Τα κρατικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν χτες το νέο επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης, σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί η εντύπωση πως καταβάλλεται εντατική προσπάθεια να συμμαζευτούν τα οικονομικά του κράτους. Μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση προχωρεί στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα κρατικά αυτοκίνητα, ενός πλαισίου που σημειωτέων είχε θεσμοθετήσει το ΠΑΣΟΚ το 2000 με την υπουργική απόφαση 543/5543 (ΦΕΚ 376/24-3-200, τεύχος Β').
Το νέο θεσμικό πλαίσιο που φέρνει η κυβέρνηση - σύμφωνα, πάντα, με τον υπουργό Εσωτερικών - προβλέπει, μέχρι τέλη του 2010, την αντικατάσταση του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών (μεταφορές προσώπων και προσωπικού) με καινούρια αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας. Η προμήθεια των νέων αυτοκινήτων θα γίνει με τη μέθοδο «Leasing», δηλαδή με μια μορφή δανεισμού. Η αντικατάσταση του στόλου δεν αφορά τα κρατικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για επιχειρησιακούς σκοπούς (αστυνομικά, πυροσβεστικά, στρατιωτικά κλπ.) ενώ κάθε κρατική υπηρεσία υποχρεούται να έχει το ανώτερο μέχρι πέντε αυτοκίνητα για τις υπηρεσιακές της ανάγκες και αν συντρέχει λόγος για περισσότερα θα πρέπει να υπάρχει υπουργική έγκριση.
Τέλος, ατομικό υπηρεσιακό αυτοκίνητο θα έχουν: ο Πρόεδρος της Κυβέρνησης, ο Αντιπρόεδρος, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι Υπουργοί, οι Αναπληρωτές Υπουργοί και οι Υφυπουργοί, οι 7 ανώτατοι δικαστικοί, οι Πρόεδροι των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και οι Μητροπολίτες. Ολοι οι υπόλοιποι κρατικοί παράγοντες θα μετακινούνται με αυτοκίνητα της υπηρεσίας τους.