Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ «DREAM»
Με μπαλώματα έπλεε το 37χρονο σαπάκι!

Τακτική συγκάλυψης των εφοπλιστικών ευθυνών ακολουθεί το ΥΕΝ. Τεράστια κενά στην ασφάλεια των 931 επιβατών και των 341 ναυτεργατών

Σε πλοίο επικίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αποδεικνύεται το 37χρονο κρουαζιερόπλοιο «DREAM» με σημαία Μπαχάμες, το οποίο προχτές το απόγευμα πήρε κλίση 10 μοιρών ενώ βρισκόταν δεμένο μέσα στο λιμάνι της Ρόδου με 931 επιβάτες και 341 ναυτεργάτες πλήρωμα. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, το πλοίο είχε υποστεί ρήγμα όταν ήταν στην Τουρκία, το οποίο «μπάλωσαν» με πρόχειρο τρόπο. Ακόμα, ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με τις δεξαμενές έρματος και τις σωληνώσεις του, που σημαίνει ότι έχει πρόβλημα ευστάθειας.

Εξίσου εξωφρενικό και επικίνδυνο είναι και το γεγονός ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ακολουθώντας και σε αυτή την περίπτωση την πολιτική κατεύθυνση της απόκρυψης ευθυνών για τους εφοπλιστές, προσπάθησε να προκαλέσει σύγχυση. Είναι χαρακτηριστικό ότι δελτίο Τύπου εκδόθηκε για το ναυτικό ατύχημα τελικά χτες, δηλαδή με 24ωρη καθυστέρηση, ενώ στη συνέχεια και μέχρι αργά χτες το βράδυ δε δινόταν καμία συγκεκριμένη πληροφορία!

Σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας

Οι πληροφορίες για την άθλια κατάσταση του πλοίου προέρχονται από το ΥΕΝ. Ωστόσο, επίσημα αυτό που δινόταν από το Γραφείο Τύπου ήταν ότι το πλοίο ελέγχθηκε από δύτες και δε βρέθηκε κάτι το ανησυχητικό... Επίσης από το Γραφείο Τύπου ανακοινώθηκε ότι συνελήφθησαν 4 Ελληνες ναυτεργάτες (ο καπετάνιος, ο ύπαρχος και δύο μηχανικοί αξιωματικοί) και ένας Ισραηλινός, ο οποίος εμφανίζεται ως εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Ομως μέχρι αργά το βράδυ δεν είχαν διευκρινιστεί οι κατηγορίες με τις οποίες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα οι συλληφθέντες.

Πληροφορίες και πάλι από το ΥΕΝ ανέφεραν ότι οι πέντε παραπέμφθηκαν με κακουργηματικές κατηγορίες, όπως διατάραξη της ασφάλειας υδάτινων συγκοινωνιών. Την ίδια ώρα, επίσημα από το Γραφείο Τύπου, αυτό που δινόταν ήταν ότι «δεν έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή της κλίσης».

Παρ' όλα αυτά, είναι δεδομένο ότι το πλοίο, ξαφνικά, στις 3 προχτές το μεσημέρι, πήρε κλίση 10 μοιρών, που σημαίνει ότι έγινε απότομη εισροή υδάτων ή απότομη μετατόπιση έρματος. Και οι δύο περιπτώσεις μαρτυρούν ότι το πλοίο έχει σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας.

Σε ποιον ανήκει το πλοίο;

Η υπόθεση και αυτού του κρουαζιερόπλοιου έρχεται να αναδείξει ξανά, τι σημαίνει για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα η πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών κερδών. Γίνεται φανερή η πλήρης έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων στα πλοία και ιδιαίτερα στα κρουαζιερόπλοια, που μεταφέρουν εκατοντάδες ανθρώπους, από τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές, ενώ υπόλογη είναι και η ελληνική αρχή, δηλαδή το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του, καθώς το «DREAM» έπιανε τακτικά Ρόδο.

Σε αυτή την πολιτική της, που ανάγει τα εφοπλιστικά συμφέροντα σε ευαγγέλιο, την οποία ακολουθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οφείλεται και το απαράδεκτο νομικό καθεστώς που προστατεύει τους εφοπλιστές και καθαρίζει για τα εγκλήματά τους. Απόδειξη αποτελεί και το «DREAM» που ουδείς γνωρίζει πού ανήκει πραγματικά. Από επίσημα στοιχεία ως πλοιοκτήτρια εταιρεία εμφανίζεται μέχρι το 2004 η ΛΟΥΗΣ, πλοιοκτήτρια και του βουλιαγμένου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» που ακόμα ρυπαίνει τη Σαντορίνη.

Στη συνέχεια, ως πλοιοκτήτριες εταιρείες και διαχειρίστριες εμφανίζονται εταιρείες «φαντάσματα» και εταιρίες πρακτορεία που είναι «οφ σορ» - δηλαδή δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανέναν, καθώς θεωρούνται κεφάλαια εξωτερικού - με τελευταία την «Danielle Ship Management ltd».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ