Παρασκευή 12 Φλεβάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
MIG - AEGEAN
Τώρα συζητούν τη συνεργασία!

Ανοίγει ο δρόμος στις ιδιωτικές εταιρείες για την επίγεια εξυπηρέτηση

Μετά τις έντονες αντιπαραθέσεις για το μοίρασμα της «πίτας» στις αεροπορικές συγκοινωνίες, πάνω από το «πτώμα» της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι MIG και AEGEAN φαίνεται να εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο της μεταξύ τους συνεργασίας, ως μια τακτική που θα τους αποφέρει περισσότερα κέρδη από ένα διαρκή «πόλεμο».

Οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν χτες με δύο σχεδόν πανομοιότυπες ανακοινώσεις τους ότι έχουν γίνει συζητήσεις «μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιρειών «OLYMPIC AIR» και «ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ» για μελλοντική συνεργασία, χωρίς να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο για να ανακοινωθεί.

Οι συζητήσεις σε επίπεδο βασικών μετόχων, εκτιμάται ότι προδικάζει εξελίξεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Σ' αυτήν την περίπτωση, θα είναι καθοριστικός ο έλεγχος των αεροπορικών συγκοινωνιών, με επιπτώσεις στη διαμόρφωση των εισιτηρίων και στις διαπραγματεύσεις για μια σειρά θέματα, μεταξύ των οποίων και η εξυπηρέτηση των «άγονων γραμμών». Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιώτες είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να κάνουν «παιχνίδι» εκεί που η δημόσια εταιρεία υποτίθεται ότι δεν μπορούσε να υπάρξει και να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

Προς τις ιδιωτικές εταιρείες ωθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και τον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης των αεροσκαφών (Handling και Servicing) στα ελληνικά αεροδρόμια, αφού το Δ' Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικό το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών και παρέπεμψε την υπόθεση στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική κρίση. Ουσιαστικά, η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο, για να μπουν οι ιδιωτικές εταιρείες εξυπηρέτησης των αεροσκαφών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

Στο ΣτΕ προσέφυγαν οι εταιρείες Goldair και Swissport, οι οποίες ήδη παρέχουν επίγεια εξυπηρέτηση στους πέντε διεθνείς αερολιμένες (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Ρόδου), ενώ με την προσφυγή τους ζητούν να επεκτείνουν αυτή τη δραστηριότητα και σε άλλα 31 αεροδρόμια της χώρας.

Σημειώνεται ότι το αποκλειστικό προνόμιο επίγειας εξυπηρέτησης στα 31 αεροδρόμια της χώρας (εκτός των πέντε διεθνών) το έχει η Olympic Handling, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών του περασμένου έτους. Το προνόμιο αυτό με συνεχείς παρατάσεις έχει παραχωρηθεί στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» από το 1956.

Στις αποφάσεις του ΣτΕ (445-446/2010) αναφέρεται ότι είναι αντισυνταγματικός ο νόμος 2668/1998 που εξουσιοδοτεί στον υπουργό Μεταφορών (μετά από απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) να εγκρίνει τους κανονισμούς επίγειας εξυπηρέτησης. Επίσης, ο κανονισμός θα έπρεπε να τεθεί σε εφαρμογή με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με Υπουργική Απόφαση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ