Σάββατο 17 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ «ΣΑΜΙΝΑ»
Γνώριζαν ότι το πλοίο ήταν επικίνδυνο

Εστειλαν το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ στον πάτο της θάλασσας μαζί με 80 ανθρώπους, «εν πλήρη συνειδήσει». Αυτό αναδείχτηκε χτες στη δίκη για το ναυάγιο, από τον πρωτοδεύτερο μηχανικό του πλοίου Αναστάσιο Σορώκα, ο οποίος έκανε σαφές ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Hellenic Seaways» (τότε MFD), γνώριζε πλήρως ότι το πλοίο ήταν επικίνδυνο όμως, στο όνομα του κέρδους, δε διέθεσε χρόνο και χρήμα για τη σωστή συντήρηση και επισκευή του. Ομως εξίσου τρομακτικό, για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, είναι ότι τόσο η συγκεκριμένη πλοιοκτήτρια εταιρεία, όσο και οι υπόλοιπες, αποθρασυμένες από την πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ακολουθούν και σήμερα ακριβώς την ίδια τακτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ που ανήκει στην «Hellenic Seaways» μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα έχει μείνει δύο φορές (η δεύτερη την περασμένη Τετάρτη) μεσοπέλαγα από κύρια μηχανή και όμως παραμένει εν πλω!

Ο Αναστ. Σορώκας, ο οποίος είχε απολυθεί πέντε μέρες πριν το «μοιραίο» ταξίδι, επειδή είχε καταγγείλει το «μαύρο χάλι» του πλοίου, στη διάρκεια της χτεσινής του κατάθεσης στο Πενταμελές Εφετείο Πειραιά ανέφερε ότι το μηχανοστάσιο του ΣΑΜΙΝΑ ήταν σε τέτοια κατάσταση, που αν το καράβι δε βούλιαζε, θα «πήγαινε» από έκρηξη! Οταν ρωτήθηκε από τον πρόεδρο της έδρας πόσα χρήματα χρειάζονταν για να επισκευαστούν «μια κι έξω» όλα τα μηχανολογικά προβλήματα του πλοίου, και αν το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ που έχει ακουστεί θα ήταν αρκετό, ο μηχανικός απάντησε: «Μπορεί να χρειάζονταν και περισσότερα χρήματα από όσα λέτε, το κυριότερο όμως είναι ότι θα έπρεπε το πλοίο να μην ταξιδεύει για πολύ καιρό, για να δουλεύουν τα συνεργεία»... Σε ό,τι αφορά την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, επιθεωρητές της οποίας είχαν ελέγξει το ΣΑΜΙΝΑ λίγες ώρες πριν τον τελευταίο απόπλου του, ανέφερε ότι «σχεδόν αποκλείεται» να μη γνώριζαν την κατάστασή του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ