Σάββατο 12 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των ΕΛ-ΤΑ

Σε σχετική Επερώτηση που συζητήθηκε χτες στη Βουλή, ο βουλευτής του Κόμματος Α. Τζέκης κατήγγειλε ότι με τις πολιτικές «απελευθέρωσης», που υλοποίησαν διαδοχικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, οι ταχυδρομικές υπηρεσίες οδηγούνται στην ιδιωτικοποίηση

Τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των ταχυδρομικών υπηρεσιών απαίτησε χθες στη Βουλή το ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια συζήτησης Επερώτησης του ΠΑΣΟΚ για το θέμα. Ο εισηγητής του Κόμματος Αγγελος Τζέκης τόνισε ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ, που υλοποίησαν διαδοχικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στοχεύουν στην παραχώρηση στους ιδιώτες των οργανισμών που δημιουργήθηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού. «Εμείς επιμένουμε ότι πρέπει οι ταχυδρομικές υπηρεσίες να είναι αποκλειστικά δημόσιες, εκσυγχρονισμένες, με την απαραίτητη υποδομή, να καλύπτουν όλη την επικράτεια», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αγγελος Τζέκης.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική πολιτική που προωθεί τους στόχους της ΕΕ, ο Α. Τζέκης σημείωσε: «Τα Ταχυδρομεία αποτελούν ένα χρυσοφόρο τομέα για τους επιχειρηματικούς μονοπωλιακούς ομίλους μέσα στην Ευρωπαϊκή Ενωση αυτήν την ώρα. Δηλαδή τα έσοδα απ' αυτές τις υπηρεσίες υπολογίζονται πάνω από 90 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2004. Υπολογίζεται ότι αυτές οι υπηρεσίες απασχολούν 1,7 εκατομμύρια εργαζόμενους, ότι άλλα έσοδα - περίπου 150 δισεκατομμυρίων - και τριάμισι εκατομμύρια θέσεις απασχόλησης προέρχονται από τομείς που σχετίζονται ή αλληλοεξαρτώνται από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες».

Μετά τις παραπάνω επισημάνσεις, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε πως η κατεύθυνση της ΕΕ είναι ότι τα κράτη - μέλη είναι υποχρεωμένα να παραχωρήσουν στις ιδιωτικές πλέον επιχειρήσεις όλες τις δημόσιες ταχυδρομικές υποδομές, όπως συστήματα ταχυδρομικών κωδίκων, βάση δεδομένων, διευθύνσεων, ταχυδρομικές θυρίδες, γραμματοκιβώτια συλλογής και διανομής. Με άλλα λόγια, μια τεράστια λαϊκή περιουσία που δημιουργήθηκε από τους εργαζόμενους με χρήμα του ελληνικού Δημοσίου, θα είναι στα χέρια και στις υπηρεσίες των ιδιωτών.

Επιβεβαιώνοντας, ουσιαστικά, τα όσα ανέφερε ο Α.Τζέκης, χθες, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης δήλωσε ότι «εξελίσσεται η προσπάθεια ανεύρεσης διεθνούς στρατηγικού εταίρου, με σκοπό την ουσιαστική ισχυροποίηση του ΕΛ-ΤΑ». Δεν έκρυψε, μάλιστα, πως η περιουσία των ΕΛ-ΤΑ θα αυξηθεί λόγω της ανταλλαγής μετοχών της τάξης του 10% με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Οσον αφορά τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο υπουργός είπε ότι «η Επιτροπή (σ.σ. η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) θα υποβάλει μια νέα πρόταση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ώστε να επιβεβαιωθεί το 2010 ως το τελικό έτος για το πλήρες άνοιγμα της αγοράς».

Στη λογική της «απελευθέρωσης» της αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών, κινήθηκαν και οι εισηγητές του ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστικά, ο βουλευτής του Θ. Τσιόκας έκανε λόγο για ένα «ευρωπαϊκό περιβάλλον που θα επιβιώσουν όσες εταιρείες θα έχουν σαφές αναπτυξιακό σχέδιο, με διασφαλισμένους πόρους, με συμμαχίες στο εξωτερικό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ