Σάββατο 23 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΣΠΑΝΙΑ - ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Βήμα σημειωτόν στον προσδιορισμό των αιτίων

ΜΑΔΡΙΤΗ.--

Οργή και αγανάκτηση κατακλύζει τους συγγενείς και τους φίλους αλλά και την ισπανική κοινή γνώμη για τη θυσία, στο βωμό του κέρδους των αεροπορικών εταιρειών, των 153 επιβατών του μοιραίου αεροσκάφους της «Spanair» στο αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης.

Την ίδια στιγμή, σε εξαιρετικά επίπονη διαδικασία εξελίσσεται η εξακρίβωση της ταυτότητας των θυμάτων που εξαιτίας της της κατάστασης της πλειονότητας των σορών είναι δυνατόν να γίνει μόνο μέσω DNA. Η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χτες ότι μέχρι στιγμής έχει καταστεί δυνατή η αναγνώριση 59 νεκρών μέσω ανάλυσης δακτυλικών αποτυπωμάτων και για την εξακρίβωση της ταυτότητας των υπολοίπων θυμάτων θα χρειαστεί ανάλυση με τη διαδικασία του DNA. Στο αεροσκάφος επέβαιναν τουλάχιστον 19 ξένοι από 11 χώρες, ανάμεσά τους Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Μαυριτανία, Τουρκία, Βραζιλία, Ινδονησία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κολομβία και Γκάμπια.

Οσο για τα αίτια, η επίσημη έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η ειδική επιτροπή που συστάθηκε θα εξετάσει επιμελώς την υπόθεση. Κυβερνητική πηγή δηλώνει ότι για το τελικό πόρισμα ίσως χρειαστεί ακόμη και ένας χρόνος.

Τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους «MD-82» εξετάζονται ήδη, αλλά το ένα φαίνεται να έχει υποστεί ζημιές, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας «Spanair».

Εκτός της επίσημης έρευνας οι υποθέσεις για αίτια της τραγωδίας πολλαπλασιάστηκαν καθώς, σύμφωνα με τις ισπανικές εφημερίδες «El Pais» και «ABC», ερευνητές που εξέτασαν τις εικόνες του δυστυχήματος από τις κάμερες του αεροδρομίου δηλώνουν ότι ο κινητήρας δεν πήρε φωτιά κατά την απογείωση, σε αντίθεση με τις δηλώσεις κάποιων πρώτων αυτοπτών μαρτύρων, αλλά ότι το αεροσκάφος έχασε ισχύ κατά την απογείωση.

Η ύπαρξη της ταινίας αυτής, την οποία αναγνώρισε η αντιπρόεδρος της ισπανικής κυβέρνησης Μαρία Τερέσα Φερνάντεθ ντε λα Βέγα, δεν είχε αποκαλυφθεί από τις αρχές. Τέλος, η εφημερίδα «El Mundo» προβάλλει εξάλλου σήμερα μια άλλη θεωρία: την πιθανότητα να σημειώθηκε έκρηξη στον αριστερό κινητήρα και τα θραύσματα να προκάλεσαν ζημιές στο πηδάλιο. «Η εταιρεία ασκεί πιέσεις στους μηχανικούς για να δίνουν άδεια στα αεροσκάφη να απογειωθούν ακόμη κι αν δεν είναι έτοιμα. Αυτό το ξέρουν και οι πέτρες σε όλη την ισπανική αεροπορία» δήλωσε στην «El Mundo» πρώην κυβερνήτης της «Spanair», ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ