Σάββατο 22 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΔΙΕΘΝΗ
ΡΩΣΙΑ - ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΑΓΙΑΝΟ ΣΟΥΣΕΝΣΚΑΓΙΑ
Πάγωσε η βιομηχανία της Σιβηρίας

Για φθορά των υποδομών, που είχε οικοδομήσει ο σοσιαλισμός, κάνει λόγο βουλευτής του ΚΚΡΟ

Το δυστύχημα που συνέβη στις 17 του Αυγούστου στον υδροηλεκτρικό σταθμό Σαγιάνο Σουσένσκαγια της Ρωσίας, σε έναν από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, έφερε όλη τη Σιβηρία σε δύσκολη θέση. Να θυμίσουμε πως οι αρχές αποδίδουν το συμβάν στη μεγάλη πίεση του νερού, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία 26 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 29 είναι αγνοούμενοι.

Σημαντικές είναι οι συνέπειες για τη βιομηχανία της Σιβηρίας, που «πνίγεται» από την έλλειψη ηλεκτρικής ενέργειας. Αμέσως μετά από το δυστύχημα ξεκίνησαν διακοπές ρεύματος στις κατοικημένες περιοχές, ενώ και οι βιομηχανικές επιχειρήσεις λαμβάνουν λιγότερο ρεύμα, προχωρώντας σε μείωση της παραγωγής τους. Ρωσικά ΜΜΕ προβλέπουν τον αναπόφευκτο διπλασιασμό της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας στη Σιβηρία, εάν δεν υπάρξει κρατική παρέμβαση, εξαιτίας της «απελευθερωμένης αγοράς» ηλεκτρικής ενέργειας.

Την Παρασκευή επισκέφτηκε την περιοχή ο πρωθυπουργός, Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος ζήτησε από το υπουργείο Ενέργειας και την εταιρεία «Ρουσγκίντρο» να εκπονήσουν μέσα σε έξι βδομάδες σχέδιο ανασυγκρότησης του σταθμού και δεσμεύτηκε για προσωρινή κρατική ρύθμιση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Την κατάσταση στον υδροηλεκτρικό σταθμό σχολίασε ο βουλευτής της Κρατικής Δούμας της Ρωσίας και Γραμματέας της Περιοχής του Νοβοσιμπίρσκ του ΚΚΡΟ, Ανατόλι Λόκοτ: «Εγινε το πιο σοβαρό δυστύχημα. Το φράγμα δεν έσπασε. Οι Σοβιετικοί μηχανικοί τον σχεδίασαν και οικοδόμησαν με μεγάλη εφεδρεία στερεότητας. Ομως, οι οικολογικές συνέπειες είναι σοβαρές. Η κηλίδα του μηχανέλαιου βρίσκεται στον ποταμό Γενισέι. Σκοτώθηκαν άνθρωποι και αυτό είναι πραγματική τραγωδία. Το μηχανοστάσιο πλημμύρισε, έπαθε σοβαρές ζημιές. Ολο αυτό χρειάζεται επισκευή ή ίσως αλλαγή. Αυτός ο υδροηλεκτρικός σταθμός είναι ο μεγαλύτερος στη Ρωσία σε μέγεθος και είναι μεγάλο θέμα το πόσο θα διαρκέσει η επισκευή. Στη σοβιετική εποχή χρειάστηκαν περίπου 7 χρόνια για να θέσουν το σταθμό σε λειτουργία! Τις τουρμπίνες για το σταθμό τις κατασκεύασαν στο εργοστάσιο "Ελεκτροσίλα" του Λένινγκραντ, που σήμερα βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, όπως και όλη η βιομηχανία μας. Σήμερα το μέλλον του σταθμού, του μνημείου της τεχνικής δύναμης του σοβιετικού κράτους, είναι ασαφές».

Ο Λόκοτ σημείωσε πως «υπολογίζοντας τις συνέπειες για την οικονομία της Σιβηρίας μπορούμε να πούμε πως δεν ήταν δυστύχημα, αλλά καταστροφή. Οταν βγαίνει εκτός λειτουργίας μια μονάδα παραγωγής 6.700 ΜW τη μέρα πρόκειται για σοβαρή απώλεια. Προκλήθηκε πλήγμα στην ενεργειακή βιομηχανία, στη μεταλλουργία. Το εργοστάσιο του αλουμινίου στη Χακάσια σταμάτησε τη λειτουργία του αμέσως μετά το δυστύχημα. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για εκατοντάδες δισεκατομμύρια ρούβλια ζημιά. Στο τέλος οι απλοί άνθρωποι θα πληρώσουν γι' αυτό το δυστύχημα».

Το στέλεχος του ΚΚΡΟ αναφέρθηκε και στις αιτίες του δυστυχήματος. Οι υποδομές της Ρωσίας μπήκαν στην «εποχή» των τεχνολογικών καταστροφών. «Το σοβιετικό καθεστώς άφησε πολλούς κλάδους, βιομηχανικές παραγωγές, που ήταν δύσκολες και επικίνδυνες, αλλά χρήσιμες για την ανάπτυξη της οικονομίας και του κράτους. Τώρα αυτό το αποθεματικό τους εξαντλείται», σημείωσε ο Λόκοτ, που κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν προχωρά στην έγκαιρη ανανέωση όσων τεχνολογικών υποδομών έχουν φθαρεί από το χρόνο.


Ι.Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ