Πέμπτη 14 Ιούνη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Καμιά αυταπάτη ότι τα βιβλία μπορεί να βελτιωθούν»

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια αξιολόγησης των βιβλίων, αλλά να αγωνιστούν για την απόσυρσή τους

Τα νέα βιβλία φέτος για πρώτη φορά μπήκαν στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο για να φέρουν στο σχολείο το - απαραίτητο για τη διαμόρφωση συνειδήσεων στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου - πνεύμα της αποσπασματικότητας, της αντιεπιστημονικότητας, την ιδεολογική μονομέρεια. Στο προσκήνιο βρίσκεται το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού που διδάσκει την ιστορία όπως βολεύει το εκμεταλλευτικό σύστημα, όμως το σύνολο των νέων σχολικών βιβλίων βρίθει από προκλητική προβολή των ιδεολογημάτων της αστικής τάξης και οδηγεί, με το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία τους, στην αμορφωσιά.

Βέβαια, το επίμαχο βιβλίο Ιστορίας έχει γίνει αντικείμενο μιας «εφετζίδικης» αντιπαράθεσης εθνικισμού - κοσμοπολιτισμού, η οποία αφήνει στο απυρόβλητο τις σκοπιμότητες που υπηρετεί η επιλογή του συγκεκριμένου βιβλίου και τις οποίες έγκαιρα έχει επισημάνει εμπεριστατωμένα το ΚΚΕ. Θορυβημένη η κυβέρνηση - υπολογίζοντας και πολιτικό κόστος μπροστά στις εκλογές - προχωράει σε αλλαγές, που αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες, αφού ολοκληρωθούν οι διορθώσεις στο βιβλίο από τη συγγραφική ομάδα και εγκριθούν από το υπουργείο Παιδείας. Χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όταν κλήθηκε να σχολιάσει δημοσίευμα εφημερίδας, σύμφωνα με το οποίο ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει την απόσυρση του βιβλίου, δήλωσε ότι «οι κυβερνήσεις δε γράφουν βιβλία Ιστορίας» και ότι «τα βιβλία τα γράφουν οι ιστορικοί και οι επιστήμονες».

ΟΧΙ στα ερωτηματολόγια

Στο μεταξύ, όπως σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, η «επιχείρηση Αξιολόγηση» ξεκίνησε με ερωτηματολόγια για τα νέα σχολικά βιβλία, καθώς σε πολλές περιοχές της χώρας σχολικοί σύμβουλοι ανέλαβαν την προετοιμασία για την αξιολόγηση των βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η παράταξη απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους κανένα ερωτηματολόγιο δεν πρέπει να συμπληρωθεί, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον. «Ολες αυτές οι διαδικασίες και εκείνες που θα ακολουθήσουν έχουν σαν στόχο, με ευέλικτο και ραφιναρισμένο εξαναγκασμό, να οδηγήσουν στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την εσωτερική αξιολόγηση του σχολείου, ενώ η εξωτερική είναι σχεδόν έτοιμη και πιο εύκολη να συγκροτηθεί», σημειώνει η παράταξη και τονίζει ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αυταπάτη «ότι τα βιβλία μπορεί να βελτιωθούν, ακόμα κι αν αφαιρεθούν προκλητικά σημεία (π.χ., "Βέφα", "Play-Station", βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού κλπ.). Οι προδιαγραφές τους θα είναι ίδιες, η εκγύμναση δηλαδή των παιδιών και μέσα από τα βιβλία στις χρηστικές δεξιότητες, που έχει ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο».

Σημειώνει επίσης ότι «η εξατομίκευση της συμπλήρωσης είναι εύκολο βήμα για παραχάραξη και αλλοίωση της γνώμης και έκφρασης των εκπαιδευτικών, γιατί αυτός, που συμπληρώνει ατομικά τα δελτία, δέχεται κάθετη και οριζόντια πίεση (από διευθυντή, σύμβουλο, συναδέλφους)» και δε διασφαλίζεται η ανωνυμία του, αφού η διαδικασία γίνεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Για τους παραπάνω λόγους, η παράταξη καλεί σε αγωνιστική επαγρύπνηση και δράση για να αποσυρθούν τώρα τα νέα σχολικά βιβλία και να ακυρωθεί στην πράξη κάθε προσπάθεια αξιολογητικής διαδικασίας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Για τη διδασκαλία της απαρχής και της εξέλιξης του ανθρώπου (2015-12-17 00:00:00.0)
Θέλουν και τους γονείς συνεργούς στην αξιολόγηση (2013-03-13 00:00:00.0)
Στη μέση της χρονιάς χωρίς όλα τα σχολικά βιβλία! (2011-12-04 00:00:00.0)
Ετοιμάζουν το έδαφος για την αξιολόγηση (2008-06-20 00:00:00.0)
Προκαλούν οι σκοταδιστές (2007-09-27 00:00:00.0)
Η Ιστορία στα μέτρα τους... (2007-06-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ