Τετάρτη 20 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το παράδειγμα του «Παναγία Τήνου»

Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» ανήκει στην ακτοπλοϊκή εταιρεία «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ», η οποία είναι θυγατρική της ΝΕΛ. Ενας από τους βασικότερους μετόχους της ΝΕΛ είναι ο Απ. Βεντούρης, ο οποίος τυγχάνει και πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» είναι υπερήλικο με έτος κατασκευής το 1975 και κάνει δρομολόγια «άγονης γραμμής». Πρόκειται για το ίδιο καράβι που τον περασμένο Ιούλη είχε απασχολήσει για μέρες την επικαιρότητα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον «Ρ», γιατί στη συντριπτική του πλειοψηφία ο Τύπος έθαψε το θέμα. Ο λόγος ήταν ότι οι ναυτεργάτες του πληρώματος, με επίσχεση εργασίας, κρατούσαν το πλοίο δεμένο στο λιμάνι του Λαυρίου, διεκδικώντας δεδουλευμένα και την εφαρμογή της Σύμβασης.

Το ρεπορτάζ του «Ρ» είχε αποκαλύψει τότε σημεία και τέρατα για την κατάσταση του πλοίου και τις συνθήκες δουλειάς που η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε επιβάλει στους ναυτεργάτες. Το πλοίο διέθετε άδεια απόπλου από το Λιμεναρχείο Λαυρίου και πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ). Την ίδια ώρα, οι ναυτεργάτες, με φωτογραφικό υλικό, αποδείκνυαν και κατήγγειλαν ότι το μηχανοστάσιο του πλοίου ήταν «ξεχαρβαλωμένο», δεν υπήρχε δίκτυο σωληνώσεων που να μην είναι σάπιο και να μην έχει διαρροή, ενώ με φορητές αντλίες και μάνικες το πλήρωμα προσπαθούσε να μαζέψει τα λάδια και τα νερά από το μηχανοστάσιο για να μην πλημμυρίσει και γίνει μπλακ άουτ.

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων ξεκίνησαν με απεργία που είχαν αποφασίσει στα τέλη του Μάη τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Η απεργία κρίθηκε παράνομη από τα δικαστήρια του Πειραιά. Στην ακροαματική διαδικασία, οι ναυτεργάτες κατήγγειλαν ότι μπράβοι της πλοιοκτήτριας περιφέρονταν οπλισμένοι στα δικαστήρια, ενώ με την ανακοίνωση της επίσχεσης εργασίας έκαναν την εμφάνισή τους και στο λιμάνι του Λαυρίου, έξω από το πλοίο. Η παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων αντιμετωπίστηκε τότε με μεγάλη εχθρότητα από το αρμόδιο Λιμεναρχείο, που έκανε ό,τι μπορούσε για να καλύψει τον εφοπλιστή. Αυτή ήταν η κατάσταση για ναυτεργάτες και επιβάτες στο σαπάκι του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Θυμίζουμε τα γεγονότα για έναν και μόνο λόγο. Στο χτεσινό ρεπορτάζ του «Ρ», η εταιρεία «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ» φιγουράρει στην πρώτη θέση του πίνακα με τις πλέον επιδοτούμενες από το κράτος ακτοπλοϊκές εταιρείες την τελευταία εξαετία, με συνολικό ποσό επιδότησης που ξεπερνάει τα 28 εκατομμύρια ευρώ! Μικρή σημασία έχει αν την εταιρεία τη λένε έτσι ή αλλιώς. Στην πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου η κατάσταση είναι ίδια, με τη βούλα μάλιστα του κράτους. Αυτό είναι το πραγματικό σκάνδαλο. Το γεγονός ότι η εκάστοτε κυβέρνηση δίνει τα πάντα για την κερδοφορία των εφοπλιστών, επιδοτώντας τους μάλιστα και με ζεστό χρήμα του ελληνικού λαού, για να μπορούν ανεξέλεγκτα να κερδίζουν αμύθητα ποσά, ξεζουμίζοντας τους ναυτεργάτες και βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή των χιλιάδων εργαζομένων που μετακινούνται με τα πλοία τους.


Περ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ