Κυριακή 29 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ράλι κερδών και απολύσεων!

Οι ανακατατάξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ενεργοποιούν νέο κύκλο «αναδιαρθρώσεων» με χιλιάδες απολύσεις

Παπαγεωργίου Βασίλης

Συνεχίζεται ο αδυσώπητος ανταγωνισμός των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, γιαπωνέζικων, αμερικανικών και ευρωπαϊκών. Τα πρώτα θύματα αυτού του ανταγωνισμού είναι οι εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού οι εταιρείες προχωρούν, η μία μετά την άλλη, σε προγράμματα «αναδιαρθρώσεων» με κοινό χαρακτηριστικό τις ομαδικές απολύσεις προσωπικού.

Η τελευταία εξέλιξη αφορά στην κατάκτηση της πρώτης θέσης παγκοσμίως ως προς τις πωλήσεις από την «Τογιότα» και τον εκτοπισμό της αμερικανικής «Τζένεραλ Μότορς» στη δεύτερη θέση μετά από 76 χρόνια κυριαρχίας!

Οι πωλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο α΄ τρίμηνο ξεπέρασαν συγκεκριμένα τις αντίστοιχες της «General Motors» κατά 90.000 οχήματα. Η «Toyota» ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι οι πωλήσεις της στους πρώτους τρεις μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 9%, στα 2,35 εκατ. οχήματα. Αντίθετα, οι πωλήσεις της «General Motors» στο ίδιο διάστημα σημείωσαν άνοδο 3%, στα 2,26 εκατ. οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις της «Toyota» αυξήθηκαν παντού σε όλον τον κόσμο, ενώ οι αντίστοιχες της «General Motors» σημείωσαν σημαντική άνοδο μόνο στην Κίνα.

Η κατάκτηση της πρωτιάς από την «Τογιότα» δεν ήταν έκπληξη, ήταν το αποτέλεσμα μιας «αναδιάρθρωσης» της ιαπωνικής εταιρείας στα τέλη της δεκαετίας του '90. Μιας αναδιάρθρωσης με χιλιάδες απολύσεις, κλείσιμο εργοστασίων, μεταφορά των παραγωγικών μονάδων εκτός Ιαπωνίας, μείωση μισθών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Ετσι με τη συρρίκνωση του «κόστους εργασίας», η «Τογιότα» κατάφερε να ανακάμψει για να βρεθεί τώρα στην πρώτη θέση. Μόνο που τώρα ήρθε η ώρα για τους εργαζόμενους στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να καταλάβουν τι εστί «αναδιάρθρωση» και «ανταγωνιστικότητα»...

Ηδη, από τα τέλη του 2006 πολλές μεγάλες εταιρείες ανακοίνωσαν και έθεσαν σε εφαρμογή σχέδια «αναδιάρθρωσης», μεταξύ των οποίων τα πιο γνωστά αφορούν:

  • Τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «DaimlerChrysler», η οποία προειδοποίησε τον περασμένο Νοέμβρη ότι θα προχωρήσει σε 4.000 απολύσεις στο τμήμα παραγωγής φορτηγών στη Βόρεια Αμερική την επόμενη χρονιά. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τόνισε ότι οι περικοπές - που αντιστοιχούν στο 16% του εργατικού της δυναμικού στο συγκεκριμένο τμήμα - θα είναι αποτέλεσμα της προβλεπόμενης μεγάλης πτώσης της ζήτησης.
  • Την αμερικανική «General Motors», η οποία, το 2006, περιέκοψε 34.400 θέσεις εργασίας και δήλωσε ότι θα κλείσει 12 εργοστάσιά της.
  • Τη γερμανική «Volkswagen», η οποία σε πρώτο στάδιο ανακοίνωσε την απόλυση 3.000 εργαζομένων από το εργοστάσιό της στο Βέλγιο και τη μείωση του προσωπικού σε άλλα εργοστάσια της εταιρείας στη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Τη γαλλική «Πεζό», η οποία ετοιμάζεται να ανακοινώσει, μετά το β΄ γύρο των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία, την απόλυση 10.000 εργαζομένων της.
  • Τέλος, ο ανταγωνισμός είναι και ενδο-ιαπωνικός, αφού η πρωτιά της «Τογιότα» οδήγησε τη «Νισάν» σε «αναδιάρθρωση» με 1.500 απολύσεις από τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία.

ΚΕΙΜΕΝΑ:
Δάνης ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ