Παρασκευή 6 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Σχέδια για επιμήκυνση της σύμβασης

Την επιμήκυνση της σύμβασης κατά 5 χρόνια, είναι έτοιμοι να ζητήσουν από την κυβέρνηση οι εκπρόσωποι της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, με αντάλλαγμα την κατασκευή μιας σειράς από συμπληρωματικά έργα, που θα πληρωθούν από τους οδηγούς μέσω των διοδίων!

Οι εκπρόσωποι του ιδιωτικού ομίλου, για την επίτευξη του στόχου τους επικαλούνται την αύξηση της κυκλοφορίας (έως πέρσι αυξανόταν κατά 8,5%, ενώ φέτος κατά 11%), ενώ ήδη στο τμήμα από Δουκίσσης Πλακεντίας έως τη Μεταμόρφωση, παρατηρούνται φαινόμενα κορεσμού, με συχνά μποτιλιαρίσματα. Ως «φάρμακο», θεωρούν την κατασκευή διαφόρων έργων - ακόμη και υπογειοποίηση της Αττικής Οδού σε διάφορα κρίσιμα τμήματα και συνδέσεις με άλλες λεωφόρους της πρωτεύουσας - καθώς δεν υπάρχουν περιθώρια διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου.

Σημειώνουμε ότι το 2004 την Αττική Οδό χρησιμοποιούσαν κατά μέσο όρο την ημέρα 231.500 οχήματα, το 2005 249.500, το 2006, 270.000 οχήματα, ενώ φέτος υπολογίζεται ότι ο αριθμός αυτός θα κυμανθεί μεταξύ 292.000 με 295.000 οχήματα. Θυμίζουμε ότι με βάση μελέτες που συμπεριλαμβάνονται στη σύμβαση, η Αττική Οδός θα έβγαζε τα έξοδά της και θα είχε την υπολογιζόμενη κερδοφορία για τον ιδιωτικό όμιλο που τη διαχειρίζεται, αν είχε μέση ημερήσια κυκλοφορία μεταξύ 180.000 - 200.000 οχημάτων, ενώ το σημείο κορεσμού της φτάνει με κυκλοφορία 260.000 οχημάτων.

Βέβαια, η αύξηση της κυκλοφορίας σημαίνει και ασύλληπτα κέρδη για τον ιδιωτικό όμιλο (καθαρά κέρδη 50 εκατ. ευρώ το 2006) που έτσι υποχρεώνεται να παραδώσει το έργο στο Δημόσιο πολύ πιο πριν από το 2024, που είναι η καταληκτική ημερομηνία, με βάση όσα προβλέπει η υπάρχουσα σύμβαση. Προφανώς και γι' αυτό οι εκπρόσωποι του ομίλου ψάχνουν ήδη τρόπους να την επιμηκύνουν...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ