Οπως επισημαίνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, το ερωτηματολόγιο και το υπουργείο Παιδείας επιδιώκουν «την παγίωση της εισαγωγικής επιμόρφωσης πριν το διορισμό, που προτάσσεται στα ερωτηματολόγια. Κάθετη θέση μας είναι: Οχι στην εισαγωγική επιμόρφωση πριν το διορισμό γιατί χειροτερεύει το εργασιακό μας καθεστώς και υποτάσσει. Ούτε όμως και αμέσως μετά από αυτόν, γιατί "αξιολογεί" και χειραγωγεί. Μόνο κριτήριο διορισμού το πτυχίο, το οποίο να πιστοποιεί από μόνο του την παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια του κατόχου». Παράλληλα, επισημαίνει ότι το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την καθιέρωση ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης με κατακερματισμό και απώτερο στόχο την κατηγοριοποίηση, π.χ., επιμόρφωση σε επίπεδο νομού, περιφέρειας, γραφείου, σχολείου, άλλη για τα στελέχη της διοίκησης και άλλη για τους πληβείους εκπαιδευτικούς, εξ αποστάσεως, κλπ. και «την ψυχολογική προετοιμασία των εκπαιδευτικών για αποδοχή κάθε είδους αξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής και μέσα από την επιμόρφωση, εφόσον σκόπιμα υπάρχει αυτή η ενότητα στο ερωτηματολόγιο και υποδεικνύεται η εξωτερική αξιολόγηση από φορείς εκτός ΥΠΕΠΘ, π.χ., επιχειρήσεις, τοπική κοινωνία, γονείς».
Γι' αυτούς τους λόγους το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αντιπροτείνει και διεκδικεί επιμόρφωση υποχρεωτική και δυνατή για όλους τους εκπαιδευτικούς. Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής επιμόρφωσης και εκπαίδευσης. Μόνιμα τμήματα επιμόρφωσης κατ' αποκλειστικότητα σε πανεπιστημιακές σχολές εκπαίδευσης με επαρκή στελέχωση και εξοπλισμό. Αντί για εισαγωγική επιμόρφωση - εξομοιώσεις και κατηγοριοποιήσεις, οι νέοι εκπαιδευτικοί να φοιτούν σε ειδικές πανεπιστημιακές παιδαγωγικές σχολές και ν' ασκούνται στη διδακτική -ψυχολογική - παιδαγωγική εμπειρία για μια διετία μέσα στις σχολικές μονάδες. Ετήσια και περιοδική επιμόρφωση των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα. Ολιγοήμερες επιμορφωτικές διαδικασίες σε τακτά διαστήματα όταν το απαιτούν οι εξελίξεις και νέα δεδομένα, που δε θα έχουν τη μορφή των ΠΕΚ ή ημερίδων και δε θ' αποτελούν κριτήρια διάκρισης και αξιολόγησης, πάντα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.