Οι ανακατατάξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ενεργοποιούν νέο κύκλο «αναδιαρθρώσεων» με χιλιάδες απολύσεις
Η τελευταία εξέλιξη αφορά στην κατάκτηση της πρώτης θέσης παγκοσμίως ως προς τις πωλήσεις από την «Τογιότα» και τον εκτοπισμό της αμερικανικής «Τζένεραλ Μότορς» στη δεύτερη θέση μετά από 76 χρόνια κυριαρχίας!
Οι πωλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο α΄ τρίμηνο ξεπέρασαν συγκεκριμένα τις αντίστοιχες της «General Motors» κατά 90.000 οχήματα. Η «Toyota» ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι οι πωλήσεις της στους πρώτους τρεις μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 9%, στα 2,35 εκατ. οχήματα. Αντίθετα, οι πωλήσεις της «General Motors» στο ίδιο διάστημα σημείωσαν άνοδο 3%, στα 2,26 εκατ. οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις της «Toyota» αυξήθηκαν παντού σε όλον τον κόσμο, ενώ οι αντίστοιχες της «General Motors» σημείωσαν σημαντική άνοδο μόνο στην Κίνα.
Η κατάκτηση της πρωτιάς από την «Τογιότα» δεν ήταν έκπληξη, ήταν το αποτέλεσμα μιας «αναδιάρθρωσης» της ιαπωνικής εταιρείας στα τέλη της δεκαετίας του '90. Μιας αναδιάρθρωσης με χιλιάδες απολύσεις, κλείσιμο εργοστασίων, μεταφορά των παραγωγικών μονάδων εκτός Ιαπωνίας, μείωση μισθών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Ετσι με τη συρρίκνωση του «κόστους εργασίας», η «Τογιότα» κατάφερε να ανακάμψει για να βρεθεί τώρα στην πρώτη θέση. Μόνο που τώρα ήρθε η ώρα για τους εργαζόμενους στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να καταλάβουν τι εστί «αναδιάρθρωση» και «ανταγωνιστικότητα»...
Ηδη, από τα τέλη του 2006 πολλές μεγάλες εταιρείες ανακοίνωσαν και έθεσαν σε εφαρμογή σχέδια «αναδιάρθρωσης», μεταξύ των οποίων τα πιο γνωστά αφορούν: