Eurokinissi |
Ο «Ρ» από τον Ιούνη του 2007 είχε αποκαλύψει ότι παραλίες της Ανατολικής Αττικής παραδίνονται σε επιχειρηματίες για κάθε είδους εκμετάλλευση από επιχειρηματίες, ενώ σχεδόν ένα χρόνο μετά, στις 21 Απρίλη με πρωτοβουλία του τότε υφυπουργού Εξωτερικών και βουλευτή Περιφέρειας Αττικής Πέτρου Δούκα, έγινε σύσκεψη με τοπικούς φορείς με σκοπό την τουριστική αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της περιοχής Μαραθώνα - Νέας Μάκρης - Ραφήνας. Μια συνάντηση που ουσιαστικά αποτέλεσε την πολιτική έγκριση για ό,τι σχεδιάζεται και προχωρούσε στο συντονισμό των δράσεών τους.
Eurokinissi |
Δεν είναι τυχαία ταυτόχρονα το ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον που έδειξαν πριν λίγους μήνες Κινέζοι επιχειρηματίες να αγοράσουν μεγάλες εκτάσεις στη περιοχή κοντά στο Σχινιά για τη δημιουργία «Βιοτεχνικής ζώνης» όπως είχαν υποστηρίξει οι ίδιοι και σε συναντήσεις που είχαν με το δήμο και άλλους τοπικούς παράγοντες! Από την άλλη, υπάρχουν και προτάσεις της δημοτικής αρχής Μαραθώνα για την κατασκευή Μαρίνας, η οποία θα συμβάλλει στην καταστροφή τμήματος της παραλίας.
Το γνωστό «τσιμεντονήσι», το οποίο θα είναι μια τσιμεντένια πόλη μέσα στη θάλασσα, αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση που σχεδιάζεται να γίνει στην παραλιακή ακτή της πόλης σε έκταση 149 στρεμμάτων, με εμπορικές επιχειρήσεις στο μόλο του ΝΗΡΕΑ. Από το 1991, η εταιρεία «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΕΣ ΜΑΡΙΝΕΣ ΑΕ» και στη συνέχεια με τη βοήθεια και των δύο δημοτικών αρχών, ΝΔ αλλά και ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ έφτιαξαν γι' αυτό το λόγο και Αναπτυξιακό Σύνδεσμο και έφτασαν λίγο πριν την υλοποίηση των σχεδίων τους. Το ΣτΕ έχει μπλοκάρει - προς το παρόν - το θέμα. Σημειώνεται ότι υπάρχει ήδη χωροθέτηση αλλά και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου που έχει παραχωρήσει 2.160 τ.μ. παραλιακής έκτασης για την εξυπηρέτηση του έργου, στην οποία ήδη έχουν γίνει καταστροφικές για την παραλία παρεμβάσεις.
Την ίδια στιγμή, ο Δήμος Νέας Μάκρης έχει καταθέσει σχέδιο τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Ν. Μάκρης, σύμφωνα με το οποίο, εκτάσεις επί της παραλιακής γραμμής - κάποιες ανήκουν στο Δήμο - χαρακτηρίζονται ως τουρισμού και αναψυχής ώστε να διευκολύνει προφανώς επιχειρηματικές επενδύσεις τέτοιου είδους.
Στο παραλιακό αυτό μέτωπο Μαραθώνα, Νέας Μάκρης μαζί με την έτσι κι αλλιώς ανεπτυγμένη με το λιμάνι περιοχή της Ραφήνας ήρθε πριν την Ολυμπιάδα και έργο της «Μαραθώνιας διαδρομής», η διαπλάτυνση και ανακατασκευή ουσιαστικά της Λεωφόρου Μαραθώνος. Ουσιαστικά το έργο αυτό έδωσε τη δυνατότητα γρήγορης και εύκολης πρόσβασης στις τρεις αυτές περιοχές και ταυτόχρονα ανάπτυξης δεκάδων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων δεξιά και αριστερά του δρόμου. Ενας δρόμος όμως που κόστισε τουλάχιστον 10.000 κομμένα δέντρα και αποχαρακτηρισμό αναδασωτέων περιοχών.
Το παζλ των Ολυμπιακών έργων στο παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Αττικής συμπλήρωσε και το Ιππικό Κέντρο και Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο, με την παραλία του Πόρτο Ράφτη να απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πόλη. Αρκεί να σημειωθεί ότι η πρώτη επιλογή για το έργο ήταν το Φάληρο αλλά αποφασίστηκε τον Ιούλη του 1998 η αλλαγή της χωροθέτησης και η κατασκευή του στο Μαρκόπουλο.
Σε όλα τα παραπάνω να σημειώσουμε τα επιχειρηματικά σχέδια που είναι σε εξέλιξη για την εκμετάλλευση του λιμανιού στην παραλία Χαλκουτσίου στον Ωρωπό. Συγκεκριμένα, σε έκταση 80 στρεμμάτων όπου σχηματίζεται το δέλτα του Ασωπού, το ιδιωτικό κεφάλαιο με τις ευχές του Λιμενικού Ταμείου Ωρωπού και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ετοιμάζεται να κάνει μια τεράστια επένδυση. Τα επιχειρηματικά σχέδια περιλαμβάνουν μαρίνα για γιοτ, πολυκαταστήματα, σούπερ μάρκετ, μπαρ, γήπεδα κ.ά.
Κατά μήκος όλης αυτής της παράκτιας δημόσιας γης τα περισσότερα κομμάτια ανήκουν είτε στα διάφορα Λιμενικά Ταμεία Ραφήνας - Ωρωπού - Μαρκόπουλου είτε στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Η παραχώρηση με συμβάσεις, πολλών κομματιών στους δήμους, έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην παράδοσή τους, λόγω αδυναμίας «αξιοποίησης», σε ιδιώτες που έχουν στήσει κιόσκια, ομπρέλες, «μπιτς μπαρ»!