Σάββατο 23 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ενας νεκρός και 6 τραυματίες από εκτροχιασμό τρένου

Ενας νεκρός και 6 τραυματίες είναι ο απολογισμός από τον εκτροχιασμό συρμού των ΗΣΑΠ, με 6 βαγόνια, στο χώρο του συνεργείου συντήρησης στον Πειραιά χτες λίγο πριν τη 1 το μεσημέρι. Ο χώρος αυτός βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το κτίριο του ηλεκτρικού σταθμού και απέναντι από το επιβατικό λιμάνι, ενώ περιβάλλεται από ψηλό μαντρότοιχο ύψους περίπου δυόμισι μέτρων.

Ο συρμός βρισκόταν ακινητοποιημένος και είχε επιβιβαστεί σε αυτόν συνεργείο καθαρισμού. Ξαφνικά, χωρίς επίσημα να διευκρινίζονται τα αίτια, ο συρμός άρχισε να κινείται πάνω στις ράγες ανεξέλεγκτος. Αποτέλεσμα ήταν να εκτροχιαστεί, να πέσει πάνω στο μαντρότοιχο, να τον γκρεμίσει και να βρεθεί στη λεωφόρο της Ακτής Καλιμασιώτη «λιώνοντας» έναν άνθρωπο που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο πεζοδρόμιο. Θεωρείται θαύμα που τα θύματα δεν ήταν δεκάδες, καθώς η ώρα που έγινε το κακό ήταν ώρα αιχμής και δεκάδες άνθρωποι βρίσκονταν στις στάσεις λεωφορείων, οι οποίες είναι παραταγμένες κατά μήκος του μαντρότοιχου.

Ο νεκρός, από τις πρώτες πληροφορίες, ήταν ένας άστεγος γερμανικής υπηκοότητας. Οι 6 τραυματίες είναι οι καθαρίστριες που βρίσκονταν μέσα στο τρένο την ώρα του εκτροχιασμού. Μεταφέρθηκαν στο Ασκληπιείο Βούλας και καμία δεν έχει τραυματιστεί σοβαρά.

Οσον αφορά τα αίτια και μόνο το γεγονός ότι ο συρμός βρέθηκε στη λεωφόρο, δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα στα μέτρα ασφάλειας. Οπως αναφέρθηκε, στο θάλαμο οδήγησης «όλα ήταν πειραγμένα». Είχε ξεμπλοκαριστεί το σύστημα ασφάλειας, αυτό δηλαδή που ασφαλίζει τον συρμό όταν είναι ακινητοποιημένος (παρκαρισμένος), ότι ο μοχλός ήταν στη θέση εκκίνησης και άλλα. Είναι, ωστόσο, χαρακτηριστικά τα όσα κατήγγειλαν εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ. Οπως ειπώθηκε, η σύμβαση των ΗΣΑΠ με τα συνεργεία καθαριότητας, προβλέπει ότι οι εργασίες καθαρισμού των συρμών θα πρέπει να επιβλέπονται από υπεύθυνο μηχανικό των ΗΣΑΠ, αλλά και από κάποιον υπεύθυνο που να έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα από την πλευρά του συνεργείου.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, αυτό δεν μπορεί να τηρείται πάντα λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού από την πλευρά των ΗΣΑΠ. Υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 150 οι κενές οργανικές θέσεις. Επίσης, ανέφεραν ότι και από την πλευρά των συνεργείων δεν υπάρχει πάντα υπεύθυνος, ενώ καταγγέλθηκε ότι η βασική αιτία και της χτεσινής τραγωδίας είναι η αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, που αναγκάζει και τους ΗΣΑΠ να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με βασικό στόχο τη μείωση του κόστους και όχι την εξυπηρέτηση των εργατικών, λαϊκών οικογενειών.

Το απόγευμα συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στην Τροχαία Πειραιά με την αυτόφωρο διαδικασία, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ελξης και ένας ηλεκτροδηγός, οι οποίοι σήμερα αναμένεται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα. Αξίζει να σημειωθεί πως οκτώ ώρες μετά το συμβάν, ο κρατικός μηχανισμός δεν είχε καταφέρει να μετακινήσει το βαγόνι του συρμού από το δρόμο, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων Πειραιωτών από το κυκλοφοριακό κομφούζιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ