομών και του περιβάλλοντος χώρου. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου για τις ΣΔΙΤ, ο ιδιώτης που θα πάρει τη δουλιά - από μόνος του ή σε συνεργασία με άλλους «επενδυτές» - θα πρέπει να συστήσει «ΑΕ ειδικού σκοπού» σε συνεργασία με την αρμόδια κρατική υπηρεσία.

Είναι απόλυτα φανερό πως οι μεγαλοεργολάβοι και οι άλλοι μεγαλοεπιχειρηματίες, στους οποίους θα εκχωρηθεί και η διαχείριση των κτιρίων θα βγάλουν και από τη «μύγα ξίγκι», αξιοποιώντας και την παραμικρή δυνατότητα μεγιστοποίησης του κέρδους τους και από «παράπλευρες» επιχειρηματικές δραστηριότητες που τους εκχωρούνται απλόχερα από το κράτος. Η κρατικομονοπωλιακή ρύθμιση των ΣΔΙΤ, που νομοθετήθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αποτελεί παραλλαγή της πρακτικής των συμβάσεων παραχώρησης (Αττική Οδός, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ρίο - Αντίρριο, κ.ά.) που υλοποίησε το ΠΑΣΟΚ. Η «διαφορά» και η ανάγκη του νέου νομοθετήματος βρίσκεται στο γεγονός ότι τα έργα του ΠΑΣΟΚ τα χρυσοπληρώνουν άμεσα οι καταναλωτές και οι χρήστες τους, ενώ τα τωρινά με τις ΣΔΙΤ θα πληρώνονται απευθείας από το κράτος.

Η διυπουργική Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει την υπαγωγή σε ΣΔΙΤ δημόσιων έργων και υποδομών, αρχικού προϋπολογισμού στα 2,4 δισ. ευρώ, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται το πανωπροίκι 20% για τη «συντήρηση» των υποδομών από τους ιδιώτες. Τα έργα αυτά, που πρόκειται να δημοπρατηθούν στο επόμενο διάστημα αφορούν κτίρια σχολείων, Πανεπιστήμια, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, λιμενικές υποδομές κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ