Τετάρτη 25 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Εδεσαν κάβους τα φορτηγά - οχηματαγωγά

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα το ξημέρωμα η μάχη για την περιφρούρηση της 24ωρης κινητοποίησης που κήρυξαν ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Από τη χτεσινή περιφρούρηση της απεργίας
Από τη χτεσινή περιφρούρηση της απεργίας
Δεμένα στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου έμειναν χτες τα φορτηγά - οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές. Οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων τους, ανταποκρινόμενοι στο αγωνιστικό κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ κατέβηκαν στους καταπέλτες, απεργώντας για 24 ώρες, δίνοντας μάχη για την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, των κοινωνικοασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, κόντρα στην ασυδοσία των εφοπλιστών και την αντιλαϊκή αντιναυτεργατική πολιτική που την τροφοδοτεί.

Οι ναυτεργάτες αυτών των πλοίων, εξοπλισμένοι με τη δύναμη της αλληλεγγύης από δεκάδες κλάδους της στεριάς που έσπευσαν μαζί τους στον καταπέλτη μετά το κάλεσμα του ΠΑΜΕ, απομόνωσαν την υποταγμένη πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση» της ΠΝΟ, που με τις συναλλαγές της με τους εφοπλιστές και το ΥΕΝ υπονομεύει τα συμφέροντά τους και ενισχύει την επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Μένοντας αποφασιστικά στους καταπέλτες από τις 6 προχτές τα ξημερώματα μέχρι τις 6 σήμερα το πρωί, διεκδίκησαν την αναδρομική εφαρμογή του νόμου 3622/2007 που προβλέπει ότι τα πλοία αυτής της κατηγορίας, εντάσσονται στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της Ακτοπλοΐας.

Ο νόμος αυτός επιβλήθηκε από τους απεργιακούς αγώνες του ταξικού ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και ψηφίστηκε πριν από 6 μήνες. Ωστόσο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αυτών των πλοίων, όπως είναι το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» της ΝΕΛ, το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑ» της ΣΑΟΣ, το «ΜΥΚΟΝΟΣ» της Μύκονος ΑΝΕ και άλλα, σε συνέργεια με το ΥΕΝ, την πλειοψηφία της ΠΝΟ, αλλά και του ΝΑΤ, αρνούνται να τον εφαρμόσουν. Κρατούν τους ναυτεργάτες αυθαίρετα με ΣΣΕ ποντοπόρων ή μεσογειακών πλοίων. Αυτό σημαίνει ότι μισθολογικά, ασφαλιστικά είναι σε κατώτερο επίπεδο από τη ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας.

Οι ομάδες περιφρούρησης από νωρίς το πρωί είχαν πάρει θέση στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου. Κάθε καράβι από αυτά που κατέπλεαν, αμέσως έδενε κάβους, ενώ συνδικαλιστές των δύο ναυτεργατικών σωματείων και της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης, μετέτρεπαν το κατάστρωμα ή το γκαράζ σε χώρο σύσκεψης και συζήτησης με τους ναυτεργάτες, προετοιμάζοντας το έδαφος για την παραπέρα κλιμάκωση των αγώνων. Οπως επισημάνθηκε, οι εφοπλιστές με την παραβίαση του νόμου, προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα φορτηγά - οχηματαγωγά των θαλάσσιων ενδομεταφορών, ως «Δούρειο Ιππο» για να περάσουν τις «ελαστικές μορφές απασχόλησης» και το καθεστώς της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και στην ακτοπλοΐα.

Να σημειωθεί ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είχε ήδη το πρώτο θετικό αποτέλεσμα. Το ΝΑΤ έχει ανακοινώσει με έγγραφό του ότι με την ανανέωση των ναυτολογίων τους, τα πλοία αυτά θα εντάσσονται ασφαλιστικά στο ΝΑΤ, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ