Τετάρτη 15 Αυγούστου 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΛΑΔΟΣ «ΦΑΡΜΑΚΑ - ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ»
Με λεφτά των ασφαλισμένων οι κερδοφόρες μπίζνες

Αποκαλυπτική έρευνα της «Stat Bank». Οι 238 εταιρείες του κλάδου κατέγραψαν το 2006 αύξηση κερδών 18,6%!

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης και οι μεθοδεύσεις της για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης των ασφαλιστικών ταμείων φέρνουν στην επικαιρότητα τις τεράστιες μπίζνες και τα υπερκέρδη που αποκομίζουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου «φάρμακα - καλλυντικά». Ενδεικτική από αυτήν την άποψη είναι η πορεία των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου, όπως απεικονίζεται σε πρόσφατη έρευνα της «Stat Bank» και η οποία αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα των εγχώριων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο φάρμακο, στα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής για τη διετία 2005 και 2006. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Stat Bank, οι 238 εγχώριες παραγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο φάρμακο, στα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής εμφάνισαν το 2006, συγκριτικά με το 2005, αύξηση του τζίρου κατά 11% και αύξηση κερδών προ φόρων κατά 18,6%. Οι συνολικές πωλήσεις τους ανήλθαν πέρσι στα 10,39 δισ. ευρώ (από 9,36 δισ. ευρώ το 2005) και τα κέρδη προ φόρων εκτινάχτηκαν στα 586,6 εκατ. ευρώ (από 494,4 εκατομμύρια ευρώ το 2005).

Ειδικότερα, από το σύνολο των 238 επιχειρήσεων φαρμάκων, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής, το 2006:

  • Οι 71 βιομηχανικές επιχειρήσεις αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους κατά 10,5% (σκαρφάλωσαν στα 4,47 δισ. ευρώ από 4,05 δισ. ευρώ το 2005) και τα συνολικά τους κέρδη κατά 30,76% (εκτινάχτηκαν στα 352,2 εκατ. ευρώ από 269,35 εκατ. ευρώ το 2005).
  • Οι 167 εισαγωγικές και εμπορικές εταιρείες αύξησαν τις συνολικές τους πωλήσεις κατά 11% (ανήλθαν στο ποσό των 5,9 δισ. ευρώ από 5,32 δισ. ευρώ το 2005) και τα συνολικά κέρδη προ φόρων κατά 4,1%.

Οσον αφορά τις εξελίξεις στους επιμέρους κλάδους:

  • Ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς φαρμάκων εξακολουθεί να κινείται με διψήφιο ποσοστό αύξησης. Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΦ, το 2006, οι πωλήσεις σε νοσοκομεία, φαρμακεία και φαρμακαποθήκες (περιλαμβανομένων των παράλληλων εξαγωγών) έφτασαν τα 6,168 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 11,11% συγκριτικά με το 2005. Είχε προηγηθεί ανάλογη πορεία και το 2005, όταν ο τζίρος είχε φτάσει τα 5,548 δισ. ευρώ (αύξηση 10,78% έναντι του 2004).
  • Ο ρυθμός αύξησης της αγοράς καλλυντικών κινήθηκε σε πτωτική τροχιά, καθώς ο τζίρος τους διαμορφώθηκε το 2005 σε 1,31 δισ. ευρώ, μόλις 2,6% υψηλότερα έναντι της αμέσως προηγούμενης χρονιάς. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται τόσο στη μειούμενη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, όσο και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων ομίλων της χώρας. Οι τελευταίοι στρέφονται προς προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, που έχουν χαμηλότερη τιμή, προκειμένου να συγκρατήσουν τις δαπάνες τους. Τη μερίδα του λέοντος στα προϊόντα καλλυντικών έχουν αυτά που σχετίζονται με την περιποίηση προσώπου και μαλλιών.

Συγκεκριμένα, το έτος 2005 τα νοικοκυριά ξόδεψαν (με βάση τον επίσημο τζίρο των εταιρειών) συνολικά 433 εκατ. ευρώ για είδη περιποίησης μαλλιών, 254 εκατ. ευρώ για καλλυντικά προσώπου, 149 εκατ. ευρώ για είδη μακιγιάζ, 63 εκατ. ευρώ για είδη περιποίησης σώματος και 57 εκατ. ευρώ για προστασία από τον ήλιο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χρυσωρυχεία για το κεφάλαιο (2008-09-11 00:00:00.0)
Ζουν το «μύθο» τους στην Ελλάδα! (2008-04-17 00:00:00.0)
Θησαυρίζουν από την αντιασφαλιστική επίθεση (2008-03-04 00:00:00.0)
Προαναγγελία περικοπών με προφάσεις - πρόκληση (2007-08-10 00:00:00.0)
Καλπάζουν με εντατικότερους ρυθμούς (2007-06-10 00:00:00.0)
Διογκώνονται τα ελλείμματα του ισοζυγίου (2006-09-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ