Τρίτη 12 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραπλανά τους καταναλωτές για τα καύσιμα

Στη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων στους καταναλωτές, στη βάση του ότι, η κυβέρνηση αγωνιά για τη συνεχιζόμενη πορεία αυξήσεων των υγρών καυσίμων, περνάει τώρα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, προκαλώντας κατ' αυτόν τον τρόπο τους Ελληνες καταναλωτές, όπου τις δύο τελευταίες βδομάδες, κυριολεκτικά, στο θέμα των τιμών στα καύσιμα, δεν ξέρουν τι ξημερώνει. Χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης και η αρμόδια για θέματα Εμπορίου υφυπουργός Μ. Αποστολάκη, συναντήθηκαν για το ζήτημα των τιμών με τις Ενώσεις Καταναλωτών, και κατέληξαν στο να επιδιώξουν για μια ακόμη φορά να παραπλανήσουν το καταναλωτικό κοινό.

Και είναι παραπλάνηση διότι χτες, τόσο ο Ν. Χριστοδουλάκης, όσο και η Μ. Αποστολάκη, ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσει ο έλεγχος των τιμών των πρατηρίων από τις κατά τόπους Ενώσεις Καταναλωτών, οι οποίες θα ανακοινώνουν στο υπουργείο ποια πρατήρια αποκλίνουν από τις ενδεικτικές τιμές, αλλά και στους καταναλωτές, ποια πρατήρια έχουν τις χαμηλότερες τιμές. Με αυτά, το υπουργείο Ανάπτυξης ευελπιστεί ότι θα συγκρατηθούν οι τιμές των υγρών καυσίμων. Δηλαδή, σύμφωνα με το σκεπτικό του υπ. Ανάπτυξης, μπορούμε να δούμε συνεργεία στο δρόμο, που να μας ενημερώνουν, ότι το τάδε πρατήριο έχει πιο φθηνή τη βενζίνη από το δείνα...

Το παραπάνω «μέτρο» δεν είναι τίποτα άλλο, παρά μόνο, ένα ακόμα «τρικ» της κυβέρνησης, προκειμένου να ασχολείται ο κόσμος, ή να ξεγελιέται προσωρινά ότι ετούτη η κυβέρνηση, προτίθεται να πάρει μέτρα. Ομως, «μέτρα» πήγε να πάρει και με την έκδοση του καθημερινού δελτίου ενδεικτικών τιμών, και, 11 μέρες τώρα, οι τιμές των καυσίμων, αντί, τουλάχιστον να συγκρατούνται, έχουν εκτιναχτεί στα ύψη, και ακόμα, και αυτή τη στιγμή, που το αποτέλεσμα είναι πασιφανές, οι κυβερνώντες ισχυρίζονται ότι βοηθάει...

Βέβαια, οι διεθνείς τιμές καθορίζονται από ένα πλήθος παραγόντων, ωστόσο αν η κυβέρνηση θελήσει να πάρει μέτρα για να συγκρατήσει τις τιμές, μπορεί, αλλά δε θέλει να θίξει τα συμφέροντά της, αλλά και αυτών που υπηρετεί. Σήμερα, για κάθε λίτρο βενζίνης σούπερ, πληρώνουμε 114 δραχμές φόρο. Για κάθε λίτρο αμόλυβδης, πληρώνουμε 108 δραχμές, για κάθε λίτρο πετρέλαιο, 83 δραχμές φόρο. Στους παραπάνω αριθμούς, θα πρέπει να προσθέσουμε και 30 περίπου δραχμές που κερδίζουν για κάθε λίτρο καυσίμου, οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, αλλά και τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν τα διυλιστήρια.

Ερωτηθείς χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, για το αν η κυβέρνηση προτίθεται να μειώσει τον ειδικό φόρο στα καύσιμα (δηλαδή τις 114 δραχμές το λίτρο για τη σούπερ κ.ο.κ.) ώστε να αποκλιμακωθούν οι τιμές, απάντησε ότι: «η κυβέρνηση δεν προτίθεται να μειώσει τον ειδικό φόρο, διότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο δίνεται μάχη κατά του ΟΠΕΚ, ώστε αυτός να μειώσει τις τιμές του αργού πετρελαίου. Αν εμείς μειώσουμε τον ειδικό φόρο, τότε θα δώσουμε επιχείρημα στον ΟΠΕΚ, ώστε να μην μειώσει την τιμή του αργού, αφού θα ισχυριστεί (ο ΟΠΕΚ), ότι οι ευρωπαϊκές χώρες, έχουν τη δυνατότητα να συγκρατήσουν τις τιμές των καυσίμων».

Σε ό,τι αφορά τις εταιρίες εμπορίας, που για το κάθε λίτρο κερδίζουν 30 δραχμές, κάλλιστα θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα, ώστε να μειωθεί το κέρδος τους, όμως κάτι τέτοιο ούτε καν τίθεται σε συζήτηση. Και θα μπορούσαν, διότι οι εταιρίες εμπορίας, στην ουσία, όχι μόνο δεν προσφέρουν τίποτα, αλλά αντίθετα αποσπούν τεράστια κέρδη, μόνο και μόνο επειδή «προσφέρουν» το «σήμα» τους στα πρατήρια. Τίποτα άλλο δεν προσφέρουν, διότι η ποιότητα της βενζίνης ή του πετρελαίου (αν δεν υπάρξει νοθεία), σε όλα τα πρατήρια είναι ακριβώς η ίδια. Το επιχείρημα, ότι η τάδε εταιρία έχει καλύτερη βενζίνη από την άλλη κλπ., είναι απάτη. Ολες οι εταιρίες από τα ίδια διυλιστήρια προμηθεύονται. Θα μπορούσαν και οι βενζινοπώλες από μόνοι τους, να προμηθεύονται απ' ευθείας από τα διυλιστήρια, κάτι τέτοιο θα μείωνε τις τιμές λιανικής πώλησης στα καύσιμα, αλλά το ζήτημα «σκοντάφτει» στο ότι οι εταιρίες θα έχαναν μεγάλο τμήμα των κερδών τους.

Τέλος, αυτή την περίοδο πρωτοφανούς αύξησης των τιμών των υγρών καυσίμων, τα κέρδη των διυλιστηρίων στη χώρα για το 1999, ήταν αυξημένα κατά: Ελληνικά Πετρέλαια 55%, Μότορ Οϊλ 32%, Πετρόλα 104%. Και το πρώτο εξάμηνο του 2000, τα ιδιωτικοποιημένα Ελληνικά Πετρέλαια, ανακοίνωσαν αύξηση κερδοφορίας κατά 119%..!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ