Τρίτη 11 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Προτιμούν το σενάριο «Sabena»

Ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο για την τύχη των εργαζομένων στην ΟΑ, αφήνει ο Θ. Ρουσόπουλος

Τους γενικούς όρους, αλλά και τις λεπτομέρειες που έχουν συμφωνήσει οι κυβερνώντες στις Βρυξέλλες για την «Ολυμπιακή Αεροπορία», φαίνεται να αξιοποιεί τώρα και δημόσια η ΕΕ, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες κλεισίματος της εταιρείας και η παράδοσή της σε κάποιον από τους κολοσσούς των αερομεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Με συνέντευξή του σε χτεσινή εφημερίδα - φίλα προσκείμενη προς την κυβέρνηση - ο αρμόδιος Κοινοτικός επίτροπος, Ζακ Μπαρό, ισχυρίζεται προκλητικά ότι «μόνο μια λύση τύπου "Sabena" θα επιτρέψει στην "Ολυμπιακή" να συνεχίσει να πετά με τους "κύκλους" στον ελληνικό ουρανό... αρκεί η κυβέρνηση να τρέξει και να εργαστεί με την Κομισιόν, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των νησιών». Σημειώνεται ότι ο εθνικός αερομεταφορέας του Βελγίου («Sabena») έβαλε «λουκέτο» το 2001 και οι μισοί από τους 12.000 εργαζόμενους απολύθηκαν. Λίγους μήνες μετά, στη θέση της «Sabena» ιδρύθηκε η ιδιωτική εταιρεία «Brussels Airlines», με τη συμμετοχή «ομίλου επενδυτών» και του βελγικού κράτους. Η άποψη Μπαρό για τους εργαζόμενους στον όμιλο είναι ότι πρόκειται για «θύματα της ακινησίας του παρελθόντος», τα οποία θύματα «σε κάθε περίπτωση έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις προβληματικών επιχειρήσεων: χορήγηση βοήθειας και κοινωνικές ενισχύσεις, στο μέτρο που δε θίγεται ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων και επιτρέπεται από τους κοινοτικούς κανόνες».

Τις δηλώσεις Μπαρό έθεσε ο «Ρ» στη χτεσινή ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, με την επισήμανση να απαντήσει πώς μπορεί να συνδυάζονται οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους, όταν ρητά και κατηγορηματικά ο επίτροπος μιλά για απολύσεις. Ιδού η απάντηση Ρουσόπουλου: «... και στο ζήτημα των εργαζομένων δεν είναι μια υπόθεση που εξαντλείται σε ένα ζήτημα. Αλλη είναι η τύχη του εργαζόμενου, ο οποίος θα επιθυμήσει να φύγει με την εθελούσια έξοδο, άλλη αυτού ο οποίος θα μεταταγεί και άλλη αυτού που θα πάει στη νέα εταιρεία». Στην επισήμανση ότι μέχρι χτες έλεγε πως κανένας εργαζόμενος δε θα χάσει τη θέση του, ο Θ. Ρουσόπουλος ισχυρίστηκε ότι οι δηλώσεις του είναι ίδιες από το 2005.

Να εξωραΐσει τις δηλώσεις Μπαρό επιχείρησε και ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης. Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, επανέλαβε την υπόσχεση ότι «όσοι εργαζόμενοι δεν απορροφηθούν από την καινούρια εταιρεία, είτε θα ακολουθήσουν προγράμματα εθελουσίας εξόδου, όπως στον ΟΤΕ και από εκεί και πέρα θα ληφθεί μέριμνα για όσους θέλουν να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα». Για την αεροπορική σύνδεση των νησιών στη μεταολυμπιακή εποχή, ο Ζ. Μπαρό δήλωσε «ιδιαίτερα ευαίσθητος» και πρόσθεσε ότι «το κοινοτικό δίκαιο επιτρέπει τη χρηματοδότηση και τη συνέχιση των υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος».

  • Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα αποτελέσματα δημοσκόπησης της εταιρείας ΑΛΚΟ για την «Ολυμπιακή». Παρά την πιεστική προπαγάνδα που χρόνια γίνεται σε βάρος της εταιρείας και από τη ΝΔ και από το ΠΑΣΟΚ, το 66,1% τάσσεται υπέρ της ύπαρξης κρατικής αεροπορικής εταιρείας, απαντώντας έτσι σε Κομισιόν και κυβέρνηση, που εμμένουν στην καταστροφική πολιτική του «λουκέτου» και την παραχώρηση του ομίλου σε ξένη πολυεθνική.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ