Σάββατο 21 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΕ
Από το Μάρτη το σχέδιο «εκτροχιασμού»

Με δραστική μείωση του προσωπικού, περικοπές δρομολογίων και υπερδιπλασιασμό των εισιτηρίων

Την επιτάχυνση των διαδικασιών για την εφαρμογή του σχεδίου «εκτροχιασμού» του ΟΣΕ από τον επόμενο μήνα, αποφάσισε χτες η Διυπουργική Επιτροπή.

Βασική φιλοσοφία του σχεδίου αυτού, το οποίο είχε παρουσιάσει η κυβέρνηση τον περασμένο Αύγουστο, είναι:

  • Η περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας και υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες και Οργανισμούς του Δημοσίου.
  • Η δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα». Στόχος είναι να παραμείνει ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες.
  • Ο διπλασιασμός των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης έως το 2010.

Ολα αυτά, βέβαια, προωθούνται με πρόσχημα την «εξυγίανση» και τον περιορισμό των ελλειμμάτων, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για την εφαρμογή πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011.

Επίσημες δηλώσεις μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής δεν έγιναν. Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό από κυβερνητικές πηγές, δόθηκαν εντολές στους «συμβούλους» για επίσπευση του σχεδίου «αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ», ενώ αναζητούνται και «εναλλακτικές πηγές» χρηματοδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Δεκέμβρη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι πλέον θυγατρική του ΟΣΕ, αλλά ανεξάρτητη ανώνυμη εταιρεία, με αντικείμενο το σιδηροδρομικό έργο, κατ' επιταγή της κοινοτικής οδηγίας 91440, που προβλέπει το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση. Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής, εξετάστηκαν τρόποι χρηματοδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε μέσω νέων δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, είτε με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ακόμα την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης των σταθμών του Οργανισμού για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Ιδιώτες αναζητά η κυβέρνηση και για την κατασκευή νέας γραμμής του Προαστιακού προς Λαύριο, ενώ υπάρχει σκέψη και για τη διατήρηση ορισμένων «ζημιογόνων» δρομολογίων, αλλά με επιδότηση στους ιδιώτες, όπως γίνεται τώρα με τα θαλάσσια και αεροπορικά δρομολόγια των αποκαλούμενων «άγονων γραμμών».

Σημειώνεται, τέλος, ότι κεντρική φιλοσοφία της προωθούμενης - από την Ευρωπαϊκή Ενωση - πολιτικής και στο σιδηρόδρομο, όπως και στις τηλεπικοινωνίες και στην ενέργεια, είναι ότι οι βασικές υποδομές χρηματοδοτούνται από το κράτος, δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού, για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να κερδοσκοπούν οι ιδιώτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ