Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σαλαμοποίηση για λιμάνια - σιδηροδρόμους

Αξιώσεις του ΚΕΠΕ στην κατεύθυνση παραπέρα εκχώρησης ζωτικού χώρου στο μεγάλο κεφάλαιο

Γερά το πόδι στις λιμενικές υποδομές της χώρας βάζουν οι ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες εκμεταλλευόμενοι τις κατευθύνσεις της ΕΕ και την εφαρμοζόμενη πολιτική, που επιτάσσουν την κατάτμηση των λειτουργιών στα λιμάνια της χώρας και την παραπέρα ιδιωτικοποίησή τους. Ηδη χτες ανακοινώθηκε ότι το ποσοστό της Lansdowne Partners Limited Partnership στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά φτάνει σε 9,67%, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η εν λόγω «επενδυτική εταιρεία» έχει βάλει πόδι και στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Αποκαλυπτική για την πολιτική κλιμάκωσης των ιδιωτικοποιήσεων στις μεταφορές, ειδικότερα στα λιμάνια και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), με την οποία ορθά - κοφτά «υποδεικνύουν» στην κυβέρνηση και στους φορείς να «εξέλθουν από την κλασική γραμμή της ενιαίας δημόσιας επιχείρησης με την καθετοποίηση των λειτουργιών τους προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες εξελίξεις». Προσθέτουν ότι «η αναπροσαρμογή της υποδομής με μεγάλα επενδυτικά έργα για την ανάπτυξη των αναγκαίων προδιαγραφών πρόσβασης έως και σύνδεσης με τα διεθνή δίκτυα διακίνησης» απαιτεί σημαντικά κεφάλαια, τα οποία μόνο ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να διαθέσει.

Τα βάρη, για μια ακόμη φορά, φορτώνονται στα λαϊκά στρώματα, τα οποία και μέσω του προϋπολογισμού θα πληρώσουν το κόστος βελτίωσης της υποδομής των λιμανιών, τα οποία στη συνέχεια και αφού θα έχουν γίνει «ανταγωνιστικά» θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες.

Η «αναδιάρθρωση» που προτείνει το ΚΕΠΕ για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τις παρακάτω φάσεις:

  • Τη βελτίωση της υποδομής των λιμανιών
  • Τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, η οποία «αναμένεται να πραγματοποιηθεί με την αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος τους και την εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων διάγνωσης και αύξησης της ανταγωνιστικότητάς τους». Είναι απόλυτα φανερό ότι σχεδιάζουν τα χειρότερα και για τους εργαζόμενους στα λιμάνια
  • Στη συνέχεια και με βάση το προτεινόμενο μοντέλο «ανταγωνιστικής στρατηγικής» οι διοικήσεις «μισθώνουν τους σταθμούς των λιμανιών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με συμβόλαια παραχώρησης για περίοδο που διαρκεί συνήθως από 5 μέχρι 10 χρόνια». Σημειώνουν μάλιστα ότι η περίοδος αυτή είναι «αρκετή για το συμβαλλόμενο να μάθει να λειτουργεί αποτελεσματικά το σταθμό»

Ανάλογο μοντέλο σαλαμοποίησης αξιώνουν και για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, «το σχέδιο αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι χρονοβόρο». Σε αυτό το πλαίσιο η κλιμάκωση που προτείνουν είναι η παρακάτω:

  • Σε πρώτη φάση να εισαχθούν στην ελληνική νομοθεσία οι Οδηγίες της ΕΕ, να προσδιοριστούν οι δραστηριότητες που θα πρέπει να παραχωρηθούν στον ιδιωτικό τομέα. Παραπέρα να προχωρήσει η πολιτική σαλαμοποίησης με τη «διάσταση εκμετάλλευσης και υποδομής», ο «χωρισμός των λειτουργιών του σε μικρά τμήματα της γραμμής, κ.ά.» και να εφαρμοστεί το «κατάλληλο επενδυτικό πρόγραμμα για την τεχνολογική αναβάθμιση»

Σε πολιτική ρήξης με την αντιλαϊκή πολιτική, το ΚΚΕ βάζει τη διαχωριστική γραμμή διεκδικώντας «ΟΛΠ ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο, ενιαίους, αποκλειστικά κρατικούς φορείς σε όλους τους τομείς στρατηγικής σημασίας (μεταφορές, ενέργεια, κλπ.), οι οποίοι θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, όπως, μόνιμη, σταθερή, με πλήρη δικαιώματα εργασία, για όλους τους εργαζόμενους, κατάργηση της απαράδεκτης διάκρισης με τους νεοπροσλαμβανόμενους, υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων, προστασία του περιβάλλοντος, κατοχύρωση της μεταφοράς ως κοινωνικού αγαθού και όχι ως εμπορεύματος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ