Τρίτη 1 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ»
Βαριά χαράτσια με το χιλιόμετρο!

Τη δημοπράτηση του έργου ανακοίνωσε χτες η κυβέρνηση

Διόδια ανά χιλιόμετρο θα πληρώνουν κάτοικοι και εργαζόμενοι που θα κυκλοφορούν στους νέους οδικούς άξονες της Αττικής. Πρόκειται για τους δρόμους - επεκτάσεις της δυτικής περιφερειακής λεωφόρου του Υμηττού (δηλαδή της Αττικής οδού) προς τα Μεσόγεια και την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Η νέα οικονομική αφαίμαξη που περιμένει τους εργαζόμενους θα είναι μεγάλη, ενώ η κυβέρνηση παραδίδει στο μεγάλο κεφάλαιο τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής για 30 χρόνια από την έναρξη της σύμβασης.

Τα παραπάνω - όπως και τη δημοπράτηση του έργου - ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση περιτύλιξε το όλο εγχείρημα με αντιπλημμυρικά και περιβαλλοντικά έργα, τα οποία - αν και αποτελούν αναγκαιότητα ανεξάρτητη από τους νέους αυτοκινητόδρομους και έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και πολλά χρόνια - καθίστανται αναπόσπαστο μέρος της συνολικής δημοπράτησης, δηλαδή πάνε πακέτο με τους νέους δρόμους. Βέβαια, αν κρίνουμε από το τι συμβαίνει σε τμήματα της Αττικής οδού κάθε φορά που βρέχει, τίποτα δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι τα αντιπλημμυρικά έργα - πολύ περισσότερο όταν δεν εντάσσεται σε έναν ενιαίο σχεδιασμό που θα αφορά παράλληλα αντιπλημμυρικά έργα σε περιοχές από τις οποίες διέρχονται οι οδικοί άξονες - θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το όποιο πρόβλημα.

Τι προβλέπει η δημοπράτηση

Ο «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής» θα έχουν συνολικό μήκος 71,6 χλμ. και προϋπολογισμό περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Η ανάθεση της κατασκευής τους θα γίνει μετά από διεθνή διαγωνισμό με σύμβαση παραχώρησης.

Θα κατασκευαστούν: Η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, μήκους 14,7 χλμ. Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της. Ο οδικός άξονας από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 18,6 χλμ. Ο οδικός άξονας από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., και ο κλάδος από τον Η/Κ Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους 5,9 χλμ. περίπου. Η ολοκλήρωση του Αξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. Η ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 2,0 χλμ. Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Επίσης, θα γίνουν αντιπλημμυρικά έργα στις περιοχές διέλευσης των νέων αυτοκινητοδρόμων και θα φυτευθούν περισσότερα από 350.000 δένδρα στο σύνολο του έργου.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου, το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί με το 20% του προϋπολογισμού κατασκευής του (360 εκατ. ευρώ). Το 50% της συμμετοχής του Δημοσίου θα καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους. Στις αρχές του 2010 αναμένεται να υπάρχει τελικός ανάδοχος. Η διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται ότι θα κυμανθεί από 55 έως 65 μήνες.

Ληστρική σύμβαση παραχώρησης και χαράτσια

Το έργο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης και θα παραχωρηθεί για εκμετάλλευση στον ανάδοχο για 30 χρόνια, χρονικό διάστημα κατά 12 χρόνια μεγαλύτερο από αυτό της Αττικής οδού. Οσον αφορά τα διόδια:

  • Το τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από Λεωφ. Κατεχάκη μέχρι Λεωφ. Ποσειδώνος θα στοιχίζει 0,15 ευρώ ανά χλμ. δηλαδή για να διανύσει κάποιος το σύνολο της διαδρομής θα πρέπει να καταβάλει 2,2 ευρώ.
  • Η μεγάλη σήραγγα Υμηττού (επί μήκους 6,7 χλμ.), θα κοστίζει 0,30 ευρώ ανά χλμ., δηλαδή 2,01 ευρώ.
  • Το συνδετήριο τμήμα μεταξύ Σήραγγας Υμηττού και Αττικής Οδού, μήκους 5,8 χλμ., θα στοιχίζει 0,20 ευρώ/χλμ., δηλαδή 1,16 ευρώ.

Στις προαναφερόμενες τιμές δεν υπολογίζεται ο ΦΠΑ, ούτε βέβαια οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, γεγονός που σημαίνει ότι ο τελικός λογαριασμός τόσο στην αρχή όσο «συν τω χρόνω» θα είναι αρκετά βαρύτερος για τους εργαζόμενος και τα λαϊκά στρώματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ