Πέμπτη 22 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Ζητούν παραπέρα σύνδεση επιχειρηματιών - εκπαίδευσης

Οι επιχειρηματίες - μέσω του ΣΕΠΕ - ζητούν παραπέρα αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος

Κάλεσμα στη «συνδρομή παραγόντων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να προβλέψουν αλλά και να διαμορφώσουν εν πολλοίς το κοινό μας μέλλον», με στόχο την παραπέρα σύνδεση της αγοράς εργασίας - και κατά συνέπεια των επιχειρηματιών - με την εκπαίδευση, απηύθυνε και χτες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, διά στόματος υφυπουργού Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου, στην ημερίδα της εταιρείας «Microsoft», με τίτλο «Στηρίζοντας την επιχειρηματικότητα, επενδύοντας στη γνώση».

Σε αυτή την κατεύθυνση - σημείωσε - «κινείται και η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας του υπουργείου με τη Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία, που έχουν δημιουργήσει και συμμετέχουν ισότιμα οκτώ μεγάλα κοινωφελή ιδρύματα της χώρας μας»! Εξήρε, δηλαδή, την ωμή παρέμβαση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στην εκπαίδευση, όπως είναι τα ιδρύματα Ευγενίδου, Κωστόπουλου, Λαμπράκη, Λεβέντη, Μποδοσάκη, Νιάρχου, Ωνάση και το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας. Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε ότι χορηγοί επικοινωνίας της ημερίδας ήταν «ΤΟ ΒΗΜΑ» και το «in.gr».

Κατόπιν αυτών, δεν είναι παράλογο που ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης εντόπισε την «υστέρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος», στην άρνηση των εμπλεκόμενων φορέων «να συνεργήσουν στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιομηχανία και την επιχειρηματική δραστηριότητα»! Προχώρησε, δε, σε ακόμη μια επίθεση στο δημόσιο πανεπιστήμιο, λέγοντας πως πρόκειται για ένα σύστημα «που εμμένει στο μονοπωλιακό χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στη μη εφαρμογή μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής, που στοχεύει στη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα».

Στο ίδιο μήκος κύματος - και παρά τις φραστικές αντιθέσεις - κινήθηκε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Αννα Διαμαντοπούλου, πολιτική εκπρόσωπος για θέματα Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σήμερα είσαι αναλφάβητος, όταν δεν μπορείς να μαθαίνεις, να ξαναμαθαίνεις και να ξαναμαθαίνεις, δηλαδή, όταν δεν υπάρχει «η ικανότητα να προσαρμόζεσαι γρήγορα». Ζήτησε, δε, παραπέρα σύνδεση καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, ενώ μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας πανεπιστημίου και διά βίου μάθησης «στην οποία πρέπει να παρεμβαίνουν οι επιχειρήσεις».

Η Γιώτα Παπαρίδου, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), συνηγόρησε στις βασικές θέσεις των παραπάνω ομιλητών μιλώντας παράλληλα για την ανάγκη ευελιξίας στη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος. Ζήτησε, εκ μέρους των επιχειρηματιών «αναδιάρθρωση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα» του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Πώς είναι δυνατό οι φοιτητές στα απαρχαιωμένα πανεπιστήμια να είναι καινοτόμοι και πρωτοπόροι;»...

Στην ημερίδα, τέλος, δόθηκαν τα βραβεία του «IMAGINE CUP» - για «καινοτόμες» ανακαλύψεις φοιτητικών ομάδων των ΑΕΙ και ΤΕΙ - από τη «Microsoft», δείχνοντας άλλον έναν τρόπο διασύνδεσης επιχειρήσεων και επιχειρηματιών με τη γνώση και την έρευνα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ