Οργή και αγανάκτηση στο λαό έχει προκαλέσει η αύξηση από 12% έως 147,5%, της τιμής των διοδίων από σήμερα μετά τα μεσάνυχτα και στο δρόμο - λαιμητόμο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, από την ιδιωτική κοινοπραξία που θα εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο αυτό για 30 χρόνια, με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ, την οποία ψήφισαν στη Βουλή από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ.
Μεγαλύτερη αύξηση καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί δίκυκλων και τρίκυκλων (90%), αλλά και φορτηγών αυτοκινήτων (από 98% έως 147,5%), ενώ οι αυξήσεις για τα ΙΧ είναι από 12% έως 40%. Αυτές οι αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων δε θα είναι οι τελευταίες. Οταν ολοκληρωθούν τα έργα (σε 4 χρόνια) η τιμή των διοδίων αναμένεται να τετραπλασιαστεί και να φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από περίπου 2 που είναι τώρα. Ετσι μια διαδρομή Αθήνα - Πάτρα με επιστροφή θα στοιχίζει 35,20 ευρώ, από 9 ευρώ που στοιχίζει σήμερα.
Με τη δήλωση «βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε σε ένα συνολικό επανασχεδιασμό του μοντέλου κυκλοφορίας μέσα στις μεγάλες πόλεις», ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης έθεσε χτες ουσιαστικά ανοιχτά και το θέμα της επιβολής διοδίων πόλης.
Ο υπουργός, αν και απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως επί του θέματος, εντούτοις εκδήλωσε έμμεσα την προτίμησή του στο μέτρο - «χαράτσι», λέγοντας ότι τα διόδια στις πόλεις δεν είναι καθόλου «αντιδημοτική πολιτική». Αντίθετα, έσπευσε να διευκρινίσει, «πιο αντιδημοτική πολιτική από το κυκλοφοριακό έμφραγμα δεν μπορεί να υπάρξει». Για να θολώσει μάλιστα ακόμα περισσότερο τα νερά, ο Κ. Χατζηδάκης, έκανε αναφορά στις διαφορετικές απόψεις που έχουν οι συγκοινωνιολόγοι για το θέμα των διοδίων πόλης.
Η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ), καταγγέλλει ως απαράδεκτες τις νέες αυξήσεις στα διόδια και αναφέρει: «Οι επαγγελματίες όπως και τα άλλα λαϊκά στρώματα πληρώνουν πάρα πολλά για την κατασκευή των εθνικών αξόνων και θεωρούμε ληστεία στο εισόδημά μας το να ξαναπληρώνουμε με τη μορφή των υπέρογκων διοδίων για τη χρήση τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως άλλωστε έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τα ΣΔΙΤ, παραχωρούν τους δημόσιους δρόμους στο μεγάλο κεφάλαιο για να αυξήσει τα κέρδη του».