Προκλήσεις και υποκρισία στη χτεσινή συζήτηση σχετικής Επερώτησης στη Βουλή
Motion Team |
Το ξεπούλημα των λιμανιών μπορεί να αποτραπεί «εάν πραγματικά κλιμακωθεί ο αγώνας σε επίπεδο Πειραιά, σε επίπεδο Θεσσαλονίκης, αν πάρουν μέρος όλοι», τόνισε στην παρέμβασή της η βουλευτής του ΚΚΕ. Ειδικά για το ΠΑΣΟΚ σημείωσε ότι με την Επερώτηση «ήρθε να υπερασπίσει το έργο του, την πολιτική του», που είναι «η μετατροπή σε Ανώνυμη Εταιρεία, η σύμβαση παραχώρησης», τονίζοντας ότι «δεν είσαι αξιόπιστος όταν αποδέχεσαι την ελεύθερη κίνηση κεφαλαίου, να τα έχεις ψηφίσει όλα αυτά και σήμερα να λες να μείνουν τα πράγματα όπως είναι. Μα, αν μείνουν τα πράγματα όπως είναι, είναι το σύστημα ιδιωτικοποιημένο».
Από την πλευρά της κυβέρνησης ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης, χαρακτήρισε το ξεπούλημα «στρατηγική συμφωνία με τους παγκόσμιους διαχειριστές». Ισχυρίστηκε προκλητικά ότι «το λιμάνι όσο και οι υποδομές παραμένουν εντελώς στην ιδιοκτησία του κράτους», προσθέτοντας ότι με την ιδιωτικοποίηση θα δρομολογηθεί η «δημιουργία 850 νέων θέσεων εργασίας άμεσης απασχόλησης και 1.500 έμμεσης απασχόλησης».
Ρεσιτάλ υποκρισίας υπήρξε από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Ι. Διαμαντίδης, υποστήριξε ότι «το ΠΑΣΟΚ έκανε ένα θεσμικό πλαίσιο για να γίνουν τα εθνικά λιμάνια Ανώνυμες Εταιρείες για να εισαχθούν ΟΛΠ και ΟΛΘ στο Χρηματιστήριο, με μοναδικό σκοπό να αντλήσουν κεφάλαια», υποστηρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο «είχαμε διασφαλίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των λιμένων»!
Στο μεταξύ, στο ιδιωτικό κεφάλαιο παραχωρείται το φιλέτο του ενετικού λιμανιού στο Ηράκλειο της Κρήτης, για την αξιοποίηση και ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Ο ιδιώτης που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια την περιοχή, θα επιλεγεί το επόμενο διάστημα μετά και την επικύρωση της διακήρυξης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού που θα ανοίγει το δρόμο και στην τελική δημοπράτηση.
Το συγκεκριμένο έργο, ύψους 35 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, αφορά στην ανάπτυξη-ανάπλαση και αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου από το Απεντομωτήριο έως το Μπεντενάκι καθώς και των σταθμών ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας στο λιμάνι του Ηρακλείου. Εγινε με διεθνή διαγωνισμό και σύμβαση παραχώρησης από τον πρώην υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη και στην πρώτη φάση έδειξαν ενδιαφέρον μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.
Τελικά επιλέχτηκαν τέσσερις (ΑΚΡΟΠΟΛ ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ - ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΤΕΒ ΑΕ, ΣΕΙΡΙΟΣ ΑΕ, J&P ΑΒΑΞ ΑΕ LAMDA DEVELOPMENT SA), από τους οποίους ένας θα πάρει τελικά το έργο. Η σύμβαση παραχώρησης θα συναφθεί μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα ως κύριου του έργου, της Περιφέρειας Κρήτης ως αναθέτουσας Αρχής και του Αναδόχου/παραχωρησιούχου.