Πέμπτη 1 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΕΞΟΔΟΣ
Ταξίδι για Θεσσαλονίκη με 4,5 μεροκάματα!

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν αντέχουν το χαράτσι των διοδίων και πρέπει να καταργηθεί (φωτ. από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας)
Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν αντέχουν το χαράτσι των διοδίων και πρέπει να καταργηθεί (φωτ. από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας)
Πανάκριβο είναι το κόστος για τις λαϊκές οικογένειες που θα ταξιδέψουν με αφορμή τις μέρες του Πάσχα. Οι τιμές της βενζίνης και των διοδίων «καίνε» στην κυριολεξία. Η μέση τιμή της αμόλυβδης πέρσι ήταν περί τα 0,83 ευρώ το λίτρο, ενώ φέτος (την τελευταία βδομάδα) κινείται περί τα 1,4 ευρώ ανά λίτρο (αύξηση πάνω από 70%).

Εξίσου τσουχτερές είναι και οι τιμές των διοδίων, δεδομένου ότι από πέρσι έχουν δεχτεί πολλαπλές αυξήσεις με τελευταία αυτή που προήλθε προσφάτως από την αύξηση του ΦΠΑ. Ας δούμε το κόστος προς τρεις βασικούς προορισμούς (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Γιάννενα).

Το κόστος των διοδίων, με επιστροφή, ως τη Θεσσαλονίκη φτάνει τα 31 ευρώ, ως την Πάτρα τα 11,60 ευρώ και ως τα Γιάννενα (μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου) τα 35,60 ευρώ (11,60 μέχρι την Πάτρα και 24 για το πέρασμα της γέφυρας).

Αντίστοιχα, το κόστος της βενζίνης, με μέση τιμή της απλής αμόλυβδης τα 1,40 ευρώ /λίτρο και κατανάλωση κατά μέσο όρο τα 8 λίτρα /100 χλμ. έχει (με επιστροφή) ως εξής: Για Θεσσαλονίκη 112,8 ευρώ, για Πάτρα 49,2 ευρώ και για Γιάννενα 97,4 ευρώ.

Συνολικά, δηλαδή, το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη με επιστροφή, μόνο για διόδια και βενζίνη θα στοιχίσει σε έναν μέσο εκδρομέα και στην οικογένειά του 143,8 ευρώ, τη στιγμή που το βασικό μεροκάματο είναι 33,04 ευρώ. Δηλαδή, ένας εργαζόμενος θέλει 4,5 μεροκάματα για να ταξιδέψει για Θεσσαλονίκη!

Για την Πάτρα, το αντίστοιχο κόστος φτάνει τα 60,8 ευρώ και για τα Γιάννενα τα 133 ευρώ. Αν τώρα το ταξίδι έχει και στάσεις για λίγη ξεκούραση, χυμούς, καφέ και σάντουιτς, τα πέντε ευρώ το άτομο είναι μια πολύ συντηρητική στον υπολογισμό της επιβάρυνση, δεδομένου ότι στις γιορτές η ...αγορά συνηθίζει να κυκλοφορεί με καπέλο.

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα «φυτρώνουν» όλο και περισσότεροι σταθμοί διοδίων, μέσα σε αυτούς και οι πλευρικοί, με αποτέλεσμα να χρυσοπληρώνουν οι οδηγοί ακόμα και για μια τοπική μετακίνηση, λίγων χιλιομέτρων, από και προς τη δουλειά ή το σπίτι τους. Οι υπέρογκες αυτές αυξήσεις, αλλά και όσες επακολουθήσουν, προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ, που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, παραχωρώντας και το εθνικό οδικό δίκτυο στο μεγάλο κεφάλαιο και συγκεκριμένα σε ορισμένους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους. Η μόνη φιλολαϊκή πολιτική πρόταση είναι αυτή που έχει διατυπώσει το ΚΚΕ: «Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια». Για να μπορεί ο λαός να κυκλοφορεί ελεύθερα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς να πληρώνει τα απαράδεκτα και υπέρογκα χαράτσια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ