Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΛΕΣΒΟΣ - ΕΛΑΙΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: Τεράστια τα προβλήματα των ελαιοπαραγωγών του νησιού, που φέτος, παρά τις προσδοκίες για μια καλή σοδειά κάθε άλλο παρά θα συμβεί κάτι τέτοιο, λόγω των καιρικών συνθηκών, με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις καθώς η ελαιοκαλλιέργεια παίζει κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση του εισοδήματος των κατοίκων του νησιού και για πολλούς από αυτούς αποτελεί αποκλειστικό εισόδημα. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό τι σκοπεύει να κάνει, ώστε να προχωρήσει η καταγραφή της κατάστασης και η αποζημίωση των παραγωγών.

ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ: Μέσα σε δέκα μέρες έγιναν τρεις συγκρούσεις πλοίων εντός και εκτός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στη μία εκ των οποίων ένας ναυτικός έχασε τη ζωή του ενώ το πλοίο βυθίστηκε. Τα γεγονότα προκαλούν ανησυχία για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφαλή ναυσιπλοΐα και για τους κινδύνους ρύπανσης του Θερμαϊκού κόλπου. Η πολιτική της «ανταγωνιστικότητας των πλοίων», δηλαδή η αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, επιτρέπει την είσοδο και την έξοδο αρκετών πλοίων στο λιμάνι χωρίς την αναγκαία συνδρομή του πλοηγού και των ρυμουλκών, εντατικοποίηση της εργασίας των ναυτεργατών με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, την πολλές φορές πλημμελή συντήρηση των πλοίων και την έλλειψη συστήματος ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την ασφαλή ναυσιπλοΐα, την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και τη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι κίνδυνοι αυτοί ενισχύονται και από την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας και Σοφία Καλαντίδου ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό γιατί δεν παίρνει η κυβέρνηση τα αναγκαία μέτρα (οργανικές συνθέσεις, πλοηγούς και ρυμουλκά) εγκατάστασης συστήματος ελέγχου και ρύθμισης της ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και γιατί δεν προχωρά σε μέτρα για την ανάδυση του βυθισμένου πλοίου.

ΛΑΪΛΙΑ ΣΕΡΡΩΝ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ: Με καταστροφή απειλείται ο ορεινός όγκος του Λαϊλιά στην περιοχή «Κατίγκα» στο Νομό Σερρών, μετά την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που δόθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο αίτημα επιχειρηματιών για την εγκατάσταση λατομείου. Να σημειωθεί ότι το 1991 με αγωνιστικές κινητοποιήσεις οι κάτοικοι της περιοχής ματαίωσαν την εγκατάσταση λατομείου από τους ίδιους επιχειρηματίες. Ο ορεινός όγκος του Λαϊλιά είχε χαρακτηριστεί, με απόφαση του υπουργού Μακεδονίας - Θράκης ως «ιδιαίτερου φυσικού κάλλους», γιατί είναι γνωστό ότι η περιοχή αυτή αποτελεί καταφύγιο σπάνιων και προστατευμένων ειδών άγριας πανίδας. Αυτή η απόφαση ακυρώθηκε, γιατί έπρεπε να εκδοθεί από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι κάτοικοι της περιοχής δίκαια είναι αγανακτισμένοι για την απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και για την ολιγωρία της νομαρχιακής αρχής του νομού, να παραδώσουν την περιοχή στα χέρια των επιχειρηματιών. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας και Σοφία Καλαντίδου ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, αν θα ματαιώσουν την εγκατάσταση και λειτουργία λατομείου στην περιοχή και αν το αρμόδιο υπουργείο σκοπεύει να χαρακτηρίσει άμεσα τον ορεινό όγκο Λαϊλιά ως «ιδιαίτερου φυσικού κάλλους»;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ