Παρασκευή 31 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΟΣΕ
Αυξήσεις - «φωτιά» κατά 33%

«Πρεμιέρα» αύριο μαζί με τις περικοπές δρομολογίων

Αυξήσεις - «φωτιά» 33% στις τιμές των σιδηροδρομικών εισιτηρίων βάζει, από αύριο Σάββατο, η κυβέρνηση. Ταυτόχρονα, προχωρά στη δραστική κατάργηση και συρρίκνωση των σιδηροδρομικών δρομολογίων, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις (δίκτυο Πελοποννήσου) ανέρχεται στο 65%. Οι κυβερνητικές αποφάσεις υλοποιούν την πολιτική εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, που επιβαρύνει σημαντικά τα φτωχά λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν κατά τεκμήριο για τις μετακινήσεις τους το τρένο, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ. Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ανέρχονται στο 33% για τα απλά τρένα, τα οποία και παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες πληρότητες, καθώς τα επιλέγουν τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, φοιτητές, φαντάροι κλπ. Στα «ιντερσίτι», η αύξηση ανέρχεται στο 13% και στα «ιντερσίτι εξπρές» στο 7%. Ωστόσο, η νέα τιμολογιακή πολιτική που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ προβλέπει ότι έως το Δεκέμβρη του 2010 οι τιμές των σιδηροδρομικών εισιτηρίων θα εκτιναχθούν κατά 135%! Ετσι, τον ερχόμενο Απρίλη θα επιβληθεί το δεύτερο κύμα των «τσουχτερών» αυξήσεων (33%) στα εισιτήρια του ΟΣΕ και το τρίτο το Δεκέμβρη του 2010.

Εμμένοντας στους προκλητικούς ισχυρισμούς περί δήθεν κυβερνητικού σχεδίου «εκσυγχρονισμού και εξυγίανσης του ΟΣΕ», ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή στο Μέγαρο Μαξίμου, έκανε λόγο για «μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ που υλοποιούνται με θετικές συνέπειες για τον τόπο, την οικονομία και την ελληνική περιφέρεια, η οποία θα βγει από τη χωροταξική απομόνωση των προηγούμενων ετών». Ωστόσο, η πραγματικότητα του κυβερνητικού σχεδίου, σε βάρος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, βασίζεται - πέρα από τις «τσουχτερές» αυξήσεις - και σε τρεις ακόμη βασικούς άξονες:

  • Απολύσεις 3.000 σιδηροδρομικών μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, μέσω του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας» και περαιτέρω ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.
  • Δραστικές περικοπές - συγχωνεύσεις όσων δρομολογίων κρίνονται «ζημιογόνα», οι οποίες σταδιακά θα φτάσουν έως και το 65%!
  • Σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις σε κάθε εν δυνάμει κερδοφόρα σιδηροδρομική δραστηριότητα, καθώς και εκχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση.

Μ' αυτές τις αντιδραστικές «μεταρρυθμίσεις» στον ΟΣΕ, η κυβέρνηση εξυπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Στο μεταξύ, ενώ από αύριο αρχίζει και το «πετσόκομμα» των σιδηροδρομικών δρομολογίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αναφέρει στην ανακοίνωσή της ποια περικόπτονται, αντίθετα προβάλλει την ενίσχυση των δρομολογίων αιχμής στον βασικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην εξασφάλιση όλων των νυχτερινών υπηρεσιών και των στρατιωτικών μετακινήσεων. Η διοίκηση της εταιρείας μιλά για ...πλεονεκτήματα και ισχυρίζεται ότι με περικοπές δρομολογίων θα εξασφαλίσει οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους και θα μεγιστοποιήσει την ασφάλεια.

Από αύριο αποδίδεται στην κυκλοφορία και η γραμμή Κορίνθου - Αργους / Ναυπλίου - Τρίπολης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Κόβουν» 25 δρομολόγια του ΟΣΕ! (2009-07-10 00:00:00.0)
«Σχέδιο» μετατροπής τους σε πανάκριβο εμπόρευμα (2009-06-25 00:00:00.0)
Καλούνται να αντιπαλέψουν την πολιτική της απελευθέρωσης (2009-05-21 00:00:00.0)
Στα τέλη Μάρτη οι κυβερνητικές αποφάσεις (2009-03-10 00:00:00.0)
Μαγειρεύονται αυξήσεις στα εισιτήρια μέχρι 48% (2004-01-29 00:00:00.0)
Εκατό δραχμές από σήμερα (1997-07-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ