Τρίτη 22 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΕ
Μπαράζ αντεργατικών μέτρων ενόψει ιδιωτικοποίησης

Σκληρά αντεργατικά μέτρα στον ΟΣΕ, με δραστική μείωση του προσωπικού (σχεδόν στο μισό) και ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα, επεξεργάζεται η κυβέρνηση ενόψει ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Το σχέδιο για τον ΟΣΕ, που κατά πάσα πιθανότητα θα ανακοινωθεί μέσα στον επόμενο μήνα - σύμφωνα με πληροφορίες - προβλέπει, μεταξύ άλλων:

  • Την περικοπή 4.500 θέσεων εργασίας (σήμερα στον ΟΣΕ απασχολούνται περίπου 7.500 εργαζόμενοι) και περαιτέρω ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
  • Περικοπές δρομολογίων και μέτρα για την είσοδο ιδιωτών στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, ενόψει και της πλήρους απελευθέρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς από το 2011.
  • Την εκμετάλλευση της περιουσίας του ΟΣΕ από ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, υποστηρίζει ότι «δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ» και ότι τα μέτρα που θα ανακοινώσει θα αφορούν «την εξυγίανση του Οργανισμού». Ωστόσο, απαντώντας πρόσφατα σε ερώτηση αν «η εξυγίανση θα συνοδευτεί και με μείωση του προσωπικού», ο ίδιος είχε επιβεβαιώσει τα σκληρά αντεργατικά μέτρα που προετοιμάζονται για τον ΟΣΕ, λέγοντας: «Ο,τι είναι να κάνουμε θα το κάνουμε σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους και χωρίς να τους βλάψουμε. Εχουμε ένα συνολικό πρόβλημα σε αυτόν τον Οργανισμό που είναι πρόβλημα και των εργαζομένων».

Αλλωστε, οι αναφορές του υπουργού στα «συσσωρευμένα ελλείμματα του ΟΣΕ» και «στις δαπάνες μισθοδοσίας που είναι τετραπλάσιες από τα συνολικά έσοδα του Οργανισμού» δεν είναι καθόλου τυχαίες Με αυτόν τον τρόπο, ο Κ. Χατζηδάκης προετοιμάζει το έδαφος για τα σκληρά αντεργατικά μέτρα που προτίθεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση στον ΟΣΕ, εκμεταλλευόμενη τόσο τα σκάνδαλα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες, όσο και τα αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Αποτέλεσμα και τα δύο (σκάνδαλα και ατυχήματα) της πολιτικής απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ που ακολούθησαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Απαντώντας στις χτεσινές καταγγελίες - που έκανε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, ο Ν. Σηφουνάκης για μεθοδεύσεις εκποίησης του ΟΣΕ - ο Ν. Χατζηδάκης επανέλαβε παλιότερη δήλωσή του, σύμφωνα με την οποία: «Μόνο ένας τρελός για δέσιμο θα επιθυμούσε να αγοράσει τον Οργανισμό. Η προσπάθεια της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ περιγράφεται από το τρίπτυχο: ασφάλεια, διαφάνεια, οικονομική εξυγίανση»!

  • Σήμερα κατατίθεται στον Εισαγγελέα η μηνυτήρια αναφορά της διοίκησης της ΕΔΥΣΙ (θυγατρική του ΟΣΕ) σχετικά με τις σκανδαλώδεις συμβάσεις εκποίησης άχρηστου σιδηροδρομικού υλικού, που επέφεραν τεράστια οικονομική ζημιά στον Οργανισμό, σε όφελος ιδιωτών.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ