Τετάρτη 8 Αυγούστου 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Φιλέτο στο κατασκευαστικό κεφάλαιο μακριά από τις λαϊκές ανάγκες

Ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ

Επανέρχεται, για μια ακόμη φορά προεκλογικά, το άλυτο εδώ και χρόνια ζήτημα της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑ) στην Κρήτη, που θα συνδέσει το δυτικό άκρο των Χανίων με το ανατολικότερο άκρο του Λασιθίου.

Οι τοπικοί κυβερνητικοί και κομματικοί παράγοντες σε σύμπλευση με βουλευτές, νομάρχες και δημάρχους και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ κρατούν κοινή στάση στο ζήτημα και καλούνται σήμερα να το λύσουν παραδίδοντας το έργο στο μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο μέσω ΣΔΙΤ.

Είναι προφανές ότι οι ενδιαφερόμενοι που θα «καταβροχθίσουν» τα φιλέτα θέλουν οδικό δίκτυο οργανωμένο για ταχείες μεταφορές και εξυπηρέτηση των δικών τους αναγκών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα δεν κατασκευάστηκε και γίνεται λόγος για διόδια. Κριτήριο, λοιπόν, για την κατασκευή και αυτού του έργου δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά η μέγιστη κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.

Η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ

Με ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ τονίζει ότι η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στις εκάστοτε κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υποτίθεται ότι έχουν τον έλεγχο σχεδιασμού και κατασκευής των έργων.

«Σήμερα οι ίδιοι πολιτικοί, κυβερνητικοί, διοικητικοί, οικονομικοί και αυτοδιοικητικοί και όποιοι άλλοι παράγοντες πατώντας και στηριζόμενοι στα προβλήματα του ΒΟΑ, που οι ίδιοι δημιούργησαν, συσκέπτονται, συζητούν και σχεδιάζουν τη "βελτίωση" και "αναβάθμισή του».

Ακολούθως, τονίζεται ότι οι όποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις και αν γίνουν θα είναι βελτιωτικές για τα κέρδη των κατασκευαστών και όχι για τις συγκοινωνιακές - μεταφορικές ανάγκες του λαού. Αυτό άλλωστε, όπως σημειώνεται, αποδεικνύει και η κατασκευή άλλων μεγάλων έργων όπως είναι οι «εθνικές οδοί», η γέφυρα του «Ρίου» κ.ά. που ο λαός ακριβοπλήρωσε την κατασκευή και μετά την αποπεράτωση συνεχίζει να ακριβοπληρώνει τη χρήση τους (διόδια κ.ά.). Αντίστοιχα, στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και με τον ΒΟΑ στην Κρήτη.

«Εκεί συγκλίνουν οι πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στις οποίες έχει συμφωνήσει και ο ΣΥΝ στην ΚΕΔΚΕ. Είναι οι λεγόμενες Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μέσω των οποίων θα παραδίδονται τα δημόσια έργα στην κερδοσκοπική εκμετάλλευση του κατασκευαστικού κεφαλαίου με πρόσχημα τη δήθεν έλλειψη κρατικών κονδυλίων».

«Η ίδια διαδικασία μεθοδεύεται εκβιαστικά και για την αναβάθμιση του ΒΟΑ μέσω του ψευτοδιλήμματος, ή γίνεται το έργο με ΣΔΙΤ ή δε γίνεται καθόλου λόγω έλλειψης κονδυλίων».

Εκβιασμός που αν γίνει αποδεκτός, όπως σημειώνεται, σημαίνει ότι ο πρώτος λόγος για το σχεδιασμό και την κατασκευή περνάει στο κατασκευαστικό κεφάλαιο. Οσο για την κοστολόγησή του, όπως συνήθως, υπογραμμίζεται, θα γίνει στο πολλαπλάσιο του κανονικού με την επιβολή διοδίων, δηλαδή το χαράτσωμα για να αποζημιωθεί ο ιδιώτης είναι σίγουρο.

Σε σχέση με το λόγο που γίνεται για ένταξη του έργου στο Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο στήριξης, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι όπως και στα προηγούμενα τρία ΚΠΣ η διάθεση των κονδυλίων και του Δ΄ ΚΠΣ, θα είναι για έργα που θα υπηρετούν την ανταγωνιστικότητα (δηλαδή τα συμφέροντα) των επιχειρήσεων, αγνοώντας ζωτικά έργα υποδομής που αφορούν λαϊκές ανάγκες όπως έργα δασοπροστασίας, αντιπλημμυρικά, διαχείριση νερού, κ.ά.

Κλείνοντας την ανακοίνωση, καλεί το λαό της Κρήτης να αποδοκιμάσει τους εμπνευστές τέτοιων έργων, μέσω των οποίων γίνεται θύμα πολλαπλής εκμετάλλευσης. Με την πείρα του να στηρίξει το ΚΚΕ, ανοίγοντας το δρόμο για μια άλλη πολιτική που να υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ