Παρασκευή 7 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ «ΑΠΑΤΣΙ»
Τα ερωτήματα μένουν αναπάντητα

Κηδεύονται σήμερα στη Λιβαδειά και στη Λάρισα οι δύο άτυχοι χειριστές του ελικοπτέρου, τύπου «Απάτσι», της Αεροπορίας Στρατού που συνετρίβη το βράδυ της Τετάρτης στην περιοχή της Κύμης στη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Πρόκειται για τον ταγματάρχη Σκούρα Δημήτριο του Βασιλείου, ετών 36, από τη Γραμμενίτσα Αρτας, πατέρα 2 παιδιών, και το λοχαγό Κακαμπάκο Αθανάσιο του Χαράλαμπου, ετών 33, από τη Λάρισα, πατέρα ενός παιδιού.

Τα ερωτήματα ωστόσο παραμένουν αναπάντητα και είναι πολλά. Αφορούν τόσο στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό γεγονός, όσο και συνολικά τις συνθήκες εκπαίδευσης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, κυρίως των πιλότων ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού και των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, που καλούνται κάτω από συνθήκες εντατικοποίησης και σωματικής εξουθένωσης να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους. Πάντως, σύμφωνα με το ΓΕΣ, οι συγκεκριμένοι χειριστές ήταν και οι δυο έμπειροι, με 1.200 ώρες πτήσης ο πρώτος, ο οποίος τον Αύγουστο του 2008 ολοκλήρωσε τη φοίτησή του και στο Σχολείο εκπαιδευτών πτήσεων «Απάτσι» (ΑΗ-64Α) στις ΗΠΑ, και με 560 ώρες πτήσης ο δεύτερος. Το μοιραίο ελικόπτερο είχε πραγματοποιήσει τις προβλεπόμενες συντηρήσεις στις 11 Ιούλη 2008 των 1.000 ωρών (μεγάλη) και στις 27 Οκτώβρη 2008 τη μικρή.

Υπενθυμίζεται πως το ελικόπτερο αυτό μαζί με ένα δεύτερο του ίδιου τύπου (ως ζεύγος) πραγματοποιούσαν προγραμματισμένη πτήση στο πλαίσιο επιχειρησιακής αξιολόγησης Μονάδας Πυροβολικού αντιαεροπορικών βλημάτων τύπου «Χοκ».

Οι σοροί των δύο πιλότων βρέθηκαν με τις ζώνες ασφαλείας δεμένες και απανθρακωμένοι στην κατεστραμμένη άτρακτο του ελικοπτέρου χτες το πρωί μετά από ολονύχτια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης επίγειων και εναέριων μέσων σε μια ιδιαίτερα δύσβατη περιοχή.

Από την πλευρά του, το Γενικό Επιτελείο Στρατού επιχειρεί να προκαταλάβει την έρευνα διαβεβαιώνοντας ότι «κανένας συμβιβασμός δε γίνεται σε θέματα ασφαλείας και πρωταρχικό μέλημα είναι η ασφάλεια πτήσεων σε κάθε δραστηριότητα, γι' αυτό λαμβάνονται και τηρούνται σχολαστικά όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας», καθώς και ότι «το τεχνικό προσωπικό εφαρμόζει πιστά όλες τις διαδικασίες συντήρησης των αεροπορικών μέσων και σε καμία περίπτωση δεν αποδεσμεύεται για πτήση αεροπορικό μέσο, εφόσον δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς πτήσης». Κατά συνέπεια το ΓΕΣ, πριν καν γίνει οποιαδήποτε έρευνα, προσανατολίζει αυτή είτε στο «απρόβλεπτο» είτε σε «ανθρώπινο λάθος», όπως συνήθως γίνεται...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πτώση πολεμικού αεροσκάφους (2007-12-06 00:00:00.0)
Χάθηκαν τα ίχνη μαχητικού «Μιράζ 2000» (2006-04-15 00:00:00.0)
Νεκρός ο χειριστής πυροσβεστικού αεροσκάφους (2003-08-26 00:00:00.0)
Προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή (2000-01-22 00:00:00.0)
Πτώση ελληνικού "Φάντομ" (1998-05-28 00:00:00.0)
"Κόβει" κερδοφόρα δρομολόγια (1998-01-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ