Για να φανούν πιο φιλολαϊκές οι προτάσεις, αναπαράγονται και τα περί της ελληνικής ιδιαιτερότητας του φροντιστηρίου. Πρόκειται για μια τόσο ...ελληνική ιδιαιτερότητα που, όπως δημοσίευσε πρόσφατα ο «Ρ», στη Γερμανία της «ελεύθερης πρόσβασης» υπάρχει παγγερμανικός σύνδεσμος ιδιωτικών φροντιστηρίων εδώ και 25 χρόνια, ενώ μια αμερικάνικη αλυσίδα φροντιστηρίων επεκτάθηκε στη γερμανική εκπαιδευτική αγορά. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι στη Γαλλία το 70% των φοιτητών της Ιατρικής του Παρισιού έχουν παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα.
Οσο για τους στόχους του «περιβόητου» διαλόγου; Το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) έχει ομολογήσει την «προσπάθεια αλλαγής στάσεως της κοινωνίας ως προς την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση» (ΤΕΕ). Η μετάφραση του παραπάνω στόχου είναι συγκεκριμένη: Εντονότερος ταξικός διαχωρισμός των μαθητών από τα 14 χρόνια και πολλαπλασιασμός αυτών που δε θα λαμβάνουν γενική μόρφωση μέχρι τα 18.