Τρίτη 12 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Την αγορά ελέγχουν λίγοι μεγαλοεπιχειρηματίες

Ενδιαφέροντα στοιχεία κλαδικής μελέτης της ICAP

Λίγες μεγάλες επιχειρήσεις - που κατά βάση αποτελούν θυγατρικές πολυεθνικών - ελέγχουν την ελληνική αγορά παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών), οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν υπερκέρδη, καθώς έχουν «το πάνω χέρι» στη διαμόρφωση των τιμών. Ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με τη συγκέντρωση και άρα τον έλεγχο της αγοράς παιχνιδιών από λίγες μεγάλες επιχειρήσεις, περιλαμβάνονται στη δεύτερη έκδοση της κλαδικής μελέτης με τον τίτλο «Παιχνίδια» της εταιρίας ICAP, που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό δελτίο Τύπου της ICAP, «η ελληνική αγορά παραδοσιακών παιχνιδιών ελέγχεται ουσιαστικά από λίγες μεγάλου μεγέθους εισαγωγικές επιχειρήσεις, που αποτελούν θυγατρικές πολυεθνικών εταιριών». Επίσης, «από μεγάλη συγκέντρωση χαρακτηρίζεται και η αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, καθώς ελέγχεται από έναν μικρό αριθμό εισαγωγικών επιχειρήσεων».

Αλλα σημαντικά ευρήματα-συμπεράσματα της μελέτης της ICAP, που κατέγραψε τις εξελίξεις στον κλάδο την περίοδο 1996- 1999, είναι τα εξής:

  • Η συνολική εγχώρια αγορά παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών) αναπτύχθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 9,5%.
  • Η παραγωγή παραδοσιακών παιχνιδιών πραγματοποιείται από επιχειρήσεις βιοτεχνικού χαρακτήρα, οι οποίες όμως εξειδικεύονται σε ορισμένες κατηγορίες παιχνιδιών και κάνουν πωλήσεις χαμηλού ύψους, ενώ τη μερίδα του λέοντος την καλύπτουν τα εισαγόμενα παραδοσιακά παιχνίδια. Οπως αναφέρεται και στη μελέτη, «η εισαγωγική διείσδυση» στα παραδοσιακά παιχνίδια κυμάνθηκε στην τελευταία τετραετία μεταξύ 95% και 98%. Το 75% της αγοράς καλύπτεται από τα παραδοσιακά παιχνίδια, με το μερίδιο όμως να παρουσιάζει σταθερή τάση μείωσης τα τελευταία 4 χρόνια, καθώς το μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης (5,5%) ήταν μικρότερο της αύξησης που παρουσίασε η αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
  • Η αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, που περιλαμβάνει τις κονσόλες που συνδέονται με την τηλεόραση, το λογισμικό τους και τις φορητές κονσόλες, κάλυψε το 25% το 1999 με σταθερή την τάση αύξησης του μεριδίου. Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η αγορά ηλεκτρονικών παιδικών παιχνιδιών (cd rom) για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Σχετικά με τις προοπτικές μέχρι το 2002 εκτιμάται ότι η πορεία του κλάδου θα κινηθεί ανοδικά. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι η παραδοσιακή αγορά παιχνιδιών θα παρουσιάσει αύξηση (αξία) 3-4% το χρόνο, ενώ η κατανάλωση ηλεκτρονικών παιχνιδιών αναμένεται να αυξηθεί 12,5% φέτος και γύρω στο 9-10% την ερχόμενη διετία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Βρέξει - χιονίσει έχουν κέρδη! (2013-01-23 00:00:00.0)
Μειώθηκε η συνολική αγορά το 2011 (2011-08-13 00:00:00.0)
Κυριαρχούν τα πολυεθνικά μονοπώλια (2010-05-07 00:00:00.0)
Μονοπωλούν αλυσίδες και όμιλοι (2009-11-19 00:00:00.0)
Κυριαρχούν οι εισαγωγές (2009-10-16 00:00:00.0)
Κερδίζουν έδαφος τα τυποποιημένα φαγητά (2004-10-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ