Σάββατο 14 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποκρισία πίσω από τις επίσημες διακηρύξεις

Συζήτηση διοργάνωσαν προχτές η ΔΟΕ και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Η Αθηνά»

Η υποκρισία που κρύβεται πίσω από τις επίσημες διακηρύξεις περί Παιδείας, μόρφωσης, ισότιμων ευκαιριών, καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων, αλλά και η συνειδητή στράτευση στις πολιτικές επιλογές εκπαίδευσης, που εκπορεύονται από τα επιτελεία της ΕΕ και εφαρμόζονται πιστά από τις πολιτικές δυνάμεις που την υπηρετούν, ήρθαν για άλλη μια φορά στην επιφάνεια, με αφορμή την κατάργηση προγραμμάτων για αλλοδαπούς μαθητές που έγιναν με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, διοργανώθηκε προχθές το βράδυ συζήτηση με θέμα «Η διαπολιτισμική εκπαίδευση και παιδαγωγική ελευθερία» από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ «Η Αθηνά».

«Το πρόβλημα της διαπολιτισμικότητας είναι κάτι παραπάνω από πρόβλημα ανοχής και αποδοχής του διαφορετικού, είναι ζήτημα αλληλεγγύης και κοινής πάλης για το δικαίωμα της ύπαρξης με οποιαδήποτε μορφή, με όρους όχι μιας ψευδεπίγραφης ισότητας ευκαιριών, αλλά ίσων δικαιωμάτων και γενναίων μέτρων αντιστάθμισης των ανισοτήτων. Θα πρέπει να αντιπαρατεθούμε πολιτικά, με όρους κινήματος, χτυπώντας την ουσία της εκπαιδευτικής πολιτικής, που αναπαράγει τις ταξικές - κοινωνικές ανισότητες με πρώτα θύματα τα παιδιά των μεταναστών», σημείωσε η Κυριακή Καμαρινού, εκ μέρους του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών.

Και πρόσθεσε: «Η ουσία είναι ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει κρατική χρηματοδότηση και πραγματική μέριμνα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Οση αγωνία κι αν έχει ένας κατά τ' άλλα αριστερός βουλευτής για την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης σχετικά με τα μαθήματα μητρικής γλώσσας, δε γίνεται να μη ζητά μόνιμα διορισμένους εκπαιδευτικούς της μητρικής γλώσσας και να μπαίνει στη λογική μιας υποδεέστερης εργασιακής λύσης, της ωρομισθίας που προβλέπει ο νόμος. Μας παραπέμπει και πάλι στη λογική της ζητιανιάς κάποιου ευρωκονδυλίου».

Ενώ ο Κώστας Παπλωματάς, εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ, σχολιάζοντας, μεταξύ άλλων, τη «λύση» που ακούστηκε για τις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας που εφαρμόζονται στη Γαλλία, υπενθύμισε ότι το μεγάλο κίνημα των μαθητών στη συγκεκριμένη χώρα, το προηγούμενο διάστημα εκδηλώθηκε ακριβώς σε αυτές τις ζώνες. Και αναφέρθηκε στο έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών επιτροπής των ευρωπαϊκών κοινοτήτων με τίτλο «σχολεία για τον 21ο αιώνα», σχολεία που θα είναι αντικείμενο προβληματισμού στο φόντο των μεταρρυθμίσεων και της στρατηγικής της Λισαβόνας, που «θα συμβάλλουν στη διατηρήσιμη οικονομική ανάπτυξη και θα επιδιώκουν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Το ερώτημα παραμένει πώς μπορούν αυτά τα σχολικά συστήματα να καλύψουν την ανάγκη προώθησης της ισότητας, να ανταποκριθούν στην πολιτισμική πολυμορφία και να μειώσουν την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου», επισήμανε.

Εκπαιδευτικοί του 132ου Δημοτικού Σχολείου περιέγραψαν τις δράσεις που αναπτύχθηκαν στο σχολείο και μίλησαν, ακόμη, ο Γιώργος Τσιάκαλος καθηγητής Παιδαγωγικής ΑΠΘ, η Αλεξάνδρα Ανδρούσου επ. καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ, ο Δ. Μπράτης, πρόεδρος της ΔΟΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ