Λευκά: Ρβ6, βα5, Πε1, Πθ5, Ιε7, Ιε5, Αα8, Αθ6, Στρ. δ3, δ5, θ4 (11)
Μαύρα: Ρδ4, Βζ1, Πγ4, Πγ2, Αε2, στρ. ζ3 (6)
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Λευκά: Ργ2, Βδ8, Πγ6, Ιθ2, Ιγ5, Ιζ7, Αα2, Αη7, (8)
Μαύρα: Ρδ4, Πθ3, Ιε4, Ιζ6, Αγ8, στρ. β5, γ3, δ7, δ6, ε3, θ5 (11)
Τι θα παίζατε σαν λευκός για να κάνετε ματ σε (2) δύο κινήσεις;
Βασικά στοιχεία είναι η κατάληψη χρήσιμων τετραγώνων από τον ίδιο το μαύρο, χάνοντας έτσι τετράγωνα διαφυγής ο βασιλιάς τους, το άνοιγμα γραμμών και το κάρφωμα.
Με το «κλειδί» 1. Πθ41 ακινητοποιείται το μαύρο ιππικό, τα άλλα δύο κομμάτια του μαύρου είναι αποκλεισμένα και έτσι αναγκάζονται να κινηθούν τα πιόνια. αν 1... δ5 2. Ιβ3 +ματ. Στο 1... δΧΠγ6 τότε 2. Βδ6+ματ. Τέλος, αν 1... δ6ΧΙγ5 2. Πδ6+ματ!