Σάββατο 13 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ
Αυξάνονται τα διόδια έως και 147,5%!
  • Οταν ολοκληρωθούν τα έργα η διαδρομή για ένα ΙΧ με επιστροφή θα στοιχίζει περί τα 35 ευρώ, από 9 που είναι σήμερα!
  • ΠΑΜΕ: Ληστεία σε βάρος του λαού

Αυξημένο από 12% έως και 147,50% σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων θα είναι το χαράτσι των διοδίων από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας και στο δρόμο - λαιμητόμο Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, όπως αποφάσισε η ιδιωτική κοινοπραξία που θα εκμεταλλεύεται το τμήμα αυτό της Εθνικής Οδού για 30 χρόνια με σύμβαση παραχώρησης, τύπου ΣΔΙΤ, την οποία ψήφισαν στη Βουλή από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ.

Ειδικότερα, από τη Δευτέρα τα διόδια στους σταθμούς Ελευσίνας, Ισθμού, Ζευγολατιού και Ρίου διαμορφώνονται ως εξής:

  • Για τα δίκυκλα και τρίκυκλα: 1,90 ευρώ, από 1 ευρώ (αύξηση 90%).
  • Για ΙΧ και οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος έως 2,20 μ.: 2,80 ευρώ, από 2 και 2,50 ευρώ (αύξηση από 12% έως 40%).
  • Για οχήματα με 2 και 3 άξονες και ύψος πάνω από 2,20 μ.: 7 ευρώ, από 4 και 4,30 ευρώ (αύξηση από 62,50% έως 75%).
  • Για οχήματα με 4 και πάνω άξονες: 9,90 ευρώ, από 4 και 5 ευρώ (αύξηση από 98% έως 147,50%).

Τα δίκυκλα, δηλαδή, για τη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα με επιστροφή θα πληρώνουν 3,80 ευρώ, από 2 ευρώ, τα ΙΧ 11,20 ευρώ, από 9 ευρώ, τα οχήματα με 2 και 3 άξονες 28 ευρώ, από 16,60 ευρώ και αυτά με 4 άξονες και πάνω θα πληρώνουν 39,60 ευρώ, από 18 ευρώ!

Σημειώνεται ότι αυτή είναι μόνο η πρώτη δόση των αυξήσεων, καθώς σε ένα ή δύο χρόνια θα ακολουθήσουν και άλλες, όπως και στα υπόλοιπα τμήματα της Εθνικής οδού που παραδόθηκαν στους ιδιώτες. Οταν το 2012 ολοκληρωθούν τα έργα, τουλάχιστον στο τμήμα Αθήνα - Πάτρα η διαδρομή υπολογίζεται ότι θα στοιχίζει με επιστροφή περί τα 8 λεπτά το χιλιόμετρο για τα ΙΧ με το ΦΠΑ, δηλαδή 35,20 ευρώ, από 9 που στοιχίζει σήμερα, δηλαδή περίπου τετραπλάσια!

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σημερινές αυξημένες τιμές που απαιτούν να πληρώνει ο λαός είναι για ένα από τα πιο επικίνδυνα τμήματα της Εθνικής οδού, αφού, όπως ομολογεί η ίδια η κοινοπραξία, στις πρώτες 17 μέρες από την εγκατάστασή της αντιμετώπισε 1.277 συμβάντα, που αφορούσαν σε 55 σοβαρά τροχαία, 21 με τραυματισμούς και 34 με υλικές ζημιές, 13 πυρκαγιές, 225 εμπόδια στο δρόμο, 885 ακινητοποιημένα οχήματα από βλάβες, κλπ. Παράλληλα, μετ' εμποδίων και με ταχύτητες πολύ χαμηλές υπολογίζεται ότι θα γίνεται η κυκλοφορία την περίοδο 2009 - 2011, όταν τα εργοτάξια θα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη.

Η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί δραστικά ακόμη και μετά τα μέτρα συντήρησης που υποχρεούται να εκτελέσει η κοινοπραξία μέχρι το επόμενο καλοκαίρι (άρση της ολισθηρότητας του οδοστρώματος σε μήκος 50 χιλιομέτρων, αντικατάσταση φθαρμένων στηθαίων, διαγραμμίσεις, κλαδέματα, ηλεκτροφωτισμός, κλπ.).

ΠΑΜΕ: Ληστεία σε βάρος του λαού

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ με ανακοίνωσή της «καταγγέλλει την κυβέρνηση της ΝΔ για τη νέα ληστεία, που κλέβει από τις τσέπες των εργαζομένων και γεμίζει τα ταμεία των μεγαλοκατασκευαστών», και καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν και να παλέψουν για:

  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια πουθενά.
  • Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν ζώνη το πρωί.
  • Μείωση των εισιτηρίων την υπόλοιπη μέρα.
  • Υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών αξόνων παραδίδοντάς τους στο μεγάλο κεφάλαιο με τις ΣΔΙΤ. Τα μεγάλα έργα που έγιναν και θα γίνουν δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ