Επιχειρούν να πείσουν ότι «η ακτοπλοΐα είναι δουλιά των ακτοπλοϊκών εταιρειών» και μόνο, και ότι ο «ρόλος του κράτους είναι η παροχή κατάλληλων κινήτρων στην ιδιωτική πρωτοβουλία», στην προκειμένη περίπτωση στους εφοπλιστές. Κίνητρα που έχουν να κάνουν με «γενναίες επιδοτήσεις», την κατάργηση της «10μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης» των ναυτεργατών, την κατάργηση «των υποχρεωτικών οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων», την πλήρη κατάργηση ακόμα και της απαγόρευσης απόπλου όταν έχει κακοκαιρία! Αυτά και άλλα πολλά ακούστηκαν στα φόρουμ και τις ημερίδες που διοργανώνονται αυτή την περίοδο και στην προχτεσινή συνέντευξη Τύπου του ΗΑΤΤΑ.
Μάλιστα, προσανατολίζονται και στη σύσταση «φορέα θεσμοθετημένου», που θα παρεμβαίνει προς την «πολιτεία» με προτάσεις «για το σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Ομως δε θα τους περάσει. Αργά ή γρήγορα, ναυτεργάτες, νησιώτες, όλοι οι εργαζόμενοι, με τη συγκρότηση του δικού τους μετώπου, θα επιβάλουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού και θα δώσουν την απάντηση που πρέπει στα παράσιτα...