Ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων για τις εξελίξεις στο ναυάγιο και τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης
Eurokinissi |
Αυτό τονίζουν σε ανακοίνωση που εξέδωσαν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για το ναυάγιο του SEA DIAMOND και αναφέρουν σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα του εφοπλιστικού θράσους, τις αξιώσεις που πρόβαλαν χτες οι ακτοπλόοι στη διάρκεια διαπραγματευτικής συνάντησης της Ενωσής τους με τη διοίκηση της ΠΝΟ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Απαίτησαν δραστική μείωση των ήδη λειψών οργανικών συνθέσεων, όταν ένας από τους παράγοντες που υποβάθμιζε την ασφάλεια του SEA DIAMOND, ήταν ακριβώς η μείωση της οργανικής σύνθεσης που του είχε εγκρίνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.
Από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου, αναφέρουν τα σωματεία, η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας την πεπατημένη του ΠΑΣΟΚ στα ναυάγια ΔΥΣΤΟΣ, ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, «προσπάθησε με πανηγυρισμούς να συγκαλύψει και να μεταθέσει τις δικές της ευθύνες και της ναυτιλιακής εταιρείας». «Είναι διπλά εκτεθειμένη γιατί θέλει θράσος να παρουσιάζει ως "διαφήμιση για τη χώρα", το γεγονός ότι την ίδια μέρα είχαμε ένα νεκρό ναυτεργάτη και τρεις τραυματίες στο Τ/Ρ ΑΣΤΟΡΙΑ στο λιμάνι της Κέρκυρας».
Τα σωματεία σημειώνουν ότι επιβεβαιώθηκαν και ενισχύθηκαν οι επισημάνσεις και καταγγελίες που από την πρώτη στιγμή «κάναμε για τους πλημμελείς ελέγχους στα πλοία και τις μεγάλες ευθύνες του ΥΕΝ, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει καταγγελία στελέχους της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων από τις 10/9/2002 για το ίδιο το ζήτημα που έχει σταλεί στους αρμόδιους και τον πρωθυπουργό πριν το ναυάγιο».
Αποδείχτηκε, σημειώνουν, ότι το πλοίο αδυνατούσε να αποβιβάσει με δικά του μέσα και με ασφάλεια επιβάτες και πλήρωμα και πολύ περισσότερο στον προβλεπόμενο χρόνο από τη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS). Η στεγανή υποδιαίρεσή του είχε σοβαρές διαρροές, υπήρχαν καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή, δεν έγινε καταμέτρηση επιβατών και πληρώματος, υπήρχε σύγχυση για τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων. Επιβεβαιώθηκαν τα σοβαρά προβλήματα και οι κίνδυνοι που υπάρχουν στα λιμάνια και ειδικά στα νησιά, όπως και η παντελής έλλειψη σταθμών διάσωσης, ανάλογα εξοπλισμένων.
Τα σωματεία καταθέτουν τα εξής ερωτήματα:
ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σημειώνουν ότι ΥΕΝ και εταιρεία στην επιχείρηση μετατόπισης των ευθυνών τους στο πλήρωμα «βρίσκουν συμπαραστάτες και υποτιθέμενους εκπροσώπους των ναυτεργατών». «Την ίδια στιγμή αποσιωπούν τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών», «αποκρύπτουν ότι η ναυτιλιακή εταιρεία εκτός από τα ειδικά προνόμια που απολαμβάνει» «επιδίδεται και σε ένα σύγχρονο "δουλεμπόριο" ναυτεργατών χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση». Καλούν τους ναυτεργάτες να εντείνουν την πάλη τους, για να προστατέψουν τη ζωή τους, για να ανατρέψουν αυτήν την πολιτική.