Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Λουκέτο με απόφαση κυβέρνησης - ΕΕ

Στη διάλυση της «Ολυμπιακής» και την παράδοσή της στο ιδιωτικό κεφάλαιο, βλέπει η κυβέρνηση τη μόνιμη και βιώσιμη λύση

Associated Press

Οριστικό «λουκέτο» στον όμιλο της «Ολυμπιακής» και την απόλυση όλων των εργαζομένων σ' αυτόν μέχρι τον ερχόμενο Απρίλη, προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο «αποκρατικοποίησης της "Ολυμπιακής"», που παρουσίασε χτες η κυβέρνηση. Το καταστροφικό αυτό σχέδιο τόσο για τον όμιλο ΟΑ όσο και τους 8.500 εργαζόμενους, το οποίο ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρουσίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, υπό τη δράση των ΜΑΤ, στο προαύλιο του υπουργείου όπου είχαν συγκεντρωθεί για να διαμαρτυρηθούν εργαζόμενοι του ομίλου.

Στην ουσία, το σχέδιο που παρουσίασε χτες ο Κ. Χατζηδάκης είναι πλήρως εναρμονισμένο στην πολιτική πλήρους απελευθέρωσης του τομέα μεταφορών που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ενωση, με σκοπό τον έλεγχό του από 2 - 3 μονοπώλια. Στην περίπτωση της Ελλάδας, μετά την παράδοση του πρώτου αεροδρομίου της χώρας, του «Ελ. Βενιζέλος», στους Γερμανούς της «Χόχτιφ», τώρα με το οριστικό «λουκέτο» στον όμιλο της ΟΑ, ουσιαστικά επιχειρείται η πλήρης άλωση των ελληνικών αερομεταφορών από το ιδιωτικό κεφάλαιο.

Το πολυσέλιδο κυβερνητικό σχέδιο αποκρατικοποίησης υπό τον τίτλο «Μόνιμη και βιώσιμη λύση για την "Ολυμπιακή"», το οποίο ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπει την οριστική εκκαθάριση της λειτουργίας του ομίλου ΟΑ μέχρι τον Απρίλη του 2009 και - στην ουσία - την απόλυση των περίπου 8.500 εργαζομένων σ' αυτόν. Προβλέπει, επίσης, τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου σε τρεις διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες θα παραδοθούν στους ιδιώτες. Συγκεκριμένα, στην εταιρεία «Πάνθεον», θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», συμπεριλαμβανομένων του ονόματος «Ολυμπιακή» και του σήματος με τους έξι κύκλους, καθώς και σημαντικές χρονοθυρίδες - slots (δικαίωμα προσγειοαπογειώσεων). Στη νέα Εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών. Και στη νέα Εταιρεία Τεχνικής Βάσης θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών.

«Καθαρή» από εργαζόμενους

Η νέα αεροπορική εταιρεία θα είναι κατά πολύ μικρότερη των ΟΑ (στο 65% ) και θα παραδοθεί στους ιδιώτες «καθαρή», δηλαδή απαλλαγμένη από κάθε οικονομικό και εργατικό - εργασιακό ...βάρος. Τις επόμενες μέρες θα συνεδριάσει η Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, η οποία θα αποφασίσει τους διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης, με προοπτική να έχουν επιλεγεί οι «επενδυτές» μέχρι το τέλος του 2008 και μέχρι την άνοιξη του 2009 να έχει ολοκληρωθεί η οριστική εκκαθάριση του ομίλου.

Από τις απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών προκύπτει σαφέστατα ότι η κυβέρνηση εκχωρεί εν λευκώ στους ιδιώτες τη δημόσια περιουσία του ομίλου ΟΑ, καταργεί σχεδόν 5.000 θέσεις μόνιμης και σταθερής απασχόλησης, «σφαγιάζει» εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εργαζομένων και αφήνει στο έλεος των «επενδυτών» την αεροπορική σύνδεση ακριτικών και νησιωτικών περιοχών.

Ο Κ. Χατζηδάκης, αν και κατέβαλε ...φιλότιμες προσπάθειες να παρουσιάσει το «φιλεργατικό» πρόσωπο της κυβέρνησης και την ...ευαισθησία της απέναντι στους χιλιάδες εργαζόμενους του ομίλου, δεν ήταν καθόλου πειστικός. Αντίθετα μάλιστα, όταν του επισημάνθηκε από τους δημοσιογράφους ότι λίγα μέτρα έξω από την αίθουσα της συνέντευξης τα ΜΑΤ είχαν αναλάβει δράση ενάντια στους συγκεντρωμένους εργαζόμενους, ο υπουργός αρκέστηκε στην ...παγερή απάντηση «να τελειώσω με τη συνέντευξη»! Ο υπουργός δεν κατάφερε να δώσει και πολλές άλλες πειστικές απαντήσεις, τόσο για το μέλλον των ελληνικών αερομεταφορών με τους «ιδιώτες επενδυτές», όσο και για το μέλλον των εργαζομένων στον όμιλο. Στην ερώτηση, δε, αν η κατάργηση χιλιάδων μόνιμων και σταθερών θέσεων εργασίας είναι «σημαντική μεταρρύθμιση», όπως υπερηφανεύτηκε ο ίδιος παρουσιάζοντας το κυβερνητικό σχέδιο, ο Κ. Χατζηδάκης σε ένα ρεσιτάλ λαϊκισμού είπε ότι «δεν μπορούμε να είμαστε η Αλβανία του Χότζα, όταν όλες οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη είναι αποκρατικοποιημένες».

Απολύσεις και «σφαγιασμός»

Σε ρεσιτάλ υποκρισίας και λαϊκισμού επιδόθηκε ο υπουργός, παρουσιάζοντας αναλυτικά το κυβερνητικό σχέδιο για «το μέλλον των εργαζομένων της "Ολυμπιακής"». Και για να προϊδεάσει ποιο μέλλον επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους, έκρινε σκόπιμο να αναφερθεί στις «υψηλές αποδοχές των τακτικών εργαζομένων», στις «μειωμένες ώρες απασχόλησης» και τη «μειωμένη παραγωγικότητα στην Τεχνική Βάση». Το σχέδιο της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους, κατ' αρχήν, τους διαχωρίζει σε τακτικούς και μόνιμους, παλιούς και νέους. Με βάση αυτό το διαχωρισμό και με δεδομένο ότι μόλις τεθούν σε εκκαθάριση οι εταιρείες του ομίλου, αυτόματα καταργούνται οι συμβάσεις εργασίας, δηλαδή απολύονται οι εργαζόμενοι, το «Σχέδιο Κοινωνικής Ενίσχυσης των Εργαζομένων», που παρουσίασε ο υπουργός, προβλέπει:

  • Πρόωρη συνταξιοδότηση για όσους «τακτικούς υπαλλήλους της "Ολυμπιακής"» έχουν προσληφθεί πριν από την 1η Γενάρη 1993 (2.745 εργαζόμενοι).
  • Μετάταξη στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ, όπου κατά τον υπουργό υπάρχουν 14.317 κενές θέσεις εργασίας, ενώ όπου υπάρχουν μισθολογικές διαφορές θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού μέχρι 500 ευρώ.
  • Στήριξη εισοδήματος για μεταβατικό διάστημα μέχρι ένα χρόνο, μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση.
  • Εφάπαξ ποσό «Κοινωνικής Ενίσχυσης» για όλους τους εργαζόμενους, αντίστοιχο με τα χρήματα που θα έπαιρναν από τον εργοδότη τη στιγμή που λύεται η σύμβασή τους.
  • Δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρείες, εφόσον συμφωνήσουν με τους «επενδυτές».
  • Μοριοδότηση των εποχικών 50% στους διαγωνισμούς για πρόσληψη στο Δημόσιο.
  • Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση επιχειρήσεων με 25 ευρώ τη μέρα, εάν προσλάβουν απολυμένους εποχικούς του ομίλου. Το πρόγραμμα αυτό θα ισχύσει για τρία χρόνια.

Οπως είναι αυταπόδεικτο, η «ευαισθησία» της κυβέρνησης στο θέμα των εργαζομένων εξαντλείται στην ...ευαισθησία που μπορεί να δείξουν οι ιδιώτες «επενδυτές», εάν και εφόσον αποφασίσουν να προσλάβουν κάποιους εργαζόμενους. Οι υπόλοιποι θα βρεθούν στο δρόμο, είτε - κατά την κυβέρνηση - θα πρέπει να αρκεστούν στα επιδόματα του ΟΑΕΔ και στη ...φιλευσπλαχνία επιδοτούμενων εργοδοτών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ