Παρασκευή 14 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ Η ΝΔ
Στήνουν ιδιωτικό λιμάνι στην περιοχή Σκαραμαγκά

Υπογράφτηκε σύμβαση παραχώρησης τεράστιας δημόσιας έκτασης σε εταιρεία μεταφορών και αποθηκεύσεων

Το ΦΕΚ με το οποίο η κυβέρνηση επικύρωσε την παραχώρηση
Το ΦΕΚ με το οποίο η κυβέρνηση επικύρωσε την παραχώρηση
Ολα τα λιμάνια στους ιδιώτες. Αυτή είναι η ξεκάθαρη πολιτική κατεύθυνση που υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ, μετά την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας στο ακέραιο τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτή τη φορά ιδιωτικοποιείται, με τη γνωστή μέθοδο της παραχώρησης, παραλιακή έκταση του ελληνικού δημοσίου δίπλα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έκτασης 114 στρεμμάτων και προβλήτα 370 μέτρων.

Αν τα σχέδια υλοποιηθούν, θα μιλάμε για τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού στην Αττική, το οποίο μάλιστα θα είναι ιδιωτικό και θα λειτουργεί ανταγωνιστικά στα υπόλοιπα. Θα έρθει να προστεθεί κι αυτό σε σειρά λιμανιών που παραχωρούνται το τελευταίο διάστημα από την κυβέρνηση της ΝΔ - και μάλιστα προεκλογικά - στο ιδιωτικό κεφάλαιο (Τυμπάκι, Αστακός κ.ά.). Η συγκεκριμένη έκταση επιδιώκεται να παραχωρηθεί και κυρίως να επιτραπεί η εκμετάλλευση από την ιδιωτική εταιρεία «Ανώνυμη Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Αποθηκεύσεων» (ΑΕΣΜΕ) και μάλιστα μέσω του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ).

Από το ΠΑΣΟΚ η πρώτη απόπειρα

Η επίμαχη έκταση είχε παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στα πλαίσια της πολιτικής διάλυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, το 2002 έγινε η προσπάθεια παράδοσης της έκτασης σε ιδιώτες από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας τον Γ. Ανωμερίτη. Ο τότε ΥΕΝ προσπάθησε να επιτρέψει στην ίδια εταιρεία (ΑΕΣΜΕ) να εκμεταλλευτεί την περιοχή ως ιδιωτικό λιμάνι. Ηταν τόσο σκανδαλώδεις οι διαδικασίες (απευθείας ανάθεση κ.λπ.) που κρίθηκαν παράνομες από τα δικαστήρια.

Ωστόσο, η γερμανική διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά νοίκιασε τελικά την έκταση στην ΑΕΣΜΕ. Η εταιρεία τώρα επανέρχεται και επιχειρεί να υλοποιήσει τις επιδιώξεις της για ιδιωτικό λιμάνι μέσω του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, για να αποκτήσει και πέπλο δήθεν δημόσιας εκμετάλλευσης.

Το ιστορικό της παράδοσης

Η όλη ιστορία οργανώθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και εν αγνοία των εργαζομένων του λιμανιού της Ελευσίνας (αλλά και του Πειραιά), οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι θα αντιδράσουν αγωνιστικά για το νέο ιδιωτικό λιμάνι που στήνεται ανάμεσά τους.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΛ σε συνεδρίασή του στις 15 Ιούνη αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει στη συνεργασία με την ΑΕΣΜΕ, μετά από πρότασή της. Στις 19 Ιούνη υπογράφτηκε η σύμβαση συνεργασίας. Περίπου ένα μήνα μετά και συγκεκριμένα στις 13 Ιούλη πέντε υπουργοί της κυβέρνησης της ΝΔ (Οικονομίας - Αλογοσκούφης, Ανάπτυξης - Σιούφας, Απασχόλησης - Μαγγίνας, Μεταφορών - Λιάπης και φυσικά Εμπορικής Ναυτιλίας - Κεφαλογιάννης) με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 23 Ιούλη, δίνουν νομιμότητα στη συνεργασία αυτή, εγκρίνοντας τα τιμολόγια που θα ισχύουν.

Το ...περίεργο είναι ότι η παραχώρηση γίνεται μέσω του ΟΛ Λαυρίου όταν ο έτερος ΟΛ Ελευσίνας είναι αυτός στον οποίο διοικητικά ανήκει η έκταση και έχει την αρμοδιότητα.

Οσο για το τι είδους λιμάνι είναι αυτό που δημιουργείται από ιδιώτες αρκεί να αναφέρουμε ότι η χερσαία έκταση των 114 στρεμμάτων είναι σχεδόν διπλάσια από αυτήν του οργανωμένου λιμανιού της Ελευσίνας που είναι περίπου 60 στρέμματα, ενώ του Λαυρίου είναι μόλις 48. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι με προκάλυμμα και τη δήθεν κρατική ιδιότητα του ΟΛΛ στήνεται ένα μεγάλο ιδιωτικό λιμάνι στην Αττική και φυσικά άκρως ανταγωνιστικό στα ήδη υπάρχοντα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ