Κυριακή 8 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ρεαλιστική και αναγκαία η πρόταση του ΚΚΕ

Οι εξελίξεις σε βάρος της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και των λιμανιών, συνολικά των στρατηγικών τομέων της παραγωγής, είναι αιτίες πολέμου για την εργατική τάξη και τους συμμάχους της, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, για την απόκρουση και ανατροπή αυτής της πολιτικής. Το ΚΚΕ, όχι μόνο αποκάλυψε και αντιπάλεψε έγκαιρα όλα αυτά τα διαλυτικά σχέδια για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων και τις εξελίξεις στα λιμάνια, αλλά έχει δείξει και ποια είναι η διέξοδος.

Είναι ο άλλος δρόμος ανάπτυξης, που προβάλλει επιτακτικά και έχει κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Είναι ο δρόμος της κοινωνικοποίησης των μέσων παραγωγής, που η ίδια η πραγματικότητα επιβεβαιώνει σαν τον μοναδικό δρόμο για την αξιοποίηση κάθε παραγωγικής δραστηριότητας στην υπηρεσία της ολόπλευρης ικανοποίησης του συνόλου των λαϊκών αναγκών. Η άναρχη ανάπτυξη, που υπακούει στην κερδοφορία του κεφαλαίου, είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι το μόνο που μπορεί να προσφέρει στους εργαζόμενους είναι ανεργία, χαμηλούς μισθούς, ξεχαρβαλωμένα εργασιακά δικαιώματα, απολύσεις. Αλήθεια, πώς μπορεί κανείς από τους απολογητές των ιδιωτικοποιήσεων να δικαιολογήσει τις σχεδόν 2.000 απολύσεις στα Ναυπηγεία τα τελευταία 20 χρόνια, την ίδια ώρα που ισχυρίζονται ότι η πολιτική τους δημιουργεί ανάπτυξη και θέσεις εργασίας;

Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη των Ναυπηγείων και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, της ναυτιλίας και των λιμανιών. Ομως, εμπόδιο μπαίνει ακριβώς το καθεστώς κυριαρχίας των πολυεθνικών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η αντιλαϊκή πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντά τους, η Ευρωπαϊκή Ενωση και οι κατευθύνσεις της που «κόβονται» στα μέτρα τους. Στα πλαίσια αυτά, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η πρόταση του ΚΚΕ ότι: στο πλαίσιο του ριζικά διαφορετικού, από το σημερινό, δρόμου ανάπτυξης, με κοινωνική ιδιοκτησία στα βασικά μέσα παραγωγής, με πανεθνικό σχεδιασμό και κλαδικές πολιτικές, μπορούν να αναπτυχθούν τα ναυπηγεία, η ναυτιλία, τα λιμάνια προς όφελος των εργαζομένων, με Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό κοινωνικό έλεγχο και δημόσια λιμάνια. Με την πρόταση του ΚΚΕ, τίθενται σε κίνηση η χαλυβουργία, η ενέργεια και μια σειρά παραγωγικοί τομείς της χώρας. Προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας με εργαζόμενους με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Η θέση αυτή, η οποία καταγράφεται και στην ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη Παρασκευή το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ζυμώνεται πλατιά στο λαό και τους εργαζόμενους μέσα και έξω από τα Ναυπηγεία και το λιμάνι από τους κομμουνιστές, στην προοπτική της συγκρότησης ενός πλατιού ενιαίου μετώπου πάλης, που θα φτάνει από το δυσκόλεμα και την αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων, μέχρι τη διεκδίκηση λιμανιών, Ναυπηγείων και καραβιών στην αποκλειστική υπηρεσία του λαού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας για ναυπηγεία στην υπηρεσία του λαού (2013-01-05 00:00:00.0)
Η πρόταση του ΚΚΕ (2011-03-13 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2010-09-21 00:00:00.0)
Ενιαίος δημόσιος φορέας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας (2009-11-07 00:00:00.0)
Οι βασικές προτάσεις του ΚΚΕ (2007-12-09 00:00:00.0)
Προτάσεις ζωής για τη Ναυπηγική Βιομηχανία και την Ακτοπλοΐα (2001-03-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ