Παρασκευή 13 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Θα πνιγεί κόσμος» προειδοποιούσε αρμόδιος επιθεωρητής

Με αλλεπάλληλες εκθέσεις του από το 2002 χτυπούσε το καμπανάκι του κινδύνου για τις τεράστιες ελλείψεις στα μέτρα ασφάλειας, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων

Αποσπάσματα από την αποκαλυπτική έκθεση του πρώην επιθεωρητή
Αποσπάσματα από την αποκαλυπτική έκθεση του πρώην επιθεωρητή
Οι εφοπλιστές, είτε με κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είτε με κυβέρνηση της ΝΔ, είναι αυτοί που κάνουν το κουμάντο και βρίσκονται σε «ανοιχτό» αλισβερίσι με τις αρμόδιες υπηρεσίες, θέτοντας, όλο αυτό το κύκλωμα, σε άμεσο κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Οι συγκεκριμένες καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», τόσο επί ΠΑΣΟΚ, όσο και σήμερα με τη ΝΔ, για τους πλημμελείς ελέγχους στα πλοία και τα πιστοποιητικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των πλοίων, έρχονται τώρα να ενισχυθούν και από τις πλέον αρμόδιες πηγές.

Ο πρώην επιθεωρητής του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και σήμερα μόνιμος πολιτικός υπάλληλος του ΥΕΝ Λεωνίδας Νικολάτος με απανωτές αναφορές προς όλους τους αρμόδιους, από το 2002, καταγγέλλει τη διαφθορά μέσα στον ΚΕΕΠ, προειδοποιώντας σε όλους τους τόνους ότι «κινδυνεύει κόσμος». Η τελευταία του αναφορά ήταν προς τον πρωθυπουργό και την έστειλε στις 17 του Φλεβάρη του 2007 και δύο περίπου μήνες πριν από το ναυάγιο του «SEA DIAMOND».

Σοβαρές καταγγελίες

Καταγγέλλει τον πρώην διευθυντή του Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων Παρασκευά Σαλίβερο και τον αντεισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά Δημήτρη Δελή για «προστασία της διαφθοράς και της διαπλοκής», για «εγκληματική συγκάλυψη των προβλημάτων των πλοίων». Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Π. Σαλίβερο, ο οποίος σήμερα είναι διευθυντής Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, ανέθεσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, τη διενέργεια προανάκρισης για το ναυάγιο του «SEA DIAMOND»...

Ο πρώην επιθεωρητής, σε όλες του τις αναφορές, επισημαίνει τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επιβατηγά πλοία (τουριστικά, ακτοπλοϊκά, κρουαζιερόπλοια) σε σωστικά μέσα και αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία. Για παράδειγμα, σε ένα σημείο αναφέρεται στα πλοία της «Hellenic Seaways» (πλοιοκτήτρια και του «ΣΑΜΙΝΑ» ως MFD), λέγοντας ότι «το 2001 μετασκεύασε τα πλοία της και αύξησε τη μεταφορική τους ικανότητα κατά 800 - 1.000 επιβάτες», όμως δεν κατάρτισε σχέδια διαφυγής ούτε έγιναν μελέτες αν επαρκούν τα σωστικά μέσα των πλοίων.

Οποιον πάρει ο χάρος

Εχει ιδιαίτερη σημασία ότι οι αναφορές άρχισαν να κατατίθενται από τον επιθεωρητή δύο χρόνια μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» για να επιβεβαιώσουν και από αυτή την μπάντα ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν έλαβε κανένα, έστω υποτυπώδες, μέτρο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής μετά τους 80 νεκρούς αλλά άνοιξε και το δρόμο στην κυβέρνηση της ΝΔ να φτάσει να απελευθερώσει ακόμα και το όριο της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, δηλαδή για το χατίρι των εφοπλιστών «όποιον πάρει ο χάρος».

Επιπλέον, τις καταγγελίες αυτές επιβεβαιώνει και το ίδιο το ναυάγιο του «SEA DIAMOND». Οι σοβαρές διαρροές στα στεγανά του, που αποτελούσαν συγκοινωνούντα δοχεία, οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή του πλοίου, κάτι που απαγορεύεται, και η ανεπάρκεια στα σωστικά μέσα, ήταν προβλήματα εμφανέστατα, τα οποία καθιστούσαν το πλοίο επικίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ομως, η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας του εξέδιδε κανονικά πιστοποιητικά ασφαλείας. Πιστοποιητικά σαν αυτά που διέθεταν και το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», το «ΔΥΣΤΟΣ», το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» που έπνιξαν συνολικά 124 ανθρώπους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ