Τετάρτη 2 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Να απαγορευτεί η διαφήμιση «σκουπιδοτροφίμων»

Να απαγορευτεί η προβολή τηλεοπτικών διαφημιστικών μηνυμάτων για «σκουπιδοτρόφιμα» (πατατάκια, γαριδάκια και λοιπά τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας) κατά τις ώρες που απαγορεύεται η μετάδοση διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά ζητά το Κέντρο Προστασία Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ). Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ, οι ώρες απαγόρευσης - που είναι από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ - για τις παιδικές διαφημίσεις δεν τηρούνται.

Σχολιάζοντας το περιεχόμενο των διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά, το ΚΕΠΚΑ σημειώνει πως συχνά είναι εκτός «θεμιτών» ορίων, κάνοντας μάλιστα κανονική «επίθεση» κατά τις περιόδους των διακοπών με προϊόντα που είναι πολύ ακριβά, ανθυγιεινά και δεν ταιριάζουν στην ηλικία τους. Αυτό γίνεται, αναφέρει, επειδή τα παιδιά πληρούν τρεις προϋποθέσεις, σημαντικές για τις εταιρείες: διαθέτουν χαρτζιλίκι (άρα καταναλώνουν), επηρεάζουν τις αποφάσεις της οικογένειας για τις αγορές και είναι μελλοντικοί καταναλωτές. Ενώ μέχρι πρόσφατα οι περισσότερες διαφημίσεις που απευθύνονταν σε παιδιά αφορούσαν κυρίως παιχνίδια, σήμερα παρατηρείται μια στροφή της παιδικής διαφήμισης σε τρόφιμα με υψηλά ποσοστά ζάχαρης, άλατος και λιπαρών, τα οποία ευθύνονται σημαντικά για την έκρηξη της παχυσαρκίας στα παιδιά.

Η διαφήμιση είναι επιβλαβής για τα παιδιά, επισημαίνει το ΚΕΠΚΑ, επειδή υποδεικνύει έναν τρόπο σκέψης μακριά από τη λογική, ενθαρρύνει εγωιστικές τάσεις και ενδυναμώνει την απληστία, παρουσιάζει μια εσφαλμένη εικόνα των προσωπικών σχέσεων.

Το ΚΕΠΚΑ παροτρύνει τους γονείς να εξηγούν στα παιδιά τους:

  • Τι επιδιώκει ο διαφημιστής με το μήνυμά του.
  • Πώς πρέπει να αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τη φυσική έλξη, τη διασκέδαση, τη φιλία.
  • Οτι οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τις επιθυμίες αυτές για να προωθήσουν προϊόντα.
  • Την αληθινή σημασία των λέξεων, ώστε να μην πιστεύουν ό,τι βλέπουν και ακούν όπως για παράδειγμα: «το γλυκύτερο», «το ταχύτερο», «το καλύτερο» και τέλος να μην παρασυρόμαστε από την επιμονή των παιδιών να τους αγοράσουμε το κάθε προϊόν που ζητούν γιατί το είδαν στην τηλεόραση.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ