Τρίτη 20 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ολα στο βωμό της «ευρωπαϊκής ταυτότητας»

Συνέντευξη Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος -Ακροάματος για τα τεκταινόμενα στο Ελληνικό Φεστιβάλ

Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε ριζικές ανατροπές σε κάθε έκφανση της ζωής μας, είτε λέγεται παιδεία, είτε εργασιακές σχέσεις, οικονομία, πολιτιστικές αξίες κλπ. Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζοντας το έργο του ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να επιταχύνει τις διαδικασίες εκχώρησης του πολιτισμού μας στη βιομηχανία του θεάματος, ακολουθώντας τις επιταγές της ΕΕ για ενιαία πολιτιστική ταυτότητα, ενταγμένη πάντα στη «λογική» της εμπορευματοποίησης, που θα εξυπηρετεί την ενοποιημένη ευρωπαϊκή αγορά.

Σ' αυτές τις εκφρασμένες πολιτικές, τοποθετήθηκαν τα καλλιτεχνικά σωματεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος -Ακροάματος(ΠΟΘΑ), σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε χτες, προεδρεύοντος του Βασίλη Κολοβού. Αφορμή στάθηκε η δημοσιοποίηση του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών και της Επιδαύρου 2007.

Οπως είπε ο πρόεδρος της ΠΟΘΑ, Λεωνίδας Βαρδαρός, «ιστορικά το Φεστιβάλ Αθηνών είχε πάντα διεθνή χαρακτήρα, αλλά στο πρόγραμμά του οι ελληνικές συμμετοχές είχαν το μεγαλύτερο μέρος. Συγχρόνως, είχαν και τη μεγαλύτερη συμμετοχή κοινού. Με την τελευταία απόφαση της κυβέρνησης για εξοστρακισμό των ελληνικών παραγωγών από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, δίνεται η χαριστική βολή σε ένα χώρο που είχε τεράστια παράδοση και που έχει συνδεθεί με τις ανάγκες του ελληνικού λαού. Παράλληλα πιστεύουμε ότι υποβαθμίζεται ο ρόλος των θεάτρων, ως ιστορικών μνημείων, με τη μείωση παραγωγών σε αυτά και τη μεταφορά των ελληνικών παραγωγών σε κλειστούς χώρους. Δεν έχουμε ακριβή στοιχεία, γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, για τη συμμετοχή του κοινού σ' αυτές τις επιλογές της σημερινής διεύθυνσης του Φεστιβάλ. Από προσωπικές εκτιμήσεις, η εικόνα που έχουμε είναι ότι έχει μειωθεί».

Στο Ηρώδειο δεν ανεβαίνει καμιά ελληνική θεατρική παραγωγή. Απουσιάζουν παντελώς τα ΔΗΠΕΘΕ, αλλά και θίασοι του ελεύθερου θεάτρου. Στην Επίδαυρο, το ελληνικό θέατρο θα εκπροσωπηθεί μόνο από τα δύο κρατικά θέατρα και το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, που δεν επιβαρύνουν οικονομικά το Φεστιβάλ, και την περσινή παραγωγή της «Αντιγόνης».

Η χρηματοδότηση των ελληνικών παραγωγών από το Φεστιβάλ έδινε τη δυνατότητα και στο κοινό της περιφέρειας να παρακολουθήσει αυτές τις παραστάσεις. Από την άλλη η μείωση των καλλιτεχνών που ασχολούνται στο Φεστιβάλ φτάνει στο 50%, συγκριτικά με όσους απασχολούνταν την προηγούμενη δεκαετία. Και επιπλέον, με περισσή θρασύτητα, λέει ότι όποιος θέλει μπορεί να νοικιάσει το Ηρώδειο αντί 45.000 ευρώ.

Ομως, το πρόβλημα δεν είναι μόνο στους αριθμούς. Είναι βαθύτερο και ουσιαστικότερο. Οπως τόνισε η αντιπρόεδρος του ΣΕΗ, Ελένη Γερασιμίδου, «το αρχαίο δράμα, ο πυλώνας του ελληνικού και παγκόσμιου θεάτρου, δέχεται το μεγαλύτερο χτύπημα και το εγκυρότερο φεστιβάλ αρχαίου δράματος υποβαθμίζεται». Η Ελένη Γερασιμίδου μίλησε και για άλλα σοβαρά πολιτιστικά ζητήματα και τις συνέπειες της σχετικής πολιτικής, όπως το Κέντρο Θεάτρου και Χορού, το Κέντρο Κινηματογράφου, την Ακαδημία Τεχνών, τα ΔΗΠΕΘΕ, τις χορηγίες κ.ά.. Θέματα, για τα οποία μίλησαν και άλλοι καλλιτέχνες: Στέφανος Ληναίος, Δημήτρης Ποντίκας, Αννα Συνοδινού, Λυδία Αγγελοπούλου και Μαρία Μητσοπούλου (Σωματείο Λυρικής Σκηνής), ο Γιάγκος Ανδρεάδης κ.ά.

Τέλος, τη στήριξη στα ζητήματα που θέτει η ΠΟΘΑ, εξέφρασε ο εκπρόσωπος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ (το μόνο κόμμα που ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση), Στράτος Σαραντίδης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ