Κυριακή 4 Γενάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Με ... αυτόματο πιλότο στα ιδιωτικά συμφέροντα

Eurokinissi

Η αντίστροφη μέτρηση για την «πτήση» του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) προς τα ιδιωτικά συμφέροντα και την απόλυση 8.000 εργαζομένων μετρά εδώ και περίπου δύο μήνες, με την προκήρυξη των διαγωνισμών για την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας του ομίλου.

Σύμφωνα με το σχέδιο που συμφώνησαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ελληνική κυβέρνηση, οι 17 συνολικά ενδιαφερόμενοι για τις τρεις εταιρείες (του πτητικού έργου, της Τεχνικής Βάσης και της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, που σήμερα ανήκουν στον όμιλο) καλούνται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος Γενάρη του 2009. Η αξιολόγηση των προσφορών θα γίνει από τους «συμβούλους» που έχει προσλάβει για το σκοπό αυτό η κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση εκφράζει την πλήρη ικανοποίησή της για τη συνέχιση του διαγωνισμού, αν και αποχώρησαν 21 υποψήφιοι «επενδυτές» από τους 38 που είχε ανακοινωθεί ότι εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Θεωρεί ότι έχει «μια καλή επενδυτική βάση, παρά την εξαιρετικά αρνητική διεθνή συγκυρία» και εκφράζει την ελπίδα της ότι «όλα θα πάνε καλά». Παράλληλα - διαστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα - ισχυρίζεται προκλητικά ότι με τις προωθούμενες σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις σε αερομεταφορές και σιδηρόδρομο θα εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα χρησιμοποιήσει «για επενδύσεις και για κοινωνική πολιτική»!

Τον προκλητικό αυτό ισχυρισμό πρόβαλε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Σε μια προσπάθεια να δικαιώσει συνολικά την πολιτική εκποίησης της δημόσιας περιουσίας (προωθούνται σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα των μεταφορών), ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι κύριο μέλημα της κυβέρνησης είναι «να εξοικονομήσει χρήματα για επενδύσεις και για κοινωνική πολιτική». Ο Κ. Χατζηδάκης, μάλιστα, έψεξε όσους στην Ελλάδα λένε ότι είναι υπέρ μιας κοινωνικής πολιτικής, αλλά ταυτόχρονα αντιδρούν «σε τέτοιες εξυγιαντικές κινήσεις...».

Μέχρι τον Απρίλη

Το σχέδιο κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλη του 2009 ο όμιλος ΟΑ θα έχει τεθεί οριστικά σε εκκαθάριση και θα έχουν απολυθεί όλοι οι εργαζόμενοι σ' αυτόν. Το καταστροφικό αυτό σχέδιο για τον όμιλο ΟΑ, τους εργαζόμενους και γενικότερα τον ελληνικό λαό, τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή με συνοπτικές διαδικασίες και τον ωμό εκβιασμό προς τους εργαζόμενους ή αποδέχεστε το σχέδιο ή μπαίνει λουκέτο και μένετε στο δρόμο χωρίς αποζημιώσεις! Για το σκοπό, μάλιστα, αυτό η κυβερνητική πλειοψηφία ψήφισε πριν λίγους μήνες τροπολογία στη Βουλή, η οποία, εκτός από την ΟΑ, προβλέπει την «ειδική εκκαθάριση δημόσιων επιχειρήσεων», καθώς και απολύσεις εργαζομένων χωρίς την καταβολή αποζημίωσης! Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι ανεξάρτητα από την έκβαση των διαγωνισμών, ο όμιλος ΟΑ τίθεται οριστικά σε εκκαθάριση και απολύονται οι 8.000 εργαζόμενοι σ' αυτόν. Με δύο λόγια, το σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ προβλέπει ρητά ότι σε περίπτωση αποτυχίας των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης, που βρίσκονται σε εξέλιξη, ειδικός εκκαθαριστής θα αναλάβει να εκποιήσει κομμάτι - κομμάτι όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου ΟΑ. Στη διάθεση του ειδικού εκκαθαριστή τίθενται και οι εργαζόμενοι, ενώ «τα συναρμόδια υπουργεία μπορούν να θεσπίζουν μέτρα κοινωνικής προστασίας για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων». Είναι προφανές ότι οι εργαζόμενοι στον όμιλο, σε κάθε περίπτωση - εάν και εφόσον τελεσφορήσει το κυβερνητικό σχέδιο - μένουν στον αέρα, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις των κυβερνώντων και τα «μέτρα κοινωνικής στήριξης» που έχει προσδιορίσει η κυβέρνηση, με προφανή σκοπό να εξαγοράσει τις συνειδήσεις των εργαζομένων και να κάμψει τις αντιδράσεις τους.

Κεντρικό ...επιχείρημα της κυβέρνησης της ΝΔ για την ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ είναι ο ψευδέστατος ισχυρισμός ότι «δεν μπορεί να επιβαρύνεται ο Ελληνας φορολογούμενος με 1,2 εκατ. ευρώ το μήνα για τη λειτουργία της ελλειμματικής Ολυμπιακής». Τον ίδιο άλλωστε ψευδέστατο ισχυρισμό πρόβαλαν και οι προκάτοχες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που επιχείρησαν ανεπιτυχώς τρεις φορές την ...αποκρατικοποίηση του ομίλου ΟΑ. Τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα όσο και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν εκείνο που επιχειρούν να αποκρύψουν από τον ελληνικό λαό είναι ότι το «λουκέτο» στον όμιλο ΟΑ το επέβαλε το πολυεθνικό κεφάλαιο στον κλάδο των αερομεταφορών εδώ και πολλά χρόνια και αυτό ορίζεται σαφώς στη Συνθήκη του Μάαστριχτ, την οποία ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, καθώς και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑ.Ο.Σ.

Πολλαπλές «παρενέργειες»

Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στις αερομεταφορές, ως επακόλουθο της όξυνσης του επιχειρηματικού ανελέητου ανταγωνισμού διεθνώς, έχει άμεσες και πολλαπλά αρνητικές, αλλά και άκρως επικίνδυνες συνέπειες σε όλα τα επίπεδα.

Στην περίπτωση του ομίλου ΟΑ, πρώτος και άμεσος αντίκτυπος θα είναι στην ασφάλεια πτήσεων, στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, καθώς και στην αεροπορική σύνδεση περιοχών, κυρίως ακριτικών, οι οποίες, με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια, κρίνονται «ασύμφορες». Για τις πτήσεις, είναι αυταπόδεικτο ότι η «ανταγωνιστικότητα», η «επιχειρηματικότητα» και η «παραγωγικότητα», όπως προβάλλονται, είναι έννοιες ασύμβατες με την ασφάλεια και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Για το κόστος των αερομεταφορών είναι επίσης αυταπόδεικτο ότι το επιβατικό κοινό θα κληθεί να χρυσοπληρώνει αεροπορικές υπηρεσίες, τις οποίες θα καθορίζει ο ιδιώτης, με αποκλειστικό κριτήριο το κέρδος και όχι, βέβαια, τις ανάγκες του ελληνικού λαού.

Οσον αφορά, δε, τους εργαζόμενους, η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ σημαίνει αθρόες απολύσεις, όπως συμβαίνει σε κάθε ιδιωτικοποίηση, καθώς και χειροτέρευση της θέσης όσων τελικά εργαστούν στη νέα εταιρεία, η οποία θα λειτουργεί με «ιδιωτικοοικονομικές αρχές», με αμοιβές και εργασιακούς όρους της «αγοράς».

Κοντολογίς, η εκποίηση του ομίλου ΟΑ, που αναμφίβολα εξυπηρετεί το ιδιωτικό κεφάλαιο, θα επιφέρει άμεσο πλήγμα στην ασφάλεια των πτήσεων, στο κόστος των αεροπορικών μεταφορών, στην αεροπορική σύνδεση πολλών περιοχών, καθώς και στους εργαζόμενους, οι περισσότεροι από τους οποίους θα ριχτούν στην ανεργία και όσοι διατηρήσουν τις θέσεις τους, θα εργάζονται σε καθεστώς «σκληρής εκμετάλλευσης».

Η ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ για όλους τους παραπάνω λόγους, ούτε επιβεβλημένη είναι, ούτε μονόδρομος, όπως ισχυρίζονται οι εταίροι του δικομματισμού (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ). Είναι απλά μια συνειδητή πολιτική επιλογή, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των ισχυρών στον κλάδο των αερομεταφορών, σε βάρος των εργαζομένων, του επιβατικού κοινού και γενικά του κοινωνικού συνόλου. Και ως τέτοια επιλογή, επιβάλλεται να καταδικαστεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού και όλων των εργαζομένων και να απαιτηθεί η ανατροπή της στην πράξη, με την ανάληψη ενωτικής αγωνιστικής δράσης.

Το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ σταθερά και αταλάντευτα εδώ και πολλά χρόνια καταγγέλλει την πολιτική συρρίκνωσης, διάλυσης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας του ομίλου ΟΑ. Ταυτόχρονα προβάλλει τη θέση ότι μόνο ένας 100% δημόσιος τομέας αερομεταφορών, ενταγμένος μέσα σε έναν κοινωνικοποιημένο τομέα συγκοινωνιών - μεταφορών, μπορεί να εξασφαλίσει και τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζομένων και στις αερομεταφορές και γενικότερα. Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει άλλη πολιτική, προϋποθέτει λαϊκή εξουσία. Απαιτεί δηλαδή και την εγκατάλειψη των κομμάτων της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου, αλλά και την αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ, ώστε να πάρει σάρκα και οστά το λαϊκό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης, που θα αγωνιστεί και θα ανατρέψει τη σημερινή πραγματικότητα, σε όφελος του λαού.

Το ΚΚΕ έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα βρίσκεται με όλες του τις δυνάμεις στην πρώτη γραμμή του αγώνα των εργαζομένων, ενάντια στην πολιτική διάλυσης του ομίλου ΟΑ, της απόλυσης χιλιάδων εργαζομένων και της παράδοσής τους στο ...έλεος των «επενδυτών».


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ