Παρασκευή 13 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες, παραμένουν τα ερωτήματα

Ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων για τις εξελίξεις στο ναυάγιο και τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης

Από ανεμόσκαλα στην πρύμνη του πλοίου προσπαθεί να διασωθεί επιβάτης. Ενδειξη ότι τα μέσα διάσωσης ήταν ανεπαρκέστατα, όπως από την πρώτη ώρα κατήγγειλαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Eurokinissi

Από ανεμόσκαλα στην πρύμνη του πλοίου προσπαθεί να διασωθεί επιβάτης. Ενδειξη ότι τα μέσα διάσωσης ήταν ανεπαρκέστατα, όπως από την πρώτη ώρα κατήγγειλαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία
«Η πολιτική που στηρίζει τους εφοπλιστές και τα κέρδη τους είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των πλοίων και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Αποθρασύνει τους εφοπλιστές που προκλητικά ζητούν περισσότερα προνόμια σε βάρος των ναυτεργατών».

Αυτό τονίζουν σε ανακοίνωση που εξέδωσαν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για το ναυάγιο του SEA DIAMOND και αναφέρουν σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα του εφοπλιστικού θράσους, τις αξιώσεις που πρόβαλαν χτες οι ακτοπλόοι στη διάρκεια διαπραγματευτικής συνάντησης της Ενωσής τους με τη διοίκηση της ΠΝΟ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Απαίτησαν δραστική μείωση των ήδη λειψών οργανικών συνθέσεων, όταν ένας από τους παράγοντες που υποβάθμιζε την ασφάλεια του SEA DIAMOND, ήταν ακριβώς η μείωση της οργανικής σύνθεσης που του είχε εγκρίνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

Από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου, αναφέρουν τα σωματεία, η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας την πεπατημένη του ΠΑΣΟΚ στα ναυάγια ΔΥΣΤΟΣ, ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, «προσπάθησε με πανηγυρισμούς να συγκαλύψει και να μεταθέσει τις δικές της ευθύνες και της ναυτιλιακής εταιρείας». «Είναι διπλά εκτεθειμένη γιατί θέλει θράσος να παρουσιάζει ως "διαφήμιση για τη χώρα", το γεγονός ότι την ίδια μέρα είχαμε ένα νεκρό ναυτεργάτη και τρεις τραυματίες στο Τ/Ρ ΑΣΤΟΡΙΑ στο λιμάνι της Κέρκυρας».

Επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες

Τα σωματεία σημειώνουν ότι επιβεβαιώθηκαν και ενισχύθηκαν οι επισημάνσεις και καταγγελίες που από την πρώτη στιγμή «κάναμε για τους πλημμελείς ελέγχους στα πλοία και τις μεγάλες ευθύνες του ΥΕΝ, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει καταγγελία στελέχους της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων από τις 10/9/2002 για το ίδιο το ζήτημα που έχει σταλεί στους αρμόδιους και τον πρωθυπουργό πριν το ναυάγιο».

Αποδείχτηκε, σημειώνουν, ότι το πλοίο αδυνατούσε να αποβιβάσει με δικά του μέσα και με ασφάλεια επιβάτες και πλήρωμα και πολύ περισσότερο στον προβλεπόμενο χρόνο από τη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS). Η στεγανή υποδιαίρεσή του είχε σοβαρές διαρροές, υπήρχαν καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή, δεν έγινε καταμέτρηση επιβατών και πληρώματος, υπήρχε σύγχυση για τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων. Επιβεβαιώθηκαν τα σοβαρά προβλήματα και οι κίνδυνοι που υπάρχουν στα λιμάνια και ειδικά στα νησιά, όπως και η παντελής έλλειψη σταθμών διάσωσης, ανάλογα εξοπλισμένων.

Παραμένουν σοβαρά ερωτήματα

Τα σωματεία καταθέτουν τα εξής ερωτήματα:

  • Πότε ενημερώθηκε ο υπεύθυνος της εταιρείας και ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του ΥΕΝ για την προσάραξη και τι εντολές δόθηκαν στον πλοίαρχο;
  • Γιατί δεν πήραν ενώ είχαν άνεση και χρόνο το περιβόητο «μαύρο κουτί»;
  • Γιατί ο νομικά εξουσιοδοτημένος υπεύθυνος της εταιρείας (DPA) δεν εμφανίζεται πουθενά, αλλά εμφανίζονται αναρμόδια στελέχη της;
  • Τι προβλέπει το εγκεκριμένο από το ΥΕΝ σχέδιο της εταιρείας για την εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM CODE) σε περιπτώσεις κρίσης και γιατί δεν τηρήθηκε;
  • Με ποιανού ευθύνη οδηγήθηκε το πλοίο στο σημείο που τελικά βυθίστηκε;
  • Τι μετασκευές έγιναν στο πλοίο, τι αλλαγές έφεραν στην ασφάλειά του;
Σύγχρονο δουλεμπόριο

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σημειώνουν ότι ΥΕΝ και εταιρεία στην επιχείρηση μετατόπισης των ευθυνών τους στο πλήρωμα «βρίσκουν συμπαραστάτες και υποτιθέμενους εκπροσώπους των ναυτεργατών». «Την ίδια στιγμή αποσιωπούν τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών», «αποκρύπτουν ότι η ναυτιλιακή εταιρεία εκτός από τα ειδικά προνόμια που απολαμβάνει» «επιδίδεται και σε ένα σύγχρονο "δουλεμπόριο" ναυτεργατών χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση». Καλούν τους ναυτεργάτες να εντείνουν την πάλη τους, για να προστατέψουν τη ζωή τους, για να ανατρέψουν αυτήν την πολιτική.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ηταν θέμα χρόνου να συμβεί το φονικό (2008-08-23 00:00:00.0)
Απειλή ρύπανσης για όλο το Αιγαίο (2007-04-17 00:00:00.0)
Αδυνατεί να πληρώσει τις συντάξεις (2007-04-17 00:00:00.0)
Καμπανάκι κινδύνου για το επόμενο ναυάγιο (2007-04-15 00:00:00.0)
Απειλή για ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ της περιοχής με τραγικές συνέπειες (2007-04-14 00:00:00.0)
Ακρως επικίνδυνη για επιβάτες και ναυτεργάτες (2007-04-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ