Τρίτη 5 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΕ
Αποψιλώνει το προσωπικό με συγκροτημένα δικαιώματα

Την απόλυση 3.000 εργαζομένων άνω των 50 ετών ανακοίνωσε χτες ο αρμόδιος υπουργός

Απολύσεις 3.000 εργαζομένων στον ΟΣΕ, που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος, μέσω προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», προωθεί η κυβέρνηση στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης. Συνεχίζοντας στη ρότα που χάραξε το ΠΑΣΟΚ και στη βάση της απελευθέρωσης που προβλέπουν οι συναποφάσεις στο πλαίσιο της ΕΕ (πλήρης «απελευθέρωση» - ιδιωτικοποίηση των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011), η κυβέρνηση επιδιώκει να αποψιλώσει τον Οργανισμό από το προσωπικό που έχει συγκροτημένα εργασιακά - ασφαλιστικά - μισθολογικά δικαιώματα, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, που θα είναι λιγότερο «κοστοβόρες» στον ιδιωτικοποιημένο Οργανισμό.

Το κυβερνητικό σχέδιο παρουσίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Θα εφαρμοστεί μέσα στο 2009 και προβλέπει την υποχρεωτική αποχώρηση εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι αυτοί, εφόσον οι αρμόδιοι του ΟΣΕ κρίνουν ότι είναι αναγκαίοι για τη λειτουργία του Οργανισμού, θα ανακαλούνται στην εργασία, προφανώς με άλλο εργασιακό καθεστώς! Ταυτόχρονα με την κατάργηση σταθερών και μόνιμων θέσεων απασχόλησης, η κυβέρνηση σχεδιάζει την πρόσληψη περίπου 1.000 ατόμων, με νέες συμβάσεις εργασίας, καθιερώνοντας έτσι το νέο περιβάλλον εργασίας στο σιδηρόδρομο ενόψει ιδιωτικοποίησης.

Με δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο υπουργός, ανέφερε ότι προχωρούν οι διαδικασίες και για τον «εταιρικό μετασχηματισμό» του Οργανισμού ώστε να είναι απολύτως συμβατός με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Σημειώνεται ότι κεντρική φιλοσοφία της προωθούμενης - από την Ευρωπαϊκή Ενωση - πολιτικής και στο σιδηρόδρομο, όπως και στις τηλεπικοινωνίες και στην ενέργεια, είναι ότι οι βασικές υποδομές χρηματοδοτούνται από το κράτος, δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού, για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να κερδοσκοπούν οι ιδιώτες.

Αυτή ακριβώς την ...εναρμόνιση προωθεί η κυβέρνηση, με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, ώστε να μπορούν οι ιδιώτες να δρομολογούν τα δικά τους τρένα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και να θησαυρίζουν, εκμεταλλευόμενοι τις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης.

Κεντρικοί άξονες του κυβερνητικού σχεδίου για τον ΟΣΕ, είναι:

  • Η δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα», με στόχο να παραμείνει ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες.
  • Ο υπερδιπλασιασμός των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης έως το 2010.
  • Η παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση.

Με ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επιτάχυνση της διάλυσης - ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και καλεί τους εργαζόμενους να απορρίψουν και να αντιπαλέψουν τα μέτρα και την πολιτική ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου. Να διεκδικήσουν σιδηρόδρομο 100% στην υπηρεσία του λαού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ