Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΡΗΞΗ ΣΕ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ
Ολα δείχνουν κύκλωμα λαθρεμπορίας

Νεκροί δύο αυτόπτες μάρτυρες. Ανεξέλεγκτη η κατάσταση σε μεγάλο αριθμό βενζινάδικων

Η έκρηξη δεν έκαψε όλα τα στοιχεία. Αντίθετα, αποκάλυψε πολλά
Η έκρηξη δεν έκαψε όλα τα στοιχεία. Αντίθετα, αποκάλυψε πολλά
Δυο ανθρώπινες ζωές χαμένες, είναι ο τελικός απολογισμός της έκρηξης στο βενζινάδικο της «Euro Oil» στα Πατήσια. Εκτός από τον υπάλληλο Κώστα Βαρδάκο, 21 χρόνων, που έγινε κάρβουνο την ώρα της έκρηξης, χτες άφησε την τελευταία του πνοή στο Γενικό Κρατικό, όπου νοσηλευόταν, ο Δημήτρης Κρέτσης, 27 χρόνων, οδηγός του βυτιοφόρου.

Η έκρηξη έφερε στην επιφάνεια την ανεξέλεγκτη κατάσταση, που επικρατεί σε ζητήματα ασφάλειας στο τομέα εμπορίας πετρελαιοειδών. Στην Αττική λειτουργούν περίπου 600 πρατήρια υγρών καυσίμων, από τα 7.400 που υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα. Πέρσι είχαν σημειωθεί 18 φωτιές σε βενζινάδικα, το 1998, 17 πυρκαγιές και το 1997, 14. Οι αθρόες άδειες λειτουργίας πρατηρίων που χορηγούνταν στο παρελθόν έχουν δημιουργήσει μια ασφυκτική και επικίνδυνη κατάσταση στο Λεκανοπέδιο, αφού πολλά από αυτά (σ.σ. περίπου 250) βρίσκονται σε ισόγεια πολυκατοικιών. Η νομοθεσία για την πυρασφάλεια στους χώρους τους, στην ουσία, δημιουργήθηκε μόλις το ...2000. Παλιότερα, προβλέπονταν μόνο η απαγόρευση του καπνίσματος και η φλόγα, η ύπαρξη φορητών πυροσβεστήρων και το κλείσιμο του πρατηρίου σε περίπτωση ανεφοδιασμού καυσίμων.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ενημέρωση των βενζινοπωλών σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής, ενώ άδεια για τη λειτουργία πρατηρίου μπορεί να πάρει ο οποιοσδήποτε.

Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που αφορά την πυροπροστασία των πρατηρίων υγρών καυσίμων και ισχύει από τον περασμένο Μάρτη, τα μέτρα που προβλέπονται είναι τα εξής:

- Τοποθέτηση συστήματος ειδικών βαλβίδων ασφαλείας σε όλες τις αντλίες καυσίμων.

- Τοποθέτηση μονάδας ανάκτησης ατμών βενζίνης.

- Τοποθέτηση συστήματος ανίχνευσης και κατάσβεσης πυρκαγιάς στο χώρο ανεφοδιασμού των οχημάτων και ειδικότερα πάνω από τις αντλίες καυσίμων.

- Στο χώρο των φρεατίων και των δεξαμενών καυσίμων πρέπει να τοποθετείται τροχήλατος πυροσβεστήρας σκόνης με χωρητικότητα 25 κιλά.

- Τη γείωση του βυτιοφόρου κατά τον ανεφοδιασμό.

Ενα χρόνο μετά τη δημοσίευση του νόμου, όσα πρατήρια λειτουργούν κάτω από κατοικίες θα πρέπει ν' απομακρυνθούν, εκτός αν εφοδιαστούν με τα συστήματα ασφαλείας που προβλέπει ο νόμος. Με βάση το νέο νόμο, απαγορεύεται η ίδρυση πρατηρίων σε κτίρια πάνω από τα οποία υπάρχουν κατοικίες, καταστήματα, εκπαιδευτήρια, νοσηλευτήρια, γηροκομεία και, γενικότερα, χώροι συνάθροισης κοινού.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής, σε 72 έκτακτους ελέγχους που είχαν γίνει πέρσι σε βενζινάδικα στην Αττική, μόνο τα 30 από αυτά τηρούσαν τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας. Σε 29 από αυτά, δε βρέθηκαν ούτε πυροσβεστήρες.

Στο μεταξύ, χτες νέα στοιχεία ήρθαν να δώσουν άλλη διάσταση στις συνθήκες, κάτω από τις οποίες έγινε η έκρηξη. Το πρατήριο της «Ευρο Οϊλ» ανήκει στην εταιρία «Β. Αναστασόπουλος και ΣΙΑ ΟΕ», ενώ το βυτιοφόρο που καταστράφηκε στον Σωτ. Κρητικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, το δυστύχημα έγινε τη στιγμή που γινόταν τροφοδότηση υγρού που νοθεύει τα καύσιμα, σε δεξαμενή που περιείχε βενζίνη. Οι πυροσβέστες βρήκαν σύστημα υποδομής με σωλήνες, το οποίο χρησιμοποιούνταν γι' αυτήν τη δουλιά. Σήμερα αναμένεται το «ξήλωμα» των εγκαταστάσεων, για να εντοπιστεί η ύπαρξη παράνομων δεξαμενών.

Το υλικό που χρησιμοποιείται για τη νόθευση της βενζίνης είναι το «γουάιτ σπίριτ» και η τολουόλη, ενώ για το πετρέλαιο η τολουόλη. Η αξία του τελευταίου είναι 60 δραχμές το λίτρο. Στην έρευνα για τη διαλεύκανση της υπόθεσης έχει εμπλακεί και το ΣΔΟΕ, αφού ο ιδιοκτήτης του βυτιοφόρου πριν δυο χρόνια είχε κατηγορηθεί για λαθρεμπορία καυσίμων, ενώ ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου αναζητείται από τις αρχές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ