Ενδιαφέροντα στοιχεία κλαδικής μελέτης της ICAP
Λίγες μεγάλες επιχειρήσεις - που κατά βάση αποτελούν θυγατρικές πολυεθνικών - ελέγχουν την ελληνική αγορά παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών), οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν υπερκέρδη, καθώς έχουν «το πάνω χέρι» στη διαμόρφωση των τιμών. Ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με τη συγκέντρωση και άρα τον έλεγχο της αγοράς παιχνιδιών από λίγες μεγάλες επιχειρήσεις, περιλαμβάνονται στη δεύτερη έκδοση της κλαδικής μελέτης με τον τίτλο «Παιχνίδια» της εταιρίας ICAP, που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα.
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό δελτίο Τύπου της ICAP, «η ελληνική αγορά παραδοσιακών παιχνιδιών ελέγχεται ουσιαστικά από λίγες μεγάλου μεγέθους εισαγωγικές επιχειρήσεις, που αποτελούν θυγατρικές πολυεθνικών εταιριών». Επίσης, «από μεγάλη συγκέντρωση χαρακτηρίζεται και η αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, καθώς ελέγχεται από έναν μικρό αριθμό εισαγωγικών επιχειρήσεων».
Αλλα σημαντικά ευρήματα-συμπεράσματα της μελέτης της ICAP, που κατέγραψε τις εξελίξεις στον κλάδο την περίοδο 1996- 1999, είναι τα εξής:
Σχετικά με τις προοπτικές μέχρι το 2002 εκτιμάται ότι η πορεία του κλάδου θα κινηθεί ανοδικά. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι η παραδοσιακή αγορά παιχνιδιών θα παρουσιάσει αύξηση (αξία) 3-4% το χρόνο, ενώ η κατανάλωση ηλεκτρονικών παιχνιδιών αναμένεται να αυξηθεί 12,5% φέτος και γύρω στο 9-10% την ερχόμενη διετία.