Παρασκευή 17 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κλιμακώνεται χρόνια αυτή η επίθεση

Η περίπτωση του 3ου Γυμνάσιου Ηλιούπολης και της καθηγήτριας που παρέδιδε το μάθημα «αντικομμουνισμός» δηλητηριάζοντας τη σκέψη των μαθητών με την ιμπεριαλιστική προπαγάνδα, είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου. Αλλωστε, μιλάμε έτσι κι αλλιώς για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που, ως κομμάτι του αστικού εποικοδομήματος, από τα πρώτα βήματα έως το πανεπιστήμιο, διαπαιδαγωγεί τη νεολαία να σκέπτεται ανορθολογικά, με αποσπασματικές γνώσεις, χωρίς επιστημονική μεθοδολογία. Μέσα σε όλα αυτά ο αντικομμουνισμός εντάσσεται στο περιεχόμενο της μόρφωσης μετατρέποντας έτσι σε επικίνδυνο το μορφωτικό και παιδαγωγικό έργο.

Τα παραδείγματα διαστρέβλωσης της Ιστορίας και του σκοταδισμού είναι πάρα πολλά. Ας θυμίσουμε ορισμένα από τα πιο χαρακτηριστικά:

  • Το 1998 ο «Ρ» είχε αποκαλύψει ότι «καθηγητής» στο 3ο Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης είχε δώσει χειρόγραφο κείμενο στους μαθητές που ανέφερε επί λέξει: «ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η σχέση μεταξύ φασιστικών και κομμουνιστικών καθεστώτων; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι οι δύο όψεις ενός και του αυτού νομίσματος, του νομίσματος του φασισμού (φασιστικά καθεστώτα = μαύρος φασισμός, κομμουνιστικά καθεστώτα = ερυθρός φασισμός). Τόσο τα φασιστικά, όσο και τα κομμουνιστικά καθεστώτα αποτελούν είδος ολιγαρχίας, με την έννοια όμως ότι ορισμένα πρόσωπα (αρχηγός και στελέχη του φασιστικού και κομμουνιστικού κόμματος) ασκούν την εξουσία, και όχι μια ομάδα προσώπων (συνήθως αξιωματικών), οπότε θα είχαμε δικτατορία».

Σε άλλο θέμα που το είχε χαρακτηρίσει και ως «SOS» κατέτασσε τα κομμουνιστικά καθεστώτα μέσα στα τρία είδη του πολιτεύματος της ολιγαρχίας, μαζί με το φασιστικό και το δικτατορικό. Η απαράδεκτη αυτή μεθόδευση παραπληροφόρησης των μαθητών στην τρυφερή μάλιστα και εύπλαστη ηλικία των 15 ετών, προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ίδιων των μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών της Δ' ΕΛΜΕ στην οποία ανήκει. Με ανακοίνωση είχε παρέμβει και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.

  • Ο «Ρ» το 2007 είχε αναφερθεί εκτενώς σε μια σειρά παραδείγματα από σχολικά βιβλία ενδεικτικά του περιεχομένου της μόρφωσης και των κατευθύνσεων προς τους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα:

1. Στο βιβλίο «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» της Γ' Γυμνασίου αναφερόταν ότι τα σοσιαλιστικά καθεστώτα ήταν δικτατορικά καθεστώτα και τελικά ταυτίζονται με το φασισμό και τον εθνικοσοσιαλισμό.

2. Σε βιβλίο του ΤΕΙ Πάτρας γινόταν αναφορά που συνέδεε τις «δημοκρατικές» αλλαγές στην Κούβα με την επιδείνωση της υγείας του Φιντέλ Κάστρο.

3. Σε βιβλίο της Κοινωνιολογίας της Γ' Λυκείου, γραφόταν ότι στη μεταβιομηχανική κοινωνία υπάρχουν καταπιεσμένες ομάδες που ωστόσο δεν έχουν σχέση με τις τάξεις. Οι τάξεις αντικαθίστανται από το φύλο, τις φυλές κ.ά.

4. Σε βιβλία Ιστορίας γραφόταν ότι «η δικτατορία του Ενβέρ Χότζα, που είναι δικτατορία του προλεταριάτου, συγγενεύει ως και ταυτίζεται με τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου», ενώ οι οργανώσεις του ΕΑΜ και του ΕΔΕΣ ήταν περίπου το ίδιο πράγμα.

5. Στο βιβλίο Φιλοσοφίας της Β' Λυκείου, της θεωρητικής κατεύθυνσης, υπάρχουν τρία βασικά κεφάλαια (οντολογία και γνωσιολογία, ηθική, αισθητική). Ο Μαρξισμός εξετάζεται στο κεφάλαιο της αισθητικής και παρουσιάζεται ούτε λίγο ούτε πολύ ως μια τάση στην τέχνη. Η θεωρία της αποξένωσης σχετίζεται σχεδόν αποκλειστικά με την τέχνη. Και δε φτάνει μόνο η θεωρητική αυθαιρεσία. Εχει σημασία να αναφέρουμε πως ο Μαρξισμός καταλαμβάνει όλες κι όλες δυο σελίδες. Στο βιβλίο της ίδιας τάξης (μάθημα επιλογής) ο Διαλεκτικός Υλισμός εξαφανίζεται σε μισή σελίδα! Σε βιβλίο Φιλοσοφίας 200 σελίδων, μισή σελίδα αφιερωμένη στο Μαρξισμό!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ