Τρίτη 19 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑ ΟΣΕ
Υπόθεση όλων το αντιπάλεμα των κυβερνητικών σχεδίων

Το ταξικό κίνημα πρωτοστατεί στη μάχη ώστε να πάρει μαζική απάντηση από την εργατική τάξη η πολιτική που ιδιωτικοποιεί τον Οργανισμό

Αμεση ήταν η απάντηση του ΠΑΜΕ στα κυβερνητικά σχέδια για τον ΟΣΕ (φωτ. από τη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών την περασμένη Τετάρτη)
Αμεση ήταν η απάντηση του ΠΑΜΕ στα κυβερνητικά σχέδια για τον ΟΣΕ (φωτ. από τη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών την περασμένη Τετάρτη)
Το σχέδιο παράδοσης του ΟΣΕ στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου αποτελεί ευθύ χτύπημα στα δικαιώματα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Η κυβέρνηση αποβλέπει στη λειτουργία του ΟΣΕ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ετσι, προσπαθεί να κάνει πιο ελκυστικό τον Οργανισμό για το μεγάλο κεφάλαιο, το οποίο, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς και των σιδηροδρομικών μεταφορών, θα μπορεί να εκμεταλλεύεται τις υποδομές που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά με χρήματα των εργαζομένων, προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη του.

Οι συνέπειες από την εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου δεν αφορούν μόνο τους εργαζόμενους στον Οργανισμό. Αφορούν το σύνολο των εργαζομένων, που θα κληθούν να χρυσοπληρώσουν πολύμορφα τη δήθεν «εξυγίανση» του ΟΣΕ, στο όνομα του να δοθεί αυτός «καθαρός» από εργασιακά δικαιώματα και άλλα «βαρίδια» στους ιδιώτες. Γι' αυτό και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα αναδεικνύει την αναγκαιότητα όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από κλάδο δουλειάς, να μπουν στη μάχη ώστε να μην περάσουν τα αντιδραστικά σχέδια κυβέρνησης - κεφαλαίου, για αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές στην υπηρεσία του λαού. Αυτό το σκοπό υπηρετούν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες που άμεσα πήρε το ΠΑΜΕ μετά την ανακοίνωση του σχεδίου, αλλά και το πρόγραμμα δράσης που έχει χαράξει για το επόμενο διάστημα.

Η λειτουργία των σιδηροδρόμων με γνώμονα το κέρδος θα έχει ως άμεση πρακτική συνέπεια το χτύπημα του λαϊκού εισοδήματος. Το Δεκέμβρη του 2008 θα ανακοινωθεί η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων των τρένων, η οποία αναμένεται να φθάσει μέχρι και 100%. Ταυτόχρονα, εργαζόμενοι και λαϊκά στρώματα θα κληθούν εκβιαστικά να πληρώσουν ξανά και ξανά, προκειμένου να μην περιοριστούν ή ακόμα και να καταργηθούν δρομολόγια που δεν αποφέρουν κέρδος. Το χαράτσωμα θα επιτευχθεί μέσω της χρηματοδότησης αυτών των δρομολογίων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το κόστος της οποίας θα μετακυλιστεί στο λαό.

Η ανασυγκρότηση του ΟΣΕ προβλέπει μεταξύ άλλων την τεράστια μείωση του προσωπικού κατά 40% και πλέον (από περίπου 7.000 εργαζόμενους να φθάσουν στους 4.000), τη στιγμή που οι κενές οργανικές θέσεις είναι 2.500! Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εισαγωγή και γενίκευση νέων, πιο ευέλικτων μορφών εργασίας στον ΟΣΕ, θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης του εναπομείναντος προσωπικού. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι το νέο, ακόμα πιο βάρβαρο εργασιακό τοπίο θα θέσει νέα ζητήματα ασφάλειας του προσωπικού αλλά και των επιβατών.

Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που υλοποίησαν χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, φροντίζοντας να βάλουν τα θεμέλια (διάσπαση του ΟΣΕ, δημιουργία θυγατρικών, ανάθεση έργων σε ιδιώτες εργολάβους και άλλα) για τις σημερινές εξελίξεις με τη στήριξη πάντα των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών πλειοψηφιών σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, πέρα από τις επιμέρους πολιτικές που εφαρμόστηκαν στον ΟΣΕ η ιδιωτικοποίηση - απελευθέρωση των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και μεταφορών εντάσσεται στους γενικότερους αντιδραστικούς σχεδιασμούς σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, όπως ήδη έχει συμβεί με τις τηλεπικοινωνίες και την ενέργεια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ