Πέμπτη 21 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΝΔ ΚΑΙ ΠΑΣΟΚ
Ετοιμάζουν νέες επιδοτήσεις στους εφοπλιστές

Η κυβέρνηση υιοθετεί πρόταση του «Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών» και ετοιμάζεται να «φιλοδωρήσει» με νέα προνόμια το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που ήδη έχει τσεπώσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις την τελευταία μόνο εξαετία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές

Στόχος της κυβέρνησης και των δημάρχων του δικομματισμού είναι να δώσουν ώθηση στην πολιτική της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προς όφελος των εφοπλιστών
Στόχος της κυβέρνησης και των δημάρχων του δικομματισμού είναι να δώσουν ώθηση στην πολιτική της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προς όφελος των εφοπλιστών
Νέα, γενναία ώθηση στην πολιτική της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με την παροχή επιπλέον επιδοτήσεων και προνομίων στους εφοπλιστές, που χρόνο με το χρόνο αυγαταίνουν τα κέρδη τους στις πλάτες νησιωτών και ναυτεργατών, ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση, έχοντας ένθερμους συμπαραστάτες τους «γαλαζοπράσινους» δημάρχους των νησιών και διάφορες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Το «εφεύρημα» που αυτή τη φορά επικαλούνται οι υπέρμαχοι της απελευθέρωσης είναι το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο. Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, πρόκειται για την υποχρέωση που πρέπει να έχει εκείνος που μετακινείται με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες να πληρώνει το ίδιο που πληρώνει και για τις χερσαίες. Σ' αυτή την κατεύθυνση, το «Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών» (ΕΔΜΝ) έχει εδώ και καιρό θέσει στην κυβέρνηση και στην ΕΕ το αίτημα να εξευρεθούν τρόποι και χρήματα, προκειμένου, όπως ισχυρίζονται, να βελτιωθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και οι τιμές των εισιτηρίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές.

Το ΕΔΜΝ συγκροτούν οι δημοτικές αρχές από 21 νησιά που έχουν κάτω από 5.000 κατοίκους, σύλλογοι αποδήμων αυτών των νησιών, καθώς και άλλοι φορείς και ιδιώτες. Πρόκειται για μια ακόμα «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία», που στόχο έχει - ανάμεσα σε άλλα - την προώθηση των Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα και την υποβολή «αναπτυξιακών σχεδίων» στη βάση της πολιτικής της ΕΕ.

Οι προτάσεις τους παραπέμπουν σε ευθεία αύξηση των επιδοτήσεων προς τους εφοπλιστές, αφού, όπως ισχυρίζονται, «το "μεταφορικό ισοδύναμο" μπορεί να γίνει πράξη με την παροχή των ίδιων χρηματοδοτικών εργαλείων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που δίδονται και στις χερσαίες, όπως για παράδειγμα η επιδότηση ναυπήγησης πλοίων για ακτοπλοϊκές γραμμές "δημοσίου ενδιαφέροντος" -από διάφορους φορείς, ιδιώτες, δήμους κ.ά. -, με τη χάραξη νέων ακτοπλοϊκών γραμμών κ.ά.». Προτείνουν, δηλαδή, η κυβέρνηση, μέσω της ΕΕ και των κρατικών ταμείων, να εξασφαλίσει νέο ζεστό χρήμα για τους εφοπλιστές, περισσότερο ακόμα και από τα 226 εκατ. ευρώ με τα οποία η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ «φιλοδώρησαν» το εφοπλιστικό κεφάλαιο την εξαετία 2003 - 2008.

Επικροτούν κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Τις προτάσεις του Δικτύου επικροτεί και η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας σε ραδιοφωνικό σταθμό. «Οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών έχουν το στόχο ο Ευρωπαίος πολίτης νησιώτης που μένει στη Χάλκη ή τη Δονούσα να έχει τα ίδια δικαιώματα με τον Ευρωπαίο πολίτη κάτοικο της χερσαίας ΕΕ», δήλωσε προκλητικά ο Π. Καμμένος, «γι' αυτό ζητάμε τώρα και από την ΕΕ τη δημιουργία ταμείου νησιωτικότητας για τη χρηματοδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης» στις άγονες γραμμές.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι «η επιδότηση στις άγονες γραμμές είναι 10%», την ίδια ώρα που «η σύνδεση του λεωφορείου Κολιάτσου - Κυψέλη επιδοτείται με 90%», υπονοώντας ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει υπέρογκες αυξήσεις στις επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές με χρήματα των εργαζομένων. Ο υφυπουργός άφησε να εννοηθεί ότι εκτός από τα εκατομμύρια που ήδη παίρνουν οι μεγαλοεφοπλιστές για να δρομολογούν τα σαπάκια τους στις «άγονες γραμμές», τώρα θα επιδοτούνται και στην τιμή του εισιτηρίου!

Ο Π. Καμμένος αποκάλυψε επίσης ότι «τη μάχη τη δίνουμε και η κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση γιατί είναι κοινός ο αγώνας. Η πολιτική που σχεδιάζουμε για τα νησιά μας είναι μια πολιτική εθνική που θα τη συνεχίσουν οι κυβερνήσεις».Επιβεβαίωσε έτσι ότι πίσω από τις δημαγωγικές αντεγκλήσεις περί σκανδάλων στους διαγωνισμούς για τις «άγονες γραμμές» κρύβεται η στρατηγική επιλογή για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων που από κοινού υπηρετούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πρωτομάστορας στην προώθηση των παραπάνω σχεδίων είναι ο εκλεγμένος με το ΠΑΣΟΚ δήμαρχος Τήλου, ενώ το Δίκτυο, σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα στον Τύπο, ετοιμάζεται να συντάξει και σχετικό σχέδιο νόμου με τις προτάσεις του! Ούτε βέβαια είναι τυχαίο ότι το συγκεκριμένο αίτημα στηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εθελοντικών Οργανώσεων, η ιστοσελίδα του οποίου βρίθει αναδημοσιεύσεων για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη» και τις προσφορές των μεγαλοεφοπλιστών!

«Σπρώχνουν» την απελευθέρωση

Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι, στο όνομα του υπέρογκου κόστους των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, οι δήμαρχοι του δικομματισμού αποφεύγουν σκόπιμα να στρέψουν τα πυρά τους στους πραγματικούς ενόχους, το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την πολιτική που υπηρετεί την κερδοφορία του, δίνοντας το αναγκαίο «πάτημα» στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην επέκταση της απελευθέρωσης και στην παροχή νέων προνομίων στους εφοπλιστές.

Αποκρύπτουν από τους εργαζόμενους και τους νησιώτες ότι την πρώτη ευθύνη για την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων την έχει η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αφού εξαιτίας της, από το 2001, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκαν μέχρι και 376%! Ενώ η σύγκριση που επιχειρείται με τα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της στεριάς αφήνει απέξω τις τεράστιες αυξήσεις που έχουν επιβληθεί σε κάθε είδους εισιτήρια. Αλλά και το γεγονός ότι Μέσα Μεταφοράς, όπως το τρένο, δεν έχουν γευτεί ακόμα τα δεινά της απελευθέρωσης, η οποία θα οδηγήσει σε αυξήσεις μέχρι και 100% στα εισιτήρια, όπως προβλέπεται και στο νέο κυβερνητικό σχέδιο για την «εξυγίανση» δήθεν του ΟΣΕ.

Την ίδια ώρα που οι δημοτικές αρχές στα νησιά θα έπρεπε να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην οργάνωση της πάλης των νησιωτών για γρήγορα, φτηνά, ασφαλή και τακτικά πλοία, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, μετατρέπονται σε πλασιέ των εφοπλιστικών συμφερόντων και πιέζουν προκειμένου να βρεθούν νέοι πόροι για την επιδότησή τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ